تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۱
کد مطلب : ۴۰۲۳۷۰
در جلسه هماهنگی پیرامون سد آبریز کهگیلویه مطرح شد

آبیاری 20 هزار هکتار از اراضی کهگیلویه با سد« آبریز» / باغات کهگیلویه در معرض خشک شدن

۲
آبیاری 20 هزار هکتار از اراضی کهگیلویه با سد« آبریز» / باغات کهگیلویه در معرض خشک شدن
کبنا ؛جلسه‌ای با حضور فرماندار کهگیلویه، کارشناسان وزارت نیرو، مدیران  شهرستان کهگیلویه در خصوص سد مخزنی آبریز (مارون 2) در فرمانداری دهدشت برگزار شد.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به افزایش تولید که از سیاست‌های دولت است اظهار کرد: کشاورزی یکی از بخش‌های تولید است که اجرای طرح سد مخزنی آبریز می‌تواند تامین کننده آب کشاورزی منطقه شرقی کهگیلویه و چرام باشد.
جعفر نیکبخت خطاب به کارشناسان سد آبریز با بیان اینکه ابتدا نقشه طرح باید آماده شود و بر اساس آن بازدیدهای میدانی ونشست ها صورت گیرد. تصریح کرد: هر گونه اقدام اعم از به کار گیری نیرو، تجهیز کارگاه و مواردی که ممکن است  برای مردم توقع ایجاد شود را به فرمانداری اطلاع دهید.
نیکبخت عنوان کرد: ادامه زندگی عشایر، خدمات انجام شده، حوزه آبگیر، حریم‌ها را کاملاً مشخص کنید تا هم حقوق مردم رعایت شود و هم جلوی سو استفاده‌ها گرفته شود.
وی ادامه داد: نیروهای مربوط به اجرای طرح سدمخزنی آبریز به فرمانداری معرفی شوند و بازدیدهای میدانی حداقل از 3 روز قبل از بازدیدها اعلام شود.
فرماندار کهگیلویه در پایان با اشاره به اینکه مشکلات مختلفی برای کشاورزی وجود دارد و منطقه نیاز به آب دارد، باغات شهرستان  در معرض خشک شدن هستند و به صورت سیار آبرسانی می‌شوند تصریح کرد: اگر برای این طرح وقت گذاشته شود و با برنامه ریزی و زمان بندی پیش رود، مشکلات حل خواهد شد.
 سد مخزنی آبریز با محدود آبیاری 20 هزار هکتار
کارشناس مطالعات اجتماعی سد مخزنی آبریز (مارون 2) در این جلسه نیز با اشاره به اینکه مطالعات فاز یک سد مخزنی آبریز در دستور کار است، اظهار کرد: اجزای این پروژه شامل سد، سیستم انتقالی به طول 17 کیلومتر و شبکه آبیاری است.
نوری عنوان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده سدی به ارتفاع 149 متر با ظرفیت 173 میلیون متر مکعب و سیستم انتقالی به طول 17 کیلومتربا محدوده آبیاری 20 هزار هکتار در شهرستان کهگیلویه و چرام، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: شهرستان کهگیلویه و چرام در حد فاصل دو حوزه آبریز خیر آباد و مارون قرار دارد که تا کنون انتفاعی نداشته است ولی بااجرای طرح سد مخزنی آبریز (مارون 2) علاوه بر بهره بردن از پتانسیل آب سطحی، می‌تواند پایداری در حوزه اجتماعی و کاهش مهاجرت‌ها را ایجاد کند.
کارشناس مطالعات اجتماعی طرح سد آبریز افزود: مطالعات فاز یک سد مخزنی آبریز پیشرفت 30 درصدی داشته است و از همه مسولان دستگاه‌های خدمت رسان شهرستان انتظار داریم، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار ما قرار دهند تا همه جوانب کار را در اجرای پروژه در نظر بگیریم.
نوری در پایان مطرح کرد: آب می‌تواند محرک توسعه اقتصادی و اجتماعی در منطقه باشد وباید توجه بیشتری به آن شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1