تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : ۴۰۱۷۹۵
در گفت‌وگویی مطرح شد

تاجگردون: شعار جدایی از استان را من تغییر دادم/ برای من فرقی ندارد که کی در شرکت نفت استخدام می‌شود

۳۰
۱
تاجگردون: شعار جدایی از استان را من تغییر دادم/ برای من فرقی ندارد که کی در شرکت نفت استخدام می‌شود
کبنا ؛غلامرضا تاجگردون به گواه بسیاری از تحلیل گران تاثیرگذارترین نماینده کهگیلویه و بویراحمد در دو دور اخیر بوده و یکی از نمایندگان تاثیرگذار کشور در دهه جاری. او سال ۹۰ و همزمان با روی کار بودن دولت احمدی نژاد به مجلس راه یافت اما دوران اوج تاجگردون از ۹۲ به بعد و همزمان با روی کار آمدن دولت روحانی است.
به گزارش صدای دنا، نماینده گچساران و باشت، اندکی پس از حضور در مجلس توانست به صندلی ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تکیه بزند تا بودجه کشور در فیلتر مجلس هم زیر نظر کهگیلویه و بویراحمدی‌ها باشد.
محبوبیت تاجگردون در عرصه ملی و استانی اما در ماجرای استیضاح وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی در پی سقوط هواپیمای تهران یاسوج چند برابر شد و هرچند طرح نماینده گچساران و باشت برای استیضاح وزار موفقیتی در پی نداشت اما نشان داد که غلامرضا تاجگردون با برچسب‌های «وکیل الدوله» و «آدم لاریجانی» شناخته نمی‌شود بلکه هرجا اقتضای آن باشد در قالب یک منتقد بزرگ دولت و زبان مردم نیز ظاهر می‌شود.
حال پای سخنان غلامرضا تاجگردون نشسته‌ایم و آنچه در پی می‌آید گزیده‌ای از سخنان تاجگردون در شش سال وکالت مردم استانی محروم برروی صندلی‌های سبز بهارستان است.
 آقای دکتر با سپاس از وقتی که در اختیار ما گذاشته‌اید، از ابتدای شروع به کار نمایندگی خود و وضعیت حوزه انتخابیه‌تان در آن زمان بگویید؟
استان کهگیلویه و بویراحمد توسعه نیافته بود و مشکلات زیادی داشت و درحوزه گچساران و باشت مسائل خاص‌تر بود. چون اینجا نفت و گاز را داشت، ساختار فرهنگیش فرق می‌کرد، از منظر اقتصادی و زیرساختی عقب مانده و از ظرفیت‌های آن نیز استفاده مناسب نشده بود. در حالی که می‌توانست توسعه یافته باشد. ساختار فرهنگی گچساران دارای تنوع فرهنگی و تاریخی بود و مردم و سیاسیون با این موضوع زندگی می‌کردند و حتی با آن سیاسی رفتار می‌کردند.
 می گویند در کارها خیلی دخالت می‌کنید
 هر چند برخی از مسائل به نماینده بر نمی‌گردد اما به خاطر همین محرومیت مهم است در مناطقی مثل کهگیلویه و بویراحمد یا گچساران، یک نماینده باید بیش از ظرفیتیش وقت بگذارد و پیگیری مستمر داشته باشد و همین امر باعث می‌شود که خیلی‌ها احساس کنند این اسمش دخالت است. من هم لازم بود برای حوزه انتخابیه‌ام از تجربیات خودم استفاده کنم.
 بعضاً سیاسیون و رسانه‌ها می گویند با آمدن شما، بخش زیادی از مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها در استان به گچسارانی‌ها رسید، چیزی که پیش از معمول نبود
مردم گچساران و باشت شعار جدایی از استان را سر می‌دادند و این اولین چالش بود. یا باید با شعار همراهی می‌کردم و یا آن را تغییر می‌دادم. اولین موضوع این بود که استان آرام شود که مردم احساس آرامش کنند. مسئولین استان نیز با ما همراهی کردند و بچه‌های گچساران و باشت در استان در حوزه‌های مختلف مسئولیت گرفتند و این امر باعث شد تا این فضا در استان درست شد و این مهم‌ترین کاری بود که صورت گرفت.
