تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۴۰۱۱۹۰
گزارش ارسالی:

قابل توجه مسوولان؛ بی آبی و مهاجرت نتیجه انتقال آب از فارتق به دیشموک

۱
قابل توجه مسوولان؛ بی آبی و مهاجرت نتیجه انتقال آب از فارتق به دیشموک
کبنا ؛متن ارسالی

 اخیراً در روستای فارتق محل بارگاه مقدس امام زاده میر سالار (ع) 7 حلقه چاه برای انتقال آب به بخش‌های چاروسا و دیشموک در حال حفر است که با توجه به اینکه بخش عمده زندگی مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است به نظر می‌رسد این طرح فاقد هر نوع نگاه کارشناسی است.
 چنین طرحی علاوه بر آسیب به کشاورزی و دامداری منطقه به محیط زیست و زندگی مردم نیز آسیب وارد می‌کند و موجبات تشدید فقر در منطقه و افزایش بیکاری ومهاجرت خواهد شد به همین سبب چنین طرحی با نارضایتی شدید مردم و افزایش منازعات منطقه ای مواجه شده است.
 عدم تملک ملک، عدم تامین خسارات مردم، عدم صدور پروانه و بی توجهی به رفع معارضات محلی از جمله ایراداتی است که در پیگیری و اجرای این طرح مورد توجه قرار نگرفته است.
 با وجود اعتراضات گسترده مردمی و چندین ماه ممانعت و تجمع مردم در محل فرمانداری و استانداری حال برخی از مسئولین بدون توجه به این اعترضات قصد عملیاتی کردن این طرح را دارد این در حالی است که هم اینک خود منطقه فارتق نیز با بحران کم آبی مواجه است و تاکنون چندین حلقه چاه در این منطقه تلخ شده و پلمب شده‌اند و چاه جدید به دلایل فوق طبق نظر کارشناسان بی فایده است.
 احداث سد دربالای فارتق و ذخیره کردن آب چاه‌ها که خالی شدند و یا برنامه ریزی برای انتقال آب از آب‌های دایمی از رودخانه‌های اطراف دیشموک می‌تواند طرح مفید تر و ماندگارتری برای مردم منطقه باشد.
.
 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1