کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

سهل‌انگاران تامین و توزیع دارو در کهگیلویه و بویراحمد منتظر برخورد قاطع باشند

11 مرداد 1397 ساعت 13:44

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نحوه مدیریت تامین و توزیع در سطح استان ضروری بوده و با توجه به حساسیت موضوع  با هر نوع سهل انگاری به شدت برخورد می‌شود.


 اورنگ ایلامی در نشست ستاد توزیع دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تامین داروهای مورد نیاز استان و پیشگیری از هرگونه اختلال در ارائه خدمات دارویی به عنوان یک اولویت در دستور کار است.
وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با نگاهی واقع بینانه دغدغه به حداقل رساندن مطالبات شرکت‌های دارویی در استان را دارد و این مهم باید در کنار دور اندیشی نسبت به شرایط کنونی کشور در نظر گرفته شود.
ایلامی افزود: مجموعه بهداشت و درمان استان با در نظر گرفتن میزان اثر بخشی داروها، گروه‌های سنی، کثرت و تنوع  بیماری و همچنین هزینه‌های متحمل شده به بیمار و مجموعه درمان،  اولویت بندی کرده و  اقدام به تامین اقلام مورد نیاز می‌کند.
وی با بیان این نکته که تامین دارو بیماران و امنیت روحی این طیف جز مطالبات نظام جمهوری اسلامی بوده و در تمام سطوح بر اولویت آن اتفاق نظر است، ادامه داد: تامین اقلام دارویی برای دانشگاه علوم پزشکی استان یک اصل بوده و نحوه مدیریت تامین و توزیع در سطح استان ضروری بوده و با توجه به حساسیت موضوع  با هر نوع سهل انگاری به شدت برخورد می‌شود.
ایلامی بیان کرد: بهبود و رونق شرکت‌های داروسازی و به تبع آن شرکت‌های پخش دارو و همچنین ایجاد بستر لازم برای پویایی در مباحث تحقیقاتی برای دانشگاه علوم پزشکی استان روشن است و انتظار می‌رود این شرکت‌ها نیز درکی منطقی از  نظام سلامت داشته باشند تا با این نگاه‌ها چرخه تولید، توزیع و مصرف، معیوب یا مختل نشود.


کد مطلب: 401944

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401944/سهل-انگاران-تامین-توزیع-دارو-کهگیلویه-بویراحمد-منتظر-برخورد-قاطع-باشند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1