تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۴۰۱۱۸۶
در جمع خبرنگاران مطرح شد

عزل و نصب مدیران فارغ از هرگونه جریان سیاسی/ تنبیه‌بدنی دانش‌آموز ممنوع است

۲
۱
عزل و نصب مدیران فارغ از هرگونه جریان سیاسی/ تنبیه‌بدنی دانش‌آموز ممنوع است
کبنا ؛عصر امروز نشست خبری رئیس جدید آموزش و پرورش دهدشت با اصحاب رسانه در آموزش و پرورش دهدشت برگزار شد.
رئیس جدید آموزش و پرورش دهدشت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف کلی خود در امر آموزش اظهار کرد: اصل ضابطه مداری توام با روابط انسانی قوی که لازم و ملزوم یکدیگر هستند را سرلوحه کار خود قرار داده‌ام، و معتقد هستم باید سیاست تمرکز زدایی و تفویض اختیار به مدیران در آموزش و پرورش دهدشت نهادینه شود.
علی پورک پور با بیان اینکه ماموریت دارم جایگاه آموزش و پرورش دهدشت را از وضعیت موجود بالاتر ببرم تصریح کرد: بدون شک برای رسیدن به جایگاه مطلوب باید یک راهبرد اجرایی داشت که رسیدن به جایگاه مطلوب، همکاری و همدلی همه نیروهای آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی را می‌طلبد.
پورک پور عنوان کرد: هماهنگی میان تعهد و تخصص از دیگر سیاست‌هایی است که در امر آموزش به کار می‌گیرم، و برای بالا بردن میانگین نمرات کتبی دروس نهایی که اثر گذاری آن بر آزمون کنکور 25 درصد است و همچنین بالا بردن تعداد رتبه‌های تک رقمی و زیر 1000 داوطلبان کنکور، در همه رشته‌ها تلاش می‌کنم.
وی با اشاره به اینکه توانایی تصمیم گیری به هنگام، لازمه یک مدیریت قوی است ادامه داد: هیچ فردی، گروه و جریان سیاسی ای در تصمیم گیری من اثر گذار نخواهد بود و علی رغم دریافت مشاوره از نیروهای متخصص با هر سلیقه ای، تصمیم گیری قطعی و نهایی که بر مبنای عقلانیت و به دور از هرگونه احساس است به عهده خودم است.
رئیس جدید آموزش و پرورش دهدشت همچنین با اشاره به اهداف کلی خود در امر پرورش افزود: به کار گیری تعهد و تخصص، برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، هنری، نهادینه کردن اخلاق مداری و همدلی، اقامه نماز، انس با قرآن، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و...را در دستور کار دارم و بر این باورم هرمربی آموزشی، خود باید یک مربی پرورشی باشد و در ترویج آیتم‌های پرورشی تنها به معاونت‌های پرورشی نباید اکتفا کرد.
پورک پور گفت: عزل و نصب مدیران را با تکیه بر توانمندی، شایستگی، تعهد و تخصص و فارغ از هرگونه جریان سیاسی و سلیقه ای اجرا می‌کنم.

رسانه باید منصف، عادل و شفاف باشد
وی با تکیه بر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص رسانه‌ها، منصف بودن، عادل، شفاف بودن و به دور از نگاه جریانی و تشکلی را از ویژگی‌های رسانه برشمرد و تصریح کرد: رسانه‌ها باید رویکرد دینی را نیز در نظر داشته، حق گو و حق جو باشند تا به دنبال آن تعهد، بصیرت، روشنگری و بیان حقایق آنگونه که هست بیاید.
رئیس جدید آموزش و پرورش دهدشت افزود: معتقدم یک خبرنگار باید حرفه ای برمبنای منطبق و عقلانیت باشد تا در پی آن بتواند جذب مخاطب کند، آموزش و پرورش دهدشت با آغوش باز از جامعه رسانه ونقد سازنده و به دور از تخریب استقبال می‌کند.
پورک پور همچنین بیان کرد: دست رسانه‌ها را برای یادآوری و بیان نقدی منصفانه می‌بوسم و این ارتباط دوسویه با رسانه‌ها را احساس می‌کنم.

تنبیه بدنی دانش آموزان ممنوع است
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر نفی  تنبیه بندی در مدارس گفت: در تمامی مدارس زیر مجموعه مدیریت من، تنبیه بدنی دانش آموزان ممنوع است و دبیری که مرتکب این تخلف شود برابر قانون و ضابطه با وی برخورد می‌شود، شایسته است دبیران برای تغییر رفتار دانش آموزان سلاحی جز تنبیه بدنی به کار گیرند که دانش آموز خود ترغیب به تغییر رفتار شود وبدون شک دبیری که اقدام به تنبیه بدنی دانش آموز می‌کند علم ندارد.
وی در خصوص متخصص نبودن مشاوره‌های مدارس نیز اظهار کرد: ضعف‌های موجود را می‌پذیرم، مشاوره‌های مدارس باید تجهیز به علم شوند و برگزاری دوره‌های کارآموزی برای به روز شدن مشاوران ضروری است.
پورک پور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران و اشاره به فرسوده بودن برخی از مدارس به ویژه مدارس روستایی و عشایری گفت: با بازدید از مدارس، گزارشی از کمبودها و فرسودگی‌ها تهیه و به نهادهای بالاتر ارائه می‌شود تا سازمان نوسازی مدارس که متولی این امر است اقدام به رفع کاستی‌ها نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آموزش وپرور. غیره بومی ها وبه سمت . سرمایه های انسانی ونخبگان شهرستان پیش میرود جدیدا مدیر آموزش وپرورش داره. بازنشسته از گچساران را برای تدریس به باشت میاره وبا این کار انگیزه کاردردبیران شهرستان را ازبین برده است از نماینده محترم دکتر تاجگردون میخواهیم هرچه سریع تر آقای نظری وسلیمانی را برکنار وبه جای آن ها ازنیروهای بومی استفاده نماید در غیرا این صورت فرهنگیان باشت حمایت خودرا از ایشان تمام شده میدانند.
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی این . مدیر فرهنگ یک شهرستان هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
( گوش بگیر کسی در عزل و نصبها نیستم) گوش بگیر.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1