تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۴۰۲۳۹۷
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

طرح «قربانگاه امیرآبادی» در کهگیلویه و بویراحمد

۰
طرح «قربانگاه امیرآبادی» در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
جلسه ستاد ساماندهی نذورات قربانی و ارزیابی زکات شهرستان‌ها با حضور امام‌جمعه یاسوج و مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 
 فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طبق ارزیابی سال گذشته عملکرد استان‌ها درخصوص زکات، شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به محدودیت‌های استان به‌خصوص خشک‌سالی عملکرد قابل قبولی بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه در سال جاری 917 میلیون تومان درآمد زکات کمیته امداد استان است، گفت: 70 درصد از این مبلغ در امور عمرانی و 30 درصد در امور محرومین هزینه شده است که باید تلاش کنیم این نسبت را تغییر دهیم و بیشتر درامد زکات را به امور نیازمندان اختصاص دهیم.
 
محبی میزان زکات جمع‌آوری‌شده سال گذشته در استان را سه میلیارد و 652 میلیون تومان اعلام و بیان کرد: در سال گذشته 60 درصد از زکات برای امور عمرانی و 40 درصد به امور نیازمندان اختصاص یافت.
 
وی با یادآوری اینکه درآمد فطریه و کفارات سال گذشته کمیته امداد 511 میلیون تومان بود، گفت: این مبلغ در سال جاری به 704 میلیون تومان رسید که نسبت به سال گذشته 38 درصد رشد داشته است.
 
محبی بحث دیگر جلسه را ساماندهی نذورات قربانی و برنامه‌های عید قربان کمیته امداد اعلام و تصریح کرد: کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد آماده دریافت نذورات و قربانی‌های مردم خیر و نیکوکار استان برای کمک به نیازمندان این نهاد است.
 
وی به اجرای طرح «قربانگاه امیرآبادی » در استان اشاره کرد و گفت: خیری در استان سمنان فضایی را در روز عید قربان مشخص می‌کند و معادل هر دام زنده‌ای که افراد در آن مکان ذبح می‌کنند این فرد هم خودش یک دام ذبح می‌کند و گوشت آن را بین نیازمندان کمیته امداد توزیع می‌کند و امسال این طرح در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.
 
محبی در خصوص اجرای طرح قربانگاه امیرآبادی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این رابطه ما فضایی را مشخص می‌کنیم تا خیران و نیکوکاران قربانی‌های خود را به این مکان بیاورند و به ازای هر قربانی مردم کمیته امداد نیز از محل منابع داخلی خود یک دام ذبح و گوشت آن را تقسیم‌بندی کرده و بین نیازمندان توزیع می‌کند.
 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به مشارکت صدا و سیما، دامپزشکی و شهرداری در این طرح اشاره و بیان کرد: باید در حوزه صدا و سیما تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در این خصوص انجام گیرد تا مردم با آگاهی در این طرح شرکت کنند و نذورات قربانی خود را به نیازمندان اهداء کنند.
 
وی از مردم خیر و نیکوکار هم استانی دعوت کرد تا با حضور و مشارکت در طرح قربانگاه امیرآبادی و اهداء نذورات خود، به کمیته امداد در زمینه حل مشکلات نیازمندان کمک کنند.
 
محبی تأکید کرد: مردم خیر و نیکوکار می‌توانند مبالغ نقدی نذورات قربانی خود را با شماره‌گیری کد #8877*1*074*، پرداخت به شماره‌حساب 0111585352001 بانک ملی و شماره کارت مجازی 6037991899956720 اهداء کنند.
 
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی امام‌جمعه یاسوج در این دیدار از اقدامات کمیته امداد درخصوص یاری‌رساندن به نیازمندان تقدیر و تشکر کرد و گفت: ارزش هر عملی به آثار آن است و چه خوب است که کارها به صورت مطلوب انجام گیرد تا اثر آن را جامعه مسلمین احساس کنند.
 
شایسته ذکر است در پایان این جلسه لوح تقدیر مهندس فتاح رئیس کمیته امداد کشور به آیت‌الله حسینی امام‌جمعه یاسوج و رئیس ستاد زکات استان به پاس تلاش در حوزه زکات اهداء شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1