تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۴۰۱۸۶۲
گزارش:

روستانشینانی که در پُر آب‌ترین منطقه «آب آلوده» می‌نوشند‌ (+عکس)

۱
۰
روستانشینانی که در پُر آب‌ترین منطقه «آب آلوده» می‌نوشند‌ (+عکس)
کبنا ؛ در 45 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد روستانشینانی زندگی‌می‌کنند که به‌دلیل بی‌توجهی مسئولان و متولیان امر در یک سال گذشته مجبور به استفاده از آب رودخانه‌ای بوده که بنا به گفته برخی کارشناسان و متولیان امر غیر‌بهداشتی است.
یک‌سال پیش چشمه تامین آب شرب روستاهای خمینی‌آباد، چیتاوه، چم محمد باقری سفلی و علیا و کگله پراشکفت  با جمعیتی افزون بر 100 خانوار از توابع شهرستان بویراحمد خشک و همان موقع گزارش این مسئله به آب و فاضلاب روستایی و فرمانداری شهرستان بویراحمد ارسال شد ولی از آن زمان تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
یکی از اهالی منطقه پراشکفت در این باره گفت: بعد از خشک شدن چشمه تامین آب روستا برای زنده ماندن راهی جز استفاده از آب رودخانه نداشتیم و با وجود اینکه برخی معتقد به آلوده بودن این رودخانه بوده ولی مجبور به استفاده از آن هستیم.
وی می‌گوید: زنان و دختران این روستاها بیشتر از هرکسی درد و رنج بی‌آبی را متحمل می‌شوند زیرا باید با الاغ راه سنگ لاخی را پیموده تا به رودخانه برسند و آب آلوده رودخانه را برای استفاده شرب به خانه‌ها حمل کنند.
یکی دیگر از اهالی روستاهای پراشکفت افزود: فاصله برخی روستاهای این منطقه با رودخانه 5 کیلومتر و برخی حتی بیش از 10 کیلومتر بوده و این مسیر را همه روزه زنان و دختران ما طی می‌کنند تا از آب رودخانه برای نوشیدن سایر اعضای خانواده بیاورند.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد با تاکید براینکه پیگیر اجرای شدن پروژه آبرسانی به روستاهای پراشکفت هستیم و در این زمینه پیمانکار انتخاب شده است، گفت: این پروژه 150 میلیون تومان اعتبار دارد.
علمدار آرمین با اشاره به اینکه اهالی برخی روستاهای پراشکفت چون چشمه داشتند از مشترک‌شدن استقبال نمی‌کردند، افزود:  این مهم با همکاری دستگاه قضایی اجرایی شد. سال‌ها قبل شبکه آب روستاهای پراشکفت بویراحمد ناقص رها شده بود که هم‌اکنون بهسازی چشمه‌ها و شبکه در دستور کار آبفای روستایی قرار گرفته است.
‌اکبری مسئول بهداشت و محیط مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در این زمینه به تسنیم گفت: یکی از نمونه برداری‌های کارشناسان مرکز بهداشت این شهرستان از آب مورد استفاده اهالی روستاهای پراکشفت مشکل داشته است.
کارشناس آب بهداشت و محیط مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد نیز از پاسخگویی در این زمینه خودداری‌ کرد.

-----------------------------------------
گزارش: ایرج خالق‌نژاد
نام شما

آدرس ايميل شما

روان
Iran, Islamic Republic of
ای کاش مدیر . اب روستایی حداقل نیم نگاهی به روستاهای سیدجماالدین و نازمکان وسرتیره می نمود که حدود ۲سال است که اب شور که نمک ان قابل ریختن در غذا هست میکرد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1