 آقای دکتر اولویت‌های شما برای توسعه گچساران و باشت چه بود؟
ما ابتدا به سمت استفاد از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها رفتیم اما کم کم جرقه‌های بمب بیکاری در استان و گچساران به تبع کشور راه افتاد و من هم به علتی که تجربیات و اطلاعاتی داشتم دانستم که این موضوع خاصی است. یک وقتی سیل می‌آید و طرف با سیل روبرو نمی‌شود و به کوه می زند اما یک وقتی سیل می‌آید و فرد در مقابل سیل می‌ایستد من آمدم در شکم سیل.
من بیشتر از دیگران می‌دانستم که این سیل چیه، چه در کشور، چه در استان و چه در شهرستان و این را با تمام وجودم لمس می‌کردم و می‌کنم. اما در وسط این سیل ایستادم و مقاومت کردم و درد سیل را چشیدم و در نرفتم و برای مقابله با این موضوع فکر کردم که چگونه باید با این موضوع روبرو شویم. بنابراین در دور اول شروع به اعتماد سازی و سپس تلاش کردم جایگاهم را در مجلس، جایگاهی قرار هم که بتوانیم کاری انجام دهم. دولت و مجلس اعتماد کردند و جایگاهی پیدا کردم.
 در استان بیشتر دعوا سر این بود که شما اصولگرایید یا اصلاح طلب
خب بله، در سطوح پایین‌تر در استان و شهرستان، سیاسیوون این موضوع را درک نمی‌کردند از چپ و راست یکی می‌گفت اصولگراست یکی می‌گفت اصلاح طلب است و هر کسی چیزی می‌گفت. در تهران نیز می‌گفتند، در موضوعاتی که اظهار نظر می‌کردم اصولگراها می‌گفتند خیلی از ما اصولگراتر است یا در موضوعی دیگر اصلاح طلبان چیزی می‌گفتند اما من یک چارچوبی برای خودم داشتم.
 برگردیم به اولویت‌های توسعه گچساران و باشت، آقای دکتر در دور اول چه برنامه‌هایی طرح کردید، چه نتیجه‌ای حاصل شد؟
در دور اول، فضای ساختاری، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و مدیریتی را اصلاح کردیم چرا که وضعیت شهر خیلی مناسب نبود و ناامیدی شدیدی وجود داشت. وضعیت در همه بخش‌ها از روستاها گرفته تا خود گچساران و باشت خوب نبود و من هم چندان امیدی نداشتم اما خدا کمک کرد و خیلی از این مشکلات رفع شد.
قیمت زمین در شهر دوگنبدان با روستاهای اطراف یکی بود و مثلاً کسی که نگاه می‌کرد هزینه ساخت خانه در خان احمد با گچسارن یکی است، به جای خان احمد در گچساران خانه می‌ساخت و مهاجرت می‌کرد لذا روستا تخلیه می‌شد و به شهر اضافه می‌شد اما دارایی مردم تغییر نمی‌کرد. ما روز اول گفتیم باید این وضعیت اصلاح شود و ثروت مردم ارزش پیدا کند. ما در شهر و روستا کار کردیم و این کار باعث افزایش ارزش دارایی و ثروت مردم در شهر و روستا شد.
 چه کاری؟
پروژه طرح کردیم، پروژه ملی تعریف کردیم و وارد کار شدیم. من متوجه شدم که خیلی از این منابعی که به استان می‌آید، باید قانونش را اصلاح کنیم چرا که خیلی از آنها در استان ما قابل اجرا نیست بنابراین من در ذهن خودم برنامه نوشتم و طراحی کردم که قانون‌ها اجرایی‌تر باشد و کاری کاربردی‌تر انجام دهیم، خوب اول زیرساخت را مشخص کردیم. دکتر نوبخت هم در شورای برنامه ریزی استان گفت که فکر نکنید که این پولها را باد آورده در استان و شهرستان.
