تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۴۰۱۴۸۱
مدیر اجرایی جشنواره سراسری رضوی در کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

اجرای آیین نمایشی فرهنگ رضوی با گویش‌های مختلف

ارسال 42 اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره رضوی
۰
اجرای آیین نمایشی فرهنگ رضوی با گویش‌های مختلف
کبنا ؛محمدعلی پیرسبزی اظهار کرد: هفتمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی رضوی از ٢٩ تیر تا یکم مردادماه با حضور هنرمندان سراسر کشور در شهر یاسوج برگزار می‌شود.
پیرسبزی افزود: تا کنون ٤٢ اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال‌شده که ۸ اثر نمایشی توسط اساتید مجرب انتخاب خواهد شد و این آثار در پارک ولایت، پارک مهرورزی، پارک ساحلی و سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شهر یاسوج به نمایش گذاشته می‌شود.
وی بیان کرد: ٣ اثر منتخب در هفتمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی رضوی توسط هیئت‌داوران در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی می‌شود و گروه اول به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی خواهد شد.
مدیر اجرایی جشنواره سراسری رضوی در استان بابیان اینکه جشنواره ملی آیین‌های نمایشی رضوی برای هفتمین سال در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود، گفت: آثار آیین‌های نمایشی رضوی روند رو به رشدی نسبت به سال گذشته داشته است و بسیاری از گروه‌های مطرح به سراغ این جشنواره آمده‌اند و این جشنواره را با تحقیق و پژوهش شروع کردند.
پیرسبزی افزود: این آثار از آیین‌های مذهبی گذشته، آداب‌ورسوم و قومیت‌های مختلف استان‌ها در فرهنگ رضوی به نمایش گذاشته می‌شود که به‌طور خاص این خرده‌فرهنگ‌ها را احیا می‌کنند.
وی اظهار داشت: جشنواره ملی آیین‌های نمایشی رضوی درهرصورت مخاطبین خود را پیداکرده است و به‌طور خاص با استقبال مردم روبرو می‌شود.
مدیر اجرایی جشنواره سراسری رضوی در استان اظهار کرد: جشنواره ملی آیین‌های نمایشی فرهنگ رضوی از بافت‌ها، رنگ‌ها، موسیقی‌ها، گویش‌ها و فرهنگ‌های مختلف و متنوع در سراسر کشور ما مخاطبین خود را جلب می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1