تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۴۰۲۳۶۳
رییس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه خبر داد:

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در مناطق محروم دیشموک و چاروسا

۰
ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در مناطق محروم دیشموک و چاروسا
کبنا ؛سید علی‌اکبر حسینی، رییس اداره دامپزشکی کهگیلویه با اعلام این خبر افزود: خدمات ارائه شده به روستائیان عزیز در راستای مبارزه با انگل‌های داخلی و خارجی دام و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر در مناطق محروم انجام گرفت که طی آن اکیپ‌های دامپزشکی این اداره نسبت به توزیع سموم دامپزشکی، مایه کوبی دام‌ها علیه بیماری‌های دامی و درمان دام‌های سبک و سنگین اقدام کردند.
 وی ادامه داد: از دیگر اقدامات دامپزشکی آموزش چهره به چهره؛ توزیع پوستر و بروشورهای آموزشی با موضوع آشنایی با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در سفر به این روستای ها بود که در راستای ارتقای سطح آگاهی بهداشتی روستائیان انجام گرفت.
رییس اداره دامپزشکی کهگیلویه نیز از ارائه خدمات آموزشی ترویجی با موضوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در روستای راک از توابع این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: دوره‌های آموزشی - ترویجی آشنایی با بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان توسط اداره دامپزشکی کهگیلویه با همکاری واحد ترویح مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان برگزار شد.
 وی هدف از برگزاری این دوره‌ها را آگاهی بخشی و نحوه انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، مقابله با هرگونه خسارت احتمالی و ارتقاء سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: دوره‌های آموزشی مذکور با موضوعات راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک برگزار شد.
حسینی ادامه داد: در این دوره کارشناسان دامپزشکی به ارائه مطالبی پیرامون ماهیت این بیماری‌ها، علائم، راه‌های انتقال، گروه‌های در معرض خطر و اقدامات لازم در هنگام ابتلا پرداختند.
 این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت آشنایی با بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان، خاطرنشان کرد: بیماری مشترک میان انسان و دام شامل گروه وسیعی از بیماری‌های ویروسی، قارچی، باکتریال و انگلی همچون تب مالت، هاری، سیاه زخم، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، کیست هیداتیک و... است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1