در نطقم در مجلس هم گفتم من از استانی هستم که اگر چشمانت را ببندم و به کهگیلویه و بویراحمد بروی، متوجه خواهی شد که به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شده‌ای ولی حالا وقتی از حوزه من خارج بشوی متوجه می‌شوید که از حوزه گچساران و باشت خارج شده‌ای. این احساس از هر طرف حوزه انتخابیه من قابل مشاهده است به طرف بهبهان یا به طرف پل بریم و واقعاً آرامش در این مسیرها وجود دارد و تا پایان سال هم به امید خدا از پل بریم تا پل خیرآباد چهار بانده خواهد شد. این کار کمی نیست و قبلاً تنها ۵ کیلومتر چهاربانده داشتیم که تا پلیس راه بود.
 در حوزه فرهنگی هم کاری انجام داده‌اید؟
به غیر از پارک قدیمی شهر گچساران یک متر فضای ورزشی و فرهنگی در شهر دوگنبدان وجود نداشت، محله سادات، رادک، لبنان، اصلاً چیزی نداشتند. مردم برخی مناطق، مردمی فقیر بودند، چه گناهی کردند که چیزی نباید داشته باشند. هر وقت به گچساران می‌آیم، یکی دو شب به این محله‌ها می‌روم. در دویست سیصد متر، شبی دویست بچه بازی می‌کند. من مطمئن هستم این نسل با نسل قبل و بعدشون فرق خواهد کرد. نسلی که به آنها هنر، کتاب، موسیقی و مجسمه سازی آموزش داده می‌شود، فردا آلوده نمی‌شود. هیچ هنرمندی تروریست نیست، هیچ هنرمندی توزیع کننده مواد مخدر نمی‌شود.
 در محلات بافت فرسوده گچساران، کارهای خوبی انجام شده یا می‌شود، لطفاً توضیح دهید؟
بله، رادک به سمت فنی و حرفه‌ای از بن بست نجات یافت. آنجا یک مدرسه‌ای بود که کنارش چند درخت بود، یه روز که رد شدم دیدم چند دختر و پسر نشسته‌اند و مواد می‌کشند و این زجرم می‌داد. مردم هم نگران بودند. خوب مسیر باز شد. مجموعه فرهنگی احداث شد و همون جا گفتم وقتی بچه‌ها از آنجا رد می‌شوند، آدم معتاد می‌بینند یا ورزشکار؟ این چقدر فرق می‌کند؟ همان جا الان یک زمین فوتبال، یک کتابخانه و یک مجتمع فرهنگی احداث شده و دیگر وقتی بچه‌ها از آنجا رد می‌شوند، دونفر را می‌بینند که یا ورزش می‌کند یا کتاب می‌خواند.
یا همین وضعیت در محله سادات وجود داشت. وضعیت خانه‌های مخروبه در محله سادات، لبنان، رادک و کیامرثی خیلی بغرنج بود من در این زمینه با بسیاری از وزرا و روسای قوا و معاونین و سایر مسئولین صحبت کردم. از آقای زنگنه ۱۴ میلیارد تومان پول گرفتم و در یکسال، ۲۸ فضای ورزشی در شهر روستا ساختم. وقتی امروز به روستایی می‌رویم، جوانی دعوا و اعتراض می‌کند که چمن مصنوعی ما لامپ ندارد که شب بازی کنیم و حالا کسی اعتراض نمی کنه که چمن ندارد.
در به یدک، بهره عنا، کتا، باشت، سرآبننیز، منصورآباد، بوستان و محلات سادات، رادک، لبنان، صد و هشت دستگاه، کارکنان و پانصد دستگاه این پروژه‌ها اجرا شد و بعد از اتمام این پروژه‌ها دوباره به وزیر گفتم که زنان ما فضای ورزشی ندارند و ۱۴ میلیارد تومان دیگر برای بانوان گرفتم، استخر مخصوص بانوان در گچساران و در باشت، سالن ورزشی سرآب ننیز، سالن ورزشی ناصرآباد و لیشتر با این اعتبار اجرا شد.
 در این شهر سینما نداشت و امروز بزرگترین مجتمع فرهنگی دارد ساخته می‌شود سینما ساخته می‌شود سه کتابخانه را از بانک پاسارگاد گرفتیم ساخت افتتاح شد من اصلاً نرفتم اینها کارهای زیر بنایی فرهنگی بود که انجام شد. البته این کارها به سادگی صورت نگرفت و گاهی نیز با مخالفت‌هایی نیز روبرو می‌شد اما ما متعقدیم که اگر توپ به خانه‌ای کسی برود بهتر از آن است که سرنگ برود. تغییر فرهنگ زمان بر است و نیازمند تغییر نسل است.
