تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۵
کد مطلب : ۴۰۱۴۰۰
خانه‌تکانی، آمارهای "تولید" در بخش کشاورزی:

ورود قاطعانه «تاج‌الدینی» به مسائل کشاورزی /اخراج مدیران بی‌نظم / کار کشاورز باید در محل تولید انجام شود / سرسری نگیرید

۱
۰
ورود قاطعانه «تاج‌الدینی» به مسائل کشاورزی /اخراج مدیران بی‌نظم / کار کشاورز باید در محل تولید انجام شود / سرسری نگیرید
کبنا ؛به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، الیاس تاج‌الدینی در نشست شورای اداری این سازمان ابتدا مصوبات قبلی این نشست را مرور کرد و گفت: در این سازمان هیچ مصوبه صوری و کم‌اهمیت نداریم و هر تصمیمی که در این سطح گرفته می‌شود بدون شک باید اجرایی شود.
 در این نشست که برخلاف رویه‌های قبلی، دقیقاً سر ساعت مشخص برگزار شد و اجازه ورود با تأخیر به مدیران داده نشد، با دقت و حساسیت مصوبات قبلی پیگیری و درچند مورد که اجرایی نشده بودند با تذکر جدی به متولی آن یک هفته فرصت داده شد تا به طور کامل اجرایی کند.
 رئیس سامان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: وقتی مصوبه‌ای به تصویب می‌رسد دیگر منتظر شنیدن بهانه برای انجام نشدن آن نیستم.
 بعد از آن اعضای شورای اداری در دستور کار جلسه نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند و رئیس سازمان جهاد کشاورزی در جمع‌بندی نهایی به تشریح سیاست‌های کاری خود پرداخت.
 او گفت که به اثربخشی جلساتی که مدیر آن‌ها هستم اعتقاد دارم و مصوبات و خروجی این جلسات را برای رفع مشکلات بخش کشاورزی کارساز می‌دانم و برای همین هم با جدیت به دنبال اجرای کامل همه مصوبات هستم؛ اگر مدیری مخالف یک تصمیمی است یا آن را اجرایی نمی‌داند قبل از تصویب آن مخالفت کند.
 تاج‌الدینی از مدیران شهرستانی خود خواست تا وقت بیشتری بگذارند تا کارها نتیجه بگیرند چرا که مدیر در یک شهرستان همان نقشی را دارد که رئیس سازمان دارد.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد با تأکید مجدد روی موضوع نظم، افزود: اگر نظم نباشد هیچ چیز نیست و اگر مدیری منظم نباشد زیردستان او نه منظم خواهند شد و نه هم حرف‌شنوی از او دارند.
 وی با بیان اینکه حساسیت‌ها مربوط به روزهای ابتدای مدیریت نیستند و تا آخر ادامه خواهند داشت، تصریح کرد: معاونین و مدیران ستادی برای مدیران شهرستانی و مدیران شهرستانی برای زیردستان خود نظم و برنامه داشته و با مدیران ستادی روزانه در ارتباط باشند تا روی یک ریل روان سوار شویم و امورات بخش را به جلو ببریم.
برای همه مدیرانم احترام قائل هستم و رویکرد من احترام و اختیار به مدیران است اما این خود مدیران هستند که ابتدا باید برای خود و جایگاهشان احترام قائل باشند و بدانند که در شرایط نامطلوبی هستیم و کار کردن سخت است لذا تلاش و نظم و پیگیری شبانه‌روزی لازم است.
 بی‌اعتنایی به مصوبات و بی‌انگیزگی در پیگیری کار مردم قابل تحمل نیست.
 وی با اشاره به تعهد مدیران برای ارائه برنامه کاری توضیح داد: همه ما ظرفیت‌ها و استعدادهای بخش کشاورزی را می‌دانیم بنابراین از شما انشا و برنامه غیرواقعی با بیان ظرفیت‌ها نمی‌خواهم؛ همه دنبال یک برنامه با قابلیت اجرایی و مؤثر در شرایط فعلی به نفع کشاورزان هستیم.
 تاج‌الدینی ادامه داد: نباید این کار را سرسری بگیرید و فکر کنید صرف یک مکاتبه کافی است؛ از مدیران و نیروهای خود کار بکشید و برای انجام کارها منتظر بالادستی خود نمانید بلکه با فشار و پیگیری فقط به خروجی مثبت کارها فکر کنید.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای جذب سرمایه‌گذار و افراد اهل کار نیز اگر لازم است التماس هم کنید، سرمایه‌گذاری نیاز اصلی بخش کشاورزی است و باید برای آن برنامه داشته باشیم. 
در بسیاری از بخش‌ها از دام و طیور تا شیلات و صنایع مجوزهای زیادی در این چند دهه صادر شده که تعداد زیادی از آن‌ها صوری و کاغذی هستند و هیچ‌گاه به تولید نرسیدند و عزمی برای به تولید رساندن آن‌ها نیز از سوی صاحبین این مجوزها نیست.
