تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۴۰۱۰۵۳
توصیه‌های بهداشتی در خصوص نوشیدن مایعات در تابستان

ضرورت استفاده روزانه از میوه‌ها و سبزی‌های تازه

۰
ضرورت استفاده روزانه از میوه‌ها و سبزی‌های تازه
کبنا ؛مصطفی رنجبر افزود: در فصل تابستان به دلیل تعرق زیاد، توصیه‌ها برای نوشیدن مایعات به ویژه آب بیشتر از سایر فصل‌ها که آب و دوغ کم نمک از نوشیدنی‌های مناسب هستند.
 وی عنوان کرد: بهترین نوشیدنی در فصل تابستان که از گرما زدگی جلوگیری می‌کند آب به همراه چند قطره آبلیمو است و بهتر است در تهیه این شربت از شکر کمتر استفاده شود.
 وی درستی مصرف آب فراوان را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: مصرف هر چه بیشتر آب از گرمازدگی و کم آبی بدن جلوگیری می‌کند.
کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، اذعان داشت: هر روز از میوه‌ها و سبزی‌های تازه در حد مناسب استفاده کنید که حداقل شامل ۱ واحد میوه پیش از ظهر و ۲ واحد در عصر باشد.
 وی ادامه داد: هر واحد میوه می‌تواند به طور مثال شامل ۲ عدد سیب گلاب متوسط یا ۴ زردآلو یا ۱ برش ۴۰۰ گرمی هندوانه و یا ۳۰۰ گرم طالبی باشد.
 رنجبر با بیان اینکه برنامه غذایی غنی از میوه و سبزی خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان‌های دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد، تصریح نمود: میوه و سبزی حجم مواد دفعی را زیاد کرده و در نتیجه از غلظت مواد سرطان زا در مدفوع می‌کاهد و به علت آن که سرعت حرکت مواد دفعی را در روده زیاد می‌کند، تماس مواد سرطان زا را با مخاط روده کاهش می‌دهد.
 وی اظهار کرد: سبزی‌ها می‌توانند همراه غذا و یا به صورت سالاد به عنوان پیش غذا مصرف شوند، آب سبزی‌هایی مانند هویج و گوجه فرنگی و نیز آب میوه‌های تازه به عنوان نوشیدنی‌های مفید و خوشمزه در تابستان مورد استفاده زیادی دارد.
 کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، خاطر نشان کرد: در فصل تابستان از نظر غذا، باید بدانیم از چه مواد غذایی پرهیز کنیم زیرا در فصل گرما اشتهایمان نسبت به خوردن غذاهای گرم و پرکالری کاسته شده و بیشتر به دنبال غذاهایی سبک، کم‌حجم، خنک و در عین حال اشتهاآور هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1