من برای نسل فعلی نمی‌توانم کاری کنم باید برای نسل بعدی فکری بکنیم. در آغاز همراهی کم بود اما حالا همراهی خیلی خوب شده است. هنرمندان گچساران خیلی خوب دارند کار می‌کنند اما کافی نیست و باید زیرساخت‌های برای فعالیت آنها بیشتر فراهم شود. در زمینه فرهنگی سخت افزاری و زیرساختی خوب کار شد اما نرم افزاری زمان بر هست و نیازمند توجه بیشتر است
 بهبود وضعیت اقتصادی در کنار شرایط فرهنگی نیز مهم است در این زمینه چه شد
یکی از پتانسیل‌های مهم گچساران کشاورزی بود که علیرغم داشتن آب و زمین کافی اما از ظرفیت‌های آن استفاده کافی نمی‌شد و بیشتر به کشت دیم اختصاص داشت. در صورتی که کشت آبی سودآوری چهار برابری داشت ما حدود ۱۶ هزار هکتار زمین داشتیم که باید برای آنها آب تامین می‌کردیم و این کار را کردیم که امروز دیگر تقریباً سیستم آبیاری تمام اون زمین‌ها یا بهره بردرای رسیده یا شروع شده است.
 فاز یک امامزاده جعفر ۳۵۰۰ هکتار بهره برداری شد. فاز دو امازاده جعفر و خان احمد ۳۵۰۰ هکتار است که شروع شده است که سال بعد افتتاح می‌شود ۴ هزار هکتار در دشت باشت که هفته گذشته کلنگ خورد هزار هکتار دشت مور ۲۵۰۰ هکتار در دشت لیشتر ۶۰۰ هکتار بابا کلان ۲۵۰ هکتار دژ سلیمان ۴۰۰ هکتار چاه تلخ باشت ۱۵۰ هکتار منطقه دیل است. این تحولات می‌تواند وضعیت زندگی و درآمد مردم را متحول کند اما چقدر پول می‌خواهد تا این کارها انجام شود هزینه هر هکتار زمین که آبیاری شود ۵۰ میلیون تومان است و خودتان محاسبه کنید در کل چقدر در این بخش هزینه شده یا می‌شود و این پول با ایده آمده است و خرج زمین‌های مردم شده است.
  گچساران تا بیست سال دیگر مشکل آب شرب ندارد
وقتی نماینده شدم آب شرب گچساران از سد کوثر تا اول شهر آمده بود ولی وصل نشده بود. فاضلاب انجام نشده بود. اولین کاری اکه انجام دادیم این طرح را احیا کردیم و نزدیک ۵۰ میلیارد تومان خرج کردیم تا آب شهر دوگنبدان وصل شد و باید کل شهر را از سد کوثر تغذیه می‌کردیم تا الان آب گچساران از دشت امامزاده جعفر می‌آمد و به همین جهت آب به سیای از مناطق از جمله تلخاب شیرین، جهان آباد، ناصر آباد و… قطع و چاهها خشک شده بود چون رمق این چاهها کشیده شده بود. چاههای دشت امامزاده جعفر را تعطیل کردیم یکی از چاههای امامزاده جعفر را برای شرب مردم منطقه در نظر گرفتیم و باید چاههایشان احیا شود تا کنون آب دشت امامزاده جعفر گیر مردم شهر می‌آمد و آب شهر به بندر می‌رفت و گیر ما نمیامد. هر چند که در امسال که خشکسالی کم آبی معضل شده است اما شهر گچساران علیرغم کل کشور مشکل آب شرب ندارد چون از ۵ سال پیش ما به فکر بودیم ما در دوگنبدان قطعی آب نداریم و تا بیست سال دیگر هم مشکل آب نداریم. ما در بخش فاضلاب دوگنبدان ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و حدود هشت هزار انشعاب فاضلاب ایجاد شد.
