تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۴۰۲۴۱۲
در کارگروه صادرات غیرنفتی مطرح شد

پراکندگی صادراتی در استان کنترل شود/ به فساد در هر زمینه‌ای رحم نخواهیم کرد

۰
پراکندگی صادراتی در استان کنترل شود/ به فساد در هر زمینه‌ای رحم نخواهیم کرد
کبنا ؛علی محمد احمدی در گارگروه صادرات غیرنفتی استان با بیان اینکه، رقم صادرات غیرنفتی استان به لحاظ وزنی و ارزی وارد مرحله تازه ای شده و قابل توجه است، تاکید کرد: باید صادرات کنترل و از پراکندگی صادراتی استان از طریق استان های دیگر جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه، میزان صادرات غیرنفتی استان در پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش وزنی و ۴۵ درصد رشد ارزی داشته است، اظهار داشت: استان بیش از این ظرفیت  دارد وهمه دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی از جمله دستگاه های متولی در تولید، عرضه و صادرات تلاش کنند تا ارز آوری استان را ارتقاء بخشند.
استاندار به تشکیل مدیریت صادرات غیرنفتی در استان تاکید کرد و گفت: بسته صادراتی صنایع دستی که از ۲۱ نوع کالا توسط گردشگری و صنایع دستی استان تهیه شده می تواند به رونق تولید در این بخش و ارزآوری در استان کمک کند.
احمدی به تسریع در بازنگری و تدوین سند چهار ساله گیاهان دارویی استان تاکید کرد و افزود: اگر استان ظرفیتی تحت عنوان تولید گیاهان دارویی را دارد چرا باید در تدوین وعملیاتی کردن و فرآیند اجرای این مهم تاخیر ایجاد شود.
استاندار با اشاره به اینکه، کارخانه فرآوری گیاهان دارویی عملیات اجرای آن در استان آغاز شده است، تاکید کرد: سرعت بخشیدن به تولید گیاهان دارویی در استان با آینده نگری و سازکار علمی انجام شود.
احمدی ابراز داشت: وظایف هر کدام از دستگاه های صنعت، معدن و تجارت، سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، دانشگاه یاسوج، جهاد دانشگاهی، بخش خصوصی و معاونت علمی رئیس جمهوری و( ۴۸ دستگاه مطرح شده) در سند جامع گیاهان دارویی استان باید مشخص شده باشد.
وی تاکید کرد: برای تولید گیاهان دارویی استان باید متولی مشخصی اعلام شود تا در این خصوص جوابگو و پیگیر مشکلات و فرآیند اجرای برنامه های آن باشد.
استاندار به برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاه های مختلف عرضه کالا و همچنین صنایع دستی در طول سال به لحاظ زمانی و مکانی تاکید کرد و گفت: نمایشگاه های عرضه کالا باید محصولاتی که در آن عرضه می شود با کیفیت و از تولید به مصرف و بدون واسطه باشد.
احمدی به بازرسی و نظارت دقیق دستگاه های نظارتی استان در خصوص برپایی هرگونه نمایشگاه های بین المللی، تخصصی، تنظیم بازار وعرضه مستقیم کالا  در سطح استان تاکید کرد و گفت: به فساد در هر زمینه ای رحم نخواهیم کرد و با اینکه فساد اغلب دو طرفه است اما هر جایی و در هر موضوعی که احساس شود با قدرت و قوت با آن برخورد قانونی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1