کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر اجرایی جشنواره سراسری رضوی در کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

اجرای آیین نمایشی فرهنگ رضوی با گویش‌های مختلف

ارسال 42 اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره رضوی

23 تير 1397 ساعت 12:23

مدیر اجرایی جشنواره سراسری رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره ملی آیین‌های نمایشی فرهنگ رضوی از بافت‌ها، رنگ‌ها، موسیقی‌ها، گویش‌ها و فرهنگ‌های مختلف و متنوع در سراسر کشور ما مخاطبین خود را جلب می‌کند.


محمدعلی پیرسبزی اظهار کرد: هفتمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی رضوی از ٢٩ تیر تا یکم مردادماه با حضور هنرمندان سراسر کشور در شهر یاسوج برگزار می‌شود.
پیرسبزی افزود: تا کنون ٤٢ اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال‌شده که ۸ اثر نمایشی توسط اساتید مجرب انتخاب خواهد شد و این آثار در پارک ولایت، پارک مهرورزی، پارک ساحلی و سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شهر یاسوج به نمایش گذاشته می‌شود.
وی بیان کرد: ٣ اثر منتخب در هفتمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی رضوی توسط هیئت‌داوران در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی می‌شود و گروه اول به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی خواهد شد.
مدیر اجرایی جشنواره سراسری رضوی در استان بابیان اینکه جشنواره ملی آیین‌های نمایشی رضوی برای هفتمین سال در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود، گفت: آثار آیین‌های نمایشی رضوی روند رو به رشدی نسبت به سال گذشته داشته است و بسیاری از گروه‌های مطرح به سراغ این جشنواره آمده‌اند و این جشنواره را با تحقیق و پژوهش شروع کردند.
پیرسبزی افزود: این آثار از آیین‌های مذهبی گذشته، آداب‌ورسوم و قومیت‌های مختلف استان‌ها در فرهنگ رضوی به نمایش گذاشته می‌شود که به‌طور خاص این خرده‌فرهنگ‌ها را احیا می‌کنند.
وی اظهار داشت: جشنواره ملی آیین‌های نمایشی رضوی درهرصورت مخاطبین خود را پیداکرده است و به‌طور خاص با استقبال مردم روبرو می‌شود.
مدیر اجرایی جشنواره سراسری رضوی در استان اظهار کرد: جشنواره ملی آیین‌های نمایشی فرهنگ رضوی از بافت‌ها، رنگ‌ها، موسیقی‌ها، گویش‌ها و فرهنگ‌های مختلف و متنوع در سراسر کشور ما مخاطبین خود را جلب می‌کند.


کد مطلب: 401481

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401481/اجرای-آیین-نمایشی-فرهنگ-رضوی-گویش-های-مختلف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1