 کارهای ما به همین جا ختم نشد، ۱۰۰ درصد روستاهای گچساران گازرسانی شده است. هر چند که هزینه گازرسانی به برخی روستاها از نرم کشوری و استاندارد خیل بالاتر بود اما باید این کار انجام می‌شد و الحمدالله انجام شد. در زمینه جاده‌های ارتباطی گچساران که دیگر خودتان می‌بینید چه اتفاقی افتاده است و چه طرح‌هایی در حال اجراست و ان شاالله با بهره برداری از پروژه‌های جاده سازی در این منطقه، گچساران در آینده از محورهای استراتژیک کشور در زمینه حمل و نقل خواهد بود.
 مهم‌ترین صنعت گچساران پتروشیمی است که در سند توسعه ملی تنها مصوبه موجود مربوط به پتروشیمی گچساران است که کار نیز به خوبی پیشرفت رفت یک روزی ۵۰ یا ۶۰ نفر کار می‌کرد اما امروز ۱۰۰۰ نفر کار می‌کنند. و اینها همین بچه‌های منطقه هستند که از بیکاری نجات پیدا کردند و نانی برای خودشان و خانوادشان پخته شده است.
 اما خانمی که در بیمارستان بی بی حکیمه کار می‌کرد به من زنگ زد که فقط طرفدار دارای خودت سر کار رفتند ازش پرسیدم که الان شما که تو بیمارستان بی بی حکیمه کار می‌کنی از فامیلای من کسی هست گفت نه ولی طرفدارات هستند. گفتم مگر شما به من رای ندادی گفت چرا گفتم تو حوزه‌ای که ۸۰ درصد به من رای دادن هرکس سر کار برود طرفدار من بوده است. من نگاه قومی و طایفه‌ای نداشته وندارم مثلاً
از ۱۴۰ نفری که در شرکت نفت به کار گرفته شدند ۲۲ نفر ترک بودند.
در دوره من ۴ تا ۵ هزار شغل ایجاد شد. در پتروشیمی چه کسانی کار می‌کنند می گن طرفدارای تاجگردون. طبیعی است وقتی مردم می بینندکار انجام می‌شود پیگیری می‌کنیم فشار می‌آوریم همه مردم طرفدار من هستند، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که ندادند. برای من فرقی نمی‌کند ما می‌خواهیم کار و اشتغال ایجاد شود و بچه‌های مردم بیکار نباشند حالا هر کسی سر کار برود مهم نیست. من به این موضوعات کاری ندارم. ۱۴۰ نفر یعنی ۱۴۰ خانواده از بیکاری نجات پیدا کردند و برای من مهم نیست که کی باشد و از کدام طایفه. به من رای داده باشد یا نداده باشد.
یا در بحث بیمارستانها هیچکس نمی‌گوید که دستت درد نکنه که مثلاً بیمارستان مادر و کودک راه اندازی شده است ۵۰ یا ۶۰ نفر رفتند سرکار. به این فکر نمی‌کنند که شبی ۱۰۰ تا مریض اینجا می‌خوابد. یا چقد از هزینه‌های رفت و آمد مردم به شهرهای همجوار کاهش یافته است ۱۶۰ تخت بیمارستان داشتیم تا سال آینده ۴۶۰ تخت خواهیم داشت استاندارد کشوربه ازای هر صد هزار نفر شاخص ۱٫۷ می‌باشد اما در گچساران به رقم ۲٫۷ می‌رسد و بالاترین رتبه کشوری از لحاظ تخت بیمارستانی را دارا می‌شود و این‌ها زیرساخت‌هایی که باید آماده می‌شود و با این طرح‌ها کار و پول می‌آید. شرکت نفت نیز در این مدت همراهی خوبی کرد. کمک کردند و ما از عملکرد نفت راضی هستیم. خودش دارد کار می‌کند و در برخی مواقع نیز ما از نفت منابعی گرفتیم و پروژه‌هایی را اجرایی کردیم.(امید مردم)
نام شما

آدرس ايميل شما

دیل
United Kingdom
تو ن. نیستی
م.ع
Iran, Islamic Republic of
سلام
جناب تاجگردون
شما زحمت میکشید شکی نیست
ولی بزار رک باشم. رو رعایت نمیکنید و با.، نمونش خود من.
