تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۴۰۱۷۴۵
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

برای بازرسی بازار کهگیلویه و بویراحمد کمبود امکانات داریم / قیمت‌های کیلویی برخی کالا

۰
برای بازرسی بازار کهگیلویه و بویراحمد کمبود امکانات داریم / قیمت‌های کیلویی برخی کالا
کبنا ؛ستاد تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود امکانات و تعداد بازرسان در سطح استان گفت: از ظرفیت بسیج و بازرسان افتخاری در این زمینه کمک می‌گیریم.
داریوش دیودیده امروز در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان اظهار داشت: نگاه دولت در کنترل بازار دو سویه است مشکلات واحدهای تولیدی و حقوق مصرف کننده را در نظر می‌گیرد.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد تنظیم بازار باید هفتگی برگزار و گزارش هر نشست به دبیر ستاد استان ارسال شود.
وی، تصریح کرد: امکانات موجود جوابگوی بازرسی بازار نیست در شرایطی قرار داریم که باید از ظرفیت نیروهای مردمی، مجموعه بسیج و بازرسان افتخاری استفاده شود.
دیودیده با اشاره به سیاست قیمت‌گذاری کالا گفت: در شرایط عادی قیمت‌گذاری رده‌بندی شده و در سطح کشور تقریبا یکی است اگر تفاوتی باشد در حد هزینه حمل است.
وی، با بیان اینکه خدمات محلی از جمله تعمیرگاه،خدمات آموزشی و تفریحی بر اساس کمیسیون نظارت بر امور صنفی در صنعت،معدن و تجارت تعیین قیمت می‌شود گفت: سال 97 در بخش خدمات افزایش قیمت محسوس نبود البته در برخی موارد به علت افزایش قیمت مولفه‌های آن خدمت ناگزیر به افزایش قیمت هستیم.
دیودیده با بیان اینکه قیمت برخی از کالاها از قبیل شن،ماسه و سیمان به صورت رقابتی تعیین می‌شد، تصریح کرد: در شرایط فعلی اعلام کردیم اجازه افزایش هیچ گونه قیمتی ندارند؛در صورتی که قصد افزایش بالای 10 درصدی داشته باشند باید قیمت در ستاد تنظیم بازار بررسی و اختیار داده شود.
این مسؤول گفت: قیمت 22 قلم کالا که عمدتا خوراکی است باید روزانه از بازار اخذ شود و در صورتی که مشاهده شود افزایش قیمت نامتعارف دارد برخورد شود.
دیودیده نوسان تغییر قیمت در این اقلام را زیر 10 درصد دانست و افزود: آهن آلات افزایش قابل توجهی داشته، لوازم خانگی و لوازم یدکی هم افزایش ناچیز بوده است.
سوء استفاده از نوسانات دلار در بازار کهگیلویه/متولیان بازرسی بازار ضعیف عمل می‌کنند
رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه با بیان اینکه در این شهرستان از نوسانات دلار سوء استفاده می‌شود، گفت: وضعیت بازار به خاطر ضعف عملکرد بازرسان نگران کننده است.
امید صالحی در این نشست اظهار داشت: ما مسؤولان در جلسات راحت و قشنگ حرف می‌زنیم اما با وضعیت موجود بازار همخوانی ندارد به خاطر اینکه نمی‌توانیم صحبت‌های جلسات را در بیرون عملیاتی کنیم.
رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه،لنده و چرام گفت: تاکنون جلسات زیدی برگزار و صحبت‌هایی شد با گذشت این همه مدت روند آنطور که باید تغییر نکرده، مردم از وضع بازار گلایه دارند و تعزیرات را عامل بی‌نظمی می‌دانند در صورتی‌که وظیفه تعزیرات بازرسی بازار نیست.
صالحی، ادامه داد: تعزیرات دادگاه بازار است و به پرونده‌های ارسالی از متولیان بازار رسیدگی و حکم صادر می‌کند.
وی با بیان اینکه صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف باید بازار را بازرسی و پرونده تخلفات را به تعزیرات ارسال کنند، تصریح کرد: در ایام خاص سال ما در گشت مشترک ادارات را با امکانات خودرویی و نیرویی همراهی می‌کنیم.
صالحی به شرایط حاکم در کشور اشاره کرد و گفت: از روند بازرسی بازار در شهرستان‌ها گله‌مندم سوء استفاده‌های بسیاری از نوسانات دلار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آمار پرونده‌های ارسالی از سوی متولیان بازار نسبت به سال‌های گذشته تفاوتی ندارد، گفت: در شرایط حساس امروز نیاز است که بازار جدی‌تر کنترل شود. ثابت بودن آمار نمی‌تواند نشاندهنده نبودن تخلف باشد چون می‌دانم که این طور نیست و نگرانی مردم هم گواه همین موضوع است.
صالحی تعداد بازرسان را جوابگوی نیاز بازار ندانست و با بیان اینکه روند رصد و کنترل بازار امیدوار کننده نیست تصریح کرد: انتظار می‌رود از اصحاب رسانه و ادارات به عنوان بازرس افتخاری در بازرسی بازار استفاده شود.
این مسؤول از بروز بودن رسیدگی به تخلفات بازار خبر داد و بیان کرد: 107 پرونده تخلف در تیر ماه از صنعت، معدن و تجارت به تعزیرات حکومتی ارسال شد که 106 پرونده رسیدگی و صدور حکم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1