تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۴۰۲۰۴۷
نماینده ولی فقیه سپاه کهگیلویه و بویراحمد در جمع دانشجویان:

فساد «سرشناس‌ها» را فریاد بزنید / مطالبه‌گری بسیج دانشجویی قابل تقدیر است /  اشرافی‌گری مسوولان مانند موریانه ستون‌های مملکت را می‌خورد

۱
۰
فساد «سرشناس‌ها» را فریاد بزنید / مطالبه‌گری بسیج دانشجویی قابل تقدیر است /  اشرافی‌گری مسوولان مانند موریانه ستون‌های مملکت را می‌خورد
کبنا ؛  نشست شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقای حسینی صدر؛ نماینده ولی فرقه در سپاه فتح استان و دانشجویان دانشگاه‌های استان برگزار شد.
 نشست شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقای حسینی صدر؛ نماینده ولی فرقه در سپاه فتح استان، دکتر مهدوی و دانشجویان دانشگاه‌های استان برگزار شد.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی صدر گفت: بسیج دانشجویی در استان ما و در کشور حرکتی پویا و مؤثر در راستای دفاع از ارزش‌های انقلاب دارند. البته از جوان مؤمن انقلابی و دانشگاهی هم توقع همین است.
 حسینی صدر بیان داشت: تبیین مواضع و مسائل روز کشور برای جامعه ما بالأخص جامعه دانشگاهی از نان شب هم واجب‌تر است. وقتی دشمنان ما از هر وسیله و ابزاری چه مشروع و چه غیر مشروع برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند، بر ما لازم و واجب است که مواضع انقلاب و نظام را تبیین کنیم و به گوش جامعه برسانیم.

 امام‌جمعه موقت یاسوج با اشاره به فعالیت‌های بسیج دانشجویی در چند سال اخیر، گفت: از همه‌ی دانشجویان و خاصه تشکل‌های انقلابی و بسیجی به‌پاس زحماتی که کشیدند و می‌کشند تقدیر و تشکر می‌کنم، و حقیقتاً بدون ذره‌ای اغراق بسیج دانشجویی در این مدت، فعالیت‌های که داشته هم در شأن نظام جمهوری اسلامی بوده است و هم وظایفشان را در قبال انقلاب انجام می‌دهند.
 وی ابراز کرد: حرکت راهبردی شما دانشجویان بسیجی در دعوت از مسئولان و مطالبه پرسش‌های مردم و جامعه به حق و قابل تقدیر بود و انشالله با جدیت ادامه دهید.
 نماینده ولی‌فقیه در سپاه فتح استان افزود: من از شما می‌خواهم مسئولان، مدیران و صاحب‌منصبان را به دانشگاه‌ها و تریبون‌های دانشجویی بیاورید تا پاسخگوی کارنامه عملکردی در دوره مسئولیتی خود باشند و مواضع خود را در قبال انقلاب، مردم و نظام جمهوری اسلامی روشن نمایند.
 حسینی صدر با اشاره به حدیث پیامبر اکرم که فرمودند «نابودی مردمان پیش از شما از آنجا بود، که اگر سرشناسی دزدی می‌کرد رهایش می‌کردند و اگر ناتوانی دزدی می‌کرد، مجازاتش می‌کردند»، گفت: آیا این حدیث مصداق زمانی ندارد؟ امروز عده‌ای دارند بیت‌المال و حق مردم را غارت می‌کنند اما می‌بینیم از آن‌ها دفاع می‌شود اما آن ناتوانی که با هزار زحمت وام کوچکی گرفته اگر در پرداخت آن با تعلل یا دیرکرد روبرو شد باده‌ها تذکر، توبیخی و حتی شکایت و زندان هم مواجه می‌شود.
 وی در این راستا افزودن: شما دانشجویان انقلابی، عدالت‌خواهی و خصوصاً فساد دانه‌درشت‌ها و سرشناس‌ها را فریاد بزنید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی صدر اذعان داشت: دشمن با توجه به قدرت نظامی و منطقه‌ای ایران به‌خوبی آگاه است که اقدام نظامی علیه این مرزوبوم نه‌تنها مقرون‌به‌صرفه نیست بلکه باعث ضرر و زیان بسیار هنگفتی به توان نظامی و اقتصادی خودشان خواهد شد.
 حسینی صدر بیان کرد: لذا به شدت به دنبال گزینه‌ای بودند که جایگزین اقدام نظامی کنند که بتوانند همان نتایج جنگ نظامی را برایشان به ارمغان بیاورد و آن اقدام همان بازی در میدان اقتصاد و معیشت مردم است.
 وی اذعان داشت: دشمنان نظام و ملت جمهوری اسلامی طی سالهای گذشته گام به گام در حال بسترسازی و زمینه‌سازی جنگ اقتصادی بود. برای اینکه از این جنگ اقتصادی نتایج لازم را به دست بیاورند نیازمند اقدام در محورهای زیر بودند:
  1- ناامیدی مردم
 2- صلب اعتماد مردم از مسئولان جمهوری اسلامی خصوصاً ولی‌فقیه جامعه
 3- اعتبار زدایی
 4- سیاه نمایی
 حسینی صدر افزود: در بحث سلب اعتماد مردم از مسئولان دشمن متأسفانه توانست در بعضی از برهه‌های اعتماد مردم را از برخی از مسئولین بگیرند اما برایشان نتیجه‌ای نداشت، لذا هدف اصلی آن‌ها الان طوری است که عدم اعتماد ملت به کارآمدی اسلام را تئوریزه نمایند.
 نماینده ولی‌فقیه تأکید داشت: دلیل اصلی آن‌ها و علت این غرض‌ورزی‌ها این است که؛ مواضع قاطع و منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب در چارچوب اسلام ناب همه‌ی سیاست‌های نظام در مبارزه با استکبار را تشکیل می‌دهد. 
 