 بنابراین لازم است تا این مجوزها ابتدا شناسایی شوند و بعد اگر امکان فعالیت آن‌ها نیست لغو مجوز شوند تا فرصت به آن‌هایی که این‌کاره و اهل تولید هستند برسد؛ چرا که در برخی شاخه‌ها به لحاظ صدور مجوز، اشباع هم هستیم اما در واقعیت تولیدی در کار نیست.
 تاج‌الدینی توضیح داد: روی کاغذ آمارهایی از تولید داریم که در مزرعه و میدان تولید واقعی نیستند و باید همه این آمارها با این خانه‌تکانی، به روز شوند.
وی همچنین از مدیران خود خواست تا تا این فرهنگ آسییب‌زا را هم برای خود و هم برای بهره‌برداران، تغییر دهند که کار ارباب‌رجوع فقط با مدیر ارشد و رئیس سازمان حل می‌شود؛ نباید ارباب رجوع را به سمت اتاق رئیس سازمان هدایت کنید.
 خانه‌های ترویج و مراکز خدمات جهاد کشاورزی نوک پیکان خدمات این سازمان هستند و کارشناس و مدیران این مراکز باید سواد و توان پاسخگویی به مردم را داشته باشند و نهایتاً گره یک مشکل با مدیر شهرستان حل شود و به ندرت نیازی به مداخله و گره‌گشایی از سوی رئیس سازمان باشد.
 وی تأکید کرد که بسیاری از کارها را مدیران ستادی، معاونین، مدیران شهرستانی و حتی کارشناسان هم می‌توانند حل کنند و کار کشاورز باید در همان روستا و شهرستان و منطقه تولید پیگیری و حل شود.
 تاج‌الدینی از مدیرانش خواست تا به گونه‌ای مدیریت کنند که اتاق رئیس سازمان جهاد کشاورزی جز در موارد کلان و عام‌المنفعه، ارباب رجوع دیگری نداشته باشد.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد میزخدمت را فرصت مناسبی برای ساماندهی ارباب‌رجوع و پیگیری امورات آن‌ها دانست و گفت که برای ایجاد این فرهنگ و نهایتاً انجام کارهای ارباب رجوعان انتظار می‌رود که خود مردم نیز با این سیاست کاری کنار بیایند و همکاری کنند.
 تاج‌الدینی، نظم، احترام، اختیار، تخصص، مسئولیت‌پذیری و نظارت به موقع و دقیق را سیاست‌های کلیدی مدیریتی خود دانست و گفت که یک مدیر موفق، به کارش علاقه داشته باشد، سختی‌های آن را بپذیرد و خود را به علم روز مجهز کند.
وی به این موضوع نیز اشاره کرد که برخی مدیران حال کارهای الکترونیکی را ندارند و مایلند همه چیز را کاغذی و سنتی دنبال کنند در حالی که اتوماسیون و شبکه دولت و این‌گونه امکانات برای راحتی انجام کارها هستند.
 وی همچنین اضافه کرد: باید مصلحت‌ها را کنار بگذارید و هر مدیر این سیاست‌ها را در بخشی که مسئولیت آن را دارند، اعمال کند؛ برخی نیروها کارشناس دادگستری هستند که این افراد باید بدانند در تایم اداری نیروی جهاد هستند این‌ها در وقت اداری نه ارباب رجوع بگیرند و نه هم بدون مرخصی دنبال کارهای خود بروند؛ حراست ما نیز در کنار نظارت‌های خود مدیر، بدون اغماض با این تخلفات برخورد کند.
 رسالت اصلی ما تولید است باید اولویت‌بندی کنیم؛ اکنون بحث خشکسالی اولویت اصلی ما است؛ آب‌رسانی باتانکر یک کار موقت است و همه باغات را هم با تانکر نمی‌شود آبیاری کرد لذا نیاز به مدیریت قوی و علمی دارد تا از این چالش عبور کنیم.
 تاج‌الدینی ادامه داد: مشارکت مالی خود باغدار در امر آب‌رسانی با تانکر به باغات ضروری است تا هم دو برابر اعتباراتی که به این امر اختصاص می‌دهیم کار کنیم و هم قدر آب بهتر دانسته شود.
 قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در بحث ساماندهی املاک مرتبط با این سازمان نیز مدیر حقوقی خود را مکلف کرد تا با اراده راهکاری واحد در همه شهرستان‌ها این املاک شناسایی و برای سنددار شدن آن‌ها اقدام شود.
 در این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، چندین دستور کار مهم از جمله شناسایی املاک فاقد سند جهاد کشاورزی، ساماندهی امور نقلیه و واگذاری به بخش خصوصی، ساماندهی مهندسان ناظر و اجرای نظام نوین ترویج مورد بحث قرار گرفت و مدیران و معاونین این سازمان دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کشاورز
Iran, Islamic Republic of
..........جهاد کشاورزی برای کشاورزان چکار میکنه...........جمع.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1