تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۴۰۲۵۴۳
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 4468 طرح اشتغالزا اجرا کرد

۰
کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 4468 طرح اشتغالزا اجرا کرد
کبنا ؛فرید محبی  اظهار داشت: سقف تسهیلات پرداختی به مددجویان در بخش خوداشتغالی500 میلیون ریال و در بخش کارفرمایی یک میلیارد ریال است.
وی افزود:از بدو تأسیس کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 30 هزار و 758 طرح اشتغال برای مددجویان و نیازمندان با یک هزار و 940 میلیارد ریال اعتبار با استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد و بانک‌های عامل اجرا شده است که زمینه اشتغال 9 هزار و 662 خانوار فراهم شد.
محبی گفت: با اجرای این طرح ها 19 هزار و 200 نفر از افراد زیر پوشش خودکفا و از حمایت این نهاد خارج‌شده‌اند.
محبی به چرخه اجرای طرح‌های اشتغال اشاره کرد و گفت:در ابتدا استعدادیابی از مددجویان انجام می‌شود و بعد از این مرحله مشاوره شغلی و در صورت نیاز آموزش‌های موردنظر ازجمله فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی انجام و درنهایت با خرید وسایل و ملزومات موردنیاز جهت اجرای طرح به‌صورت عملی اقدام می‌شود.
وی در خصوص نظارت بر اجرای طرح‌ها بیان کرد: بعد از اجرای طرح به مدت چهار بار در طول یک سال طرح مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد که این روند تا پنج سال ادامه می‌یابد و منجر به پویایی، پایداری و درآمدزایی و نهایتاً خودکفایی خانواده‌ها می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس ارزیابی و راستی آزمایی انجام‌شده از طریق اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین معاونت توسعه مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری 95 درصد طرح‌های اشتغال این نهاد از پایداری لازم برخوردار و صحت اجرای آن‌ها مورد تأیید است.
محبی اظهار کرد:در حال حاضر 13 نفر از کارشناسان فنی اشتغال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بر 13 هزار و 135 طرح اشتغال اجراشده این نهاد به‌طور مداوم نظارت دارند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، بابیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری این نهاد در حوزه اشتغال، برگزاری دوره‌های آموزش‌ فنی و حرفه‌ای برای مددجویان است، گفت: پنج هزار و 466 نفر از مددجویان این نهاد بااعتبار 869 میلیون تومان از ابتدای سال گذشته تاکنون از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده اند.
وی به نقش مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توانمندی مددجویان اشاره و بیان کرد: آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار، به گسترش مشاغل پایدار، توانمندسازی مددجویان و خروج تدریجی آن‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد کمک می‌کند.
محبی یادآور شد: از ابتدای تأسیس کمیته امداد تاکنون 54 هزار و 721 نفر در خصوص اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد آموزش‌دیده‌اند.
وی در خصوص اشتغال مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از طریق مراکز کاریابی گفت: 188 نفر از مددجویان این نهاد از ابتدای سال گذشته از طریق مراکز کاریابی شاغل و جذب بازار کار شده‌اند که در این زمینه 127 میلیون تومان هزینه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1