 
حسینی صدر گفت: یکی از مهم‌ترین عواملی که امروز در کشور ما زمینه را برای دشمن مهیا می‌کند که از این جنگ تمام عیار اقتصادی نتیجه لازم را بگیرد این است که، برخی مسئولان و مدیران ما کسانی هستند که کفایت لازم برای اداره جامعه در کشور را ندارند. لذا اگر مطالبه گری ما به صورت دقیق و اصولی باشد می‌تواند جامعه و مسئولین را اقناع کنند که مدیران ضعیف را عوض نمایند. وی اذعان داشت: ناکارآمدی‌ها به مدیران ناکارآمد مربوط می‌شود نه نظام اسلامی. مشکل اساسی امروزه کشور ضعف در مدیریت‌هاست.
 وی گفت: نقش قوه مقننه در این شرایط بسیار مهم است، اما متأسفانه، رأی وزیران هنگام استیضاح بالاتر می‌رود و لذا اگر نگوییم مجلس ضعیف است، باید گفت که مجلس به‌عمد در موضع‌گیری‌های خود کوتاهی می‌کنند و اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند.
 نماینده ولی‌فقیه افزود: مطالبه دیگری که باید داشته باشیم این است که مسئولان را وادار کنیم به اینکه مدیرانی که کفایت لازم را ندارند و کارنامه قابل قبولی در زمان مسئولیتشان از خود به‌جای نگذاشته‌اند، با مدیران متعهد، جهادی، با برنامه، متدین و هدفمند جایگزین شوند و نقاط ضعف مدیریتی را ترمیم کنند.
 حسینی صدر بیان داشت: مطالبه سومی که ما باید داشته باشیم در خصوص به کارگیری از نیروهای جوان و متخصص در مناسب مدیریتی و مسئولیتی است. یکی از دغدغه‌های اصلی مردم ما بعد از انقلاب تا به امروز استفاده از نیروهای پا به سن گذاشته و عاری از تفکرات جوانی است.

 امام جمعه موقت یاسوج اذعان کرد: امیرالمؤمنین ذهن خلاق و خستگی ناپذیری را دو خصیصه اصلی جوان بر می‌شمارند و می‌فرمایند «اگر نیاز به مشورت پیدا کردید اول با جوانان مشورت نمایند، از آن‌ها ایده بگیرد و در اختیار بزرگان خود قرار دهید تا مورد حلاجی قرار دهند و از مشورت آمیخته با این دو قشر استفاده کنید»
 وی افزود: در دولت فعلی ما یک وزیر جوان داریم که اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم.، اقداماتشان از سایر مدیران و وزیران متمایزتر است. درحالی که امروزه بسیاری از وزرا و مسئولان ما توانایی این‌که 8 ساعت مستمر در دفتر خود پیگیر امورات جامعه باشند را ندارند.
 نماینده ولی‌فقیه گفت: مطالبه گری بعدی که باید به آن توجه داشت بسترها و گلوگاه‌های فساد باید بسته شوند. یکی از اصلی‌ترین این بسترها بانک‌های ما هستند. به گونه‌ای هرکسی که برخوردارتر و ثروتمندتر از بانک‌ها استفاده و سود بیشتر می‌برد و هرکسی فقیرتر است نمی‌تواند استفاده کند. آیا این عدالت است؟
 وی ادامه داد: بحث صادرات و واردات در کشور ما دیگر بستری است که باید به آن توجه کنیم. آیا مسئولان ذی‌ربط نمی‌تواند حبابی که به قول خودشان به وجود آمده را کنترل کند و آرامش را به بازار برگرداند؟
 حسینی صدر تأکید کرد: در اوضاع نابسامان کنونی مجلس از دولت مقصرتر است. چرا حالا که دولت به هر دلیلی در پیش برد امورات جامعه با مشکل مواجه شد چرا مجلس مطالبات مردم را از دولت پی گیری نمی‌کند؟ چرا مجلس به بحث کابینه اقتصادی دولت هنوز ورود پیدا نکرده؟ آیا این نمایندگان بارأی مردم و حمایت مردم به مجلس نرفتند که الان نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت شده‌اند؟
 وی افزود: نکته‌ای که به نظرم از اهمیت بالایی برخوردار است مطالبه از دستگاه‌های نظارتی اعم از قوه قضائیه، سازمان بازرسی، نماینده ناظر در مجلس، و حتی مدیران امنیتی است. چطور می‌شود اگر گلوله‌ای وارد مرز ایران شود سیستم‌های ما با هوشیاری تمام از آن آگاه می‌شود که صد البته جای تقدیر هم دارد اما در بحث برخورد با مفسدان اقتصادی و کسانی که بازار و معیشت مردم را دچار نابسامانی کرده‌اند (خصوصاً همین مسئله 2 تن طلا که چندی پیش لو رفت) دستگاه قضایی و امنیتی ما با قدرت تمام‌تر و جدی‌تر و ملموس‌تر ورود پیدا نمی‌کند؟
 اشرافی گری مسئولان را مطالبه کنید. آخرین نکته و مطالبه‌ای که شما و همه‌ی ما پیگیر آن باشیم روحیه اشرافی گری مسئولان است. چیزی که مانند موریانه ستون‌های مملکت را می‌خورد و نابود می‌کند روحیه اشرافی گری مسئولان آن کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سی سخت
Iran, Islamic Republic of
ولی فرقه دیگه کدوم صیغه ای هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1