تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : ۴۰۲۵۶۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد

89 درصد جمعیت روستایی از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند

۰
89 درصد جمعیت روستایی از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند
کبنا ؛فیض الله پاسره اظهار داشت: در سال های اخیر افزون بر اصلاح و بازسازی شبکه ها، ترمیم کلی 33 مخزن، اجرای 18 مجتمع بزرگ آبرسانی و 9 پروژه تک روستایی که 107 هزار نفر روستایی را زیرپوشش قرار می دهد انجام یا در حال اجراست.
وی بیان کرد: هم اکنون شاخص برخورداری از آب سالم در روستاهای این استان نسبت به قبل از دولت یازدهم با پنج درصد افزایش به 73درصد رسیده است.
پاسره تصریح کرد: 225 روستای کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت 29 هزار و 600 نفر زیر پوشش آبرسانی سیار قرار دارند که با 14دستگاه تانکر به صورت مستمر آبرسانی می شود.
وی اظهار داشت: از مجموع کل روستاهای استان تنها 722 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 12 طرح این حوزه در هفته دولت کلنگ زنی و افتتاح می شود.
پاسره گفت: امسال بزرگترین و مجهز ترین آزمایشگاه آب روستایی کشور با اعتبار 20 میلیارد ریالی و قابلیت انجام آزمایش های میکروبی،شیمیایی و موضوعات تحقیقاتی در استان راه اندازی و بهره برداری شد.
پاسره بیان داشت: قرائت آنلاین قبوض، صدور و واریز وجه در لحظه در سال 96 با هدف اصلاح برخی ایرادات سیستم دستی گذشته در مدار بهره برداری قرار گرفت.
وی گفت: رونمایی از نوین ترین سیستم مکان یابی تاسیسات (web GIS ) در آب و فاضلاب روستایی از دیگر خدمات آب روستایی این استان است.
پاسره افزود: برای استفاده از انرژی های پاک و محصولات کم خطر نخستین سیستم تولید برق با استفاده از پنل های خورشیدی و قابلیت ذخیره برق با اعتباری نزدیک به 2 میلیارد و 500 میلیون ریال عملیاتی شد که پیش بینی کارشناسان صرفه جویی سالانه 700 میلیون ریال در این شرکت است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیستم نوین گند زدایی آب نیز از دیگر خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی در سال های اخیر بوده است و هم اکنون قریب به 30 دستگاه الکترولیز نمک طعام در نقاط مختلف استان راه اندازی شده است..
پاسره ابراز داشت:در این سیستم به جای کلر که مشکلاتی به ویژه برای نگهداری آن وجود دارد از الکترولیز نمک طعام به عنوان روشی بی خطر برای تولید کلر در فرایند سالم سازی استفاده می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1