فرمودین برای من فرقی نداره که....
اتفاقاً فرق داره همه هم میدونن هر کی رو میلتون میکشه براش کار درست میکنید
دوسندارم شفاف تر بگم
لطفاً به هوش مردم .
مردم خوب میفهمند، مردم راهی ندارند بیچاره شدن، ملت بخاطر فشار، رو به . و... آوردن
خیلی.
انسانیت فراموش شده
شایستگی .
تو اون نامه هایی که برای افراد خاص میزنید
افراد و گروهای خاصی فقط میرن سرکار، اون لحظات بفکر آخرتتون هم باشید
من و خانواده‌ام یه عمر پای اصلاحات و .
چی عایدمون شد؟ فقط متلک قوم و خویش
هر چی فکر میکنم از نظر شایستگی چیزی کم نداشتم از نظر سوابق هواداری از خیلیا بیشتر پای اصلاحات و تاجگردون ها ماندیم، ...
ولی حیف...
متاسفم برای خودم
اینها حرف نیست
درده، رنجه
یه جوون تحصیلکرده، ممتاز دانشگاهی، که ۳۳بهار از عمرش رو فقط خزان دیده.
یا علی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان اقای تاج گردون کارکرده برای لیدراش کارکرده برای اون که فقیر یا کسی ندارند کار نکرده آزماینده ای بره مجلس همین کارش
دنا نشین
Iran, Islamic Republic of
درود بر میر شکار
خدایا بویراحمد و دنا هم نماینده ای در .تاجگردون میداشت،اونوقت بویراحمد دنا، گلستان میشد،
.. خاص هست
مردم خیلی خوب میدانند خانواده خاص کی هست!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
کاش مدیران ضعیفی که خون کارمندان ومردم رو تو شیشه کردن عوض میکردی.اینها خدمات تو را کمرنگ میکنن.وبزرگترین ضربه رو به آبروی جنابعالی میزنن.وهمینطور به استان.
هم استانی
Germany
واقعا که تاجگردون کارکرده درهمه حوزه ها موفق بوده وکارش هم جلوی چشم عده ای که چشم نابینا دارندمشخص است .به خاطر جناح وپست ومقام ایشان راتخریب نکنید .انصافا نمره اش ۲۰ تمام است
دیل
United Kingdom
ایشان به گواه کارشناسان یک حاشیه ساز.د که چاشنی . را نیز به یدک میکشد.ان شالله رفتارهای وی از دید شورای محترم نگهبان پنهان نخواهد بود و قطعا رفتارهایش طی چند وقت اخیر منجر به. وی خواهد شد ان شالله خدا. . را سر استان ما کم کن
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه بزرگ:
موحد ۱۶ سال در مجلس فقط و فقط مطب باز کرده بود و کارهای شخصی خود و طرفدارانش را انجام میداد.
بزرگواری ۸ سال در مجلس با استکبار جهانی و فتنه می جنگید.
عدل هاشمی هم حدود سه سال میگه من آمده ام.
فسفات امده ام
نیترات امده ام
پتروشیمی من امده ام.
سیمان پروستات من امده ام.
و ما هم هنوز منتظر امدن ایشان هستیم.

و هیچ کاری انجام نشده است. و کهگیلویه در فقر و بدبختی و عقب ماندگی مانده است و دست و پا میزند. و هر روز می میرد. و هر سال بدتر از سال قبل.
کهگیلویه نیاز به نماینده ای مانند تاجگردون دارد. چرا که در همه منابع چه انسانی و چه غیر انسانی از گچساران و یاسوج غنی تر است اما مدیر ندارد. نماینده ندارد و نداشته است.
م.ع
Iran, Islamic Republic of
مدیریت محترم کبنا
لطفاً نظرات رو سانیور نفرمایید
نظر من رو چاپ بفرمایید
شما هم میلی برخورد نکنبد
باشتی
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون مردم اگاه شدن دیگه.
Iran, Islamic Republic of
جناب تاج گردون دقیقا شعار جدایی را خود شما راه اندازی کردید.
