تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : ۴۰۱۹۳۴
با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار شد

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در یاسوج / آمارهای تکان دهنده از وضعیت مدارس کهگیلویه و بویراحمد

۰
جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در یاسوج / آمارهای تکان دهنده از وضعیت مدارس کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار شد.
عصر امروز بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه با حضور مسئولان و مردم و خیرین مدرسه‌ساز در محل سالن شهید کرامت‌الله ایزدپناه برگزار شد‌.
در این جشنواره هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به آمار تلخی از وضعیت مدارس استان ارائه داد و اظهار کرد:  از تعداد نزدیک به ۱۰۰ مدرسه‌ای در استان خبر می‌دهد که سرویس بهداشتی ندارند و همچنین بیش از ۱۰۰ مدرسه‌ای که سرویس‌های بهداشتی آن‌ها نیاز به بهسازی دارند که البته با توجه به وضعیت موجود و واقعیت‌هایی که باید در نظر گرفت این تعداد مدرسه که یا سرویس بهداشتی ندارند و یا سرویس‌های آن‌ها نیاز به بهسازی دارند بسیار بیشتر از این رقمی است که توسط آقای مدیرکل بیان شد.
زارع‌پور اظهار کرد: یکی از مولفه‌ها و متغیرهای موثر بر یادگیری بهتر فضای آموزشی است که تا ۷۰ درصد فضای آموزشی بر یادگیری دانش‌آموزان تاثیر دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان به بیان آماری از دانش آموزان پرداخت و گفت: در استان ۱۳ منطقه آموزشی داریم،معیت دانش آموزان در سال گذشته آموزشی ۱۵۳ هزار نفر بود که ۷۴ هزار نفر دانش‌آموزان دختر معادل ۴۸ درصد دختران و ۵۱ درصد معادل ۷۹ هزار نفر دانش‌آموزان پسر هستند.
وی تصریح کرد:  تعداد ۱۱۹ هزار نفر از جمعیت دانش‌آموزی معادل ۷۷ درصد در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند و بقیه در مدارس غیردولتی هستند که ۲۲ درصد آمار را تشکیل می‌دهند.
این مسوول افزود:  تعداد ۱۰۲ هزار نفر در شهرها و  ۵۳ هزار نفر در روستا مدارس تحصیل می‌کنند که ۳۴ درصد جمعیت دانش‌اموزی در روستاها هستند.
زارع‌پور بیان کرد: بزرگترین شهرستان استان شهرستان بویراحمد با ۵۹ هزار نفر جمعیت دانش‌اموزی و‌ لوداب با دو هزار دانش‌آموز کوچکترین مناطق استان هستند. ضمن اینکه ۳۰۱۵ مدرسه و ۸۶۰۲ کلاس درس داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  تعداد کلاس‌های مستحکم استان ۳۵۲۸ کلاس و تعداد کلاس‌‌های تخریبی ۱۴۱۶ کلاس هستند که باید بازسازی شوند ضمن اینکه ۳۶ درصد کلاس‌ها معادل دو هزار ۶۹۴ کلاس درس غیراستاندارد هستند.
وی عنوان کرد: در زمینه تجهیزات مدارس به شدت مشکل داریم امسال هنرستان‌های ما ۳ پایه می شوند در زمینه ساخت سرویس بهداشتی هم مشکلاتی داریم و سرویس بهداشتی۱۳۰ مدرسه نیاز به بهسازی دارد.
این مسوول عنوان کرد: در زمینه ساخت مدارس در حاشیه شهرها مشکل داریم و با بحران مواجه هستیم، ترجیح می‌دهیم خیرین به جای ساخت مدرسه در روستاها در حاشیه شهرها مدرسه بسازند.

محقق شدن ۷۰ درصد از تعهد ۶۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز/در دست اجرا بودن ۶۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد
در این نشست جهان محرابی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با خیرمقدم به خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد:  ۱۹ جشنواره در سطح استان برگزار شد که دو مورد آن در تهران و برای معرفی بیشتر استان برگزار شد و امروز در بیستمین جشنواره میزبان خیرین هستیم.
وی عنوان کرد:  در طول چهار سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان تعهد خرید مدرسه‌ساز در استان بوده که ۷۰ درصد این مبلغ  محقق شده است.
این مسوول افزود: در این جشنواره‌ها ۶۰ مدرسه در قالب ۳۱۴ کلاس درس به مبلغ ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1