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا برایت فرق نمی کنه که چه کسی شرکت نفت استخدام
بشه چرا جز افرادی محدود که. اکثر مردم گچساران از تبعیض و بی عدالتی . ناراحت اند؟اگه قبول ندارید ی سوال بپرسید ببینید مردم شهرستان در نظر سنجی چی می گن؟! در ضمن چند نفر بیکار در خانواده شما وجود داره؟ .. پتروشیمی گچساران استخدام شدن و هرچه تحصیل کرده و قلم بدستن بیکارن اگه فقط استخدامی رو ضابطه مند کنید ولو استخدام یک نیروی خدماتی باشه تمام افراد بی پارتی هم از شما راضی میشن, ضمنا شما کارهای عمرانی خوبی برای شهرستان انجام دادین که جای تشکر هم دارد.
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
سلام کبنا نیوز, چرا متنی که ذیل این خبر برایت فرستادم رو تقطیع کردی؟نکنه خودت جیره بگیر این و اونی؟ نکنه خودتم از چماق به دستانی؟ متن من این بود؟ این نظر خودت بود نه من کفتار نیوز.تا حالا خبرهاتو نخواندم و از این به بعد هم خبراتو نمیخوانم.
منصف
Iran, Islamic Republic of
یاداشتهای تاجگردون اگر رو بشن اونوقت معلوم میشه پارتی بازی می کنه یا نه
Iran, Islamic Republic of
ساللی چند هزار نیرو به همین بهانه به بویراحمد و ادارات این شهرستان قالب می کنید ؟ فکر کنم باشت و گچساران نیروی بیکار دیپلمه هم ندارد.
Iran, Islamic Republic of
بابا جان نامه های شما با خودکارهی رنگی متن های خاص برای از ما بهترون نوشته میشود اول غیر بومی ها رو از شرکت بیرون کن بعدا شعار بده خاک بر سر من کم عقل که به جنابعالی رای دادم کبنا نیوز مرد باش و این متن بزار
علیرضا اکبری
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون ها: حاج بهرام و حاج غلام و خانواده هایشان...
زحمات شما قابل تقدیر می باشد.
صادق عباسی ابدهگاه
Iran, Islamic Republic of
تو بی نظیری
علی حسینی
Netherlands
جناب اقای تاجگردون ما نماینده نداریم جان بچه ات فکری به حال پل تراب شهرستان لنده بکنید .دستت را می بوسیم مردم را نجات بدین
بویراحمد
Romania
هیچگا. نمیره که یک باشتی نمایندش باشه
اینقد انسانهای فرهیخته و جسور و کاردان تو بویراحمد هست که.
عزیزی
United Arab Emirates
کاش همه نمایندگان اطراف گچساران به اندازه یک هزارموتاجگردون کار بکنن واقعا ایل بزرگ لر باید افتخار کند که انسان بزرگی چون تاجگردون دارند
یاشار
Iran, Islamic Republic of
کاش کااش..مابوراحمد هم نماینده ای مثل شماحوزه باشت گچساران داشتیم .البطه که باید تلاش وکوشاباشد برای مردم ودیارش اگرمدیران مااکثرأازباشت وگچساران هست این هم موفقعیت نمایندیشان هست .نماینده بوراحمد فقط تود......وشرکت پیدامیکنه واقعا منه بوراحمدی برام درسی شد که کورک.رانه رای ندهم وبالیاقت ترین فردرا رای بدم چه اصولگرا چه اصلاح طاب فقط کارامد وجون سوز شهرودیارش باشه...
Iran, Islamic Republic of
همه حرفهای تاجگردون .سرتاجگردونه .
نگار شجای
Iran, Islamic Republic of
سلام خوبی غزیزاست
نگارشجاعی
Iran, Islamic Republic of
سلام خوبی
Iran, Islamic Republic of
نگارشجاعی
Iran, Islamic Republic of
سلام خوبی شجاعی بخشدادربوستان است
شجاعی
Iran, Islamic Republic of
سلام خوبی
قاسم شجاعی
Iran, Islamic Republic of
سلام خوبی بخشدار بوستان
نگارشجاعی
Iran, Islamic Republic of
سلام خوبی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1