کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توصیه‌های بهداشتی در خصوص نوشیدن مایعات در تابستان

ضرورت استفاده روزانه از میوه‌ها و سبزی‌های تازه

5 تير 1397 ساعت 12:52

کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، گفت: استفاده از شربت خاکشیر و میوه‌های پُر آب در فصل تابستان به تامین آب مورد نیاز بدن کمک می‌کند و بهتر است در وعده‌های مختلف غذایی از میوه جات مختلف و سبزیجات استفاده شود.


مصطفی رنجبر افزود: در فصل تابستان به دلیل تعرق زیاد، توصیه‌ها برای نوشیدن مایعات به ویژه آب بیشتر از سایر فصل‌ها که آب و دوغ کم نمک از نوشیدنی‌های مناسب هستند.
 وی عنوان کرد: بهترین نوشیدنی در فصل تابستان که از گرما زدگی جلوگیری می‌کند آب به همراه چند قطره آبلیمو است و بهتر است در تهیه این شربت از شکر کمتر استفاده شود.
 وی درستی مصرف آب فراوان را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: مصرف هر چه بیشتر آب از گرمازدگی و کم آبی بدن جلوگیری می‌کند.
کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، اذعان داشت: هر روز از میوه‌ها و سبزی‌های تازه در حد مناسب استفاده کنید که حداقل شامل ۱ واحد میوه پیش از ظهر و ۲ واحد در عصر باشد.
 وی ادامه داد: هر واحد میوه می‌تواند به طور مثال شامل ۲ عدد سیب گلاب متوسط یا ۴ زردآلو یا ۱ برش ۴۰۰ گرمی هندوانه و یا ۳۰۰ گرم طالبی باشد.
 رنجبر با بیان اینکه برنامه غذایی غنی از میوه و سبزی خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان‌های دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد، تصریح نمود: میوه و سبزی حجم مواد دفعی را زیاد کرده و در نتیجه از غلظت مواد سرطان زا در مدفوع می‌کاهد و به علت آن که سرعت حرکت مواد دفعی را در روده زیاد می‌کند، تماس مواد سرطان زا را با مخاط روده کاهش می‌دهد.
 وی اظهار کرد: سبزی‌ها می‌توانند همراه غذا و یا به صورت سالاد به عنوان پیش غذا مصرف شوند، آب سبزی‌هایی مانند هویج و گوجه فرنگی و نیز آب میوه‌های تازه به عنوان نوشیدنی‌های مفید و خوشمزه در تابستان مورد استفاده زیادی دارد.
 کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، خاطر نشان کرد: در فصل تابستان از نظر غذا، باید بدانیم از چه مواد غذایی پرهیز کنیم زیرا در فصل گرما اشتهایمان نسبت به خوردن غذاهای گرم و پرکالری کاسته شده و بیشتر به دنبال غذاهایی سبک، کم‌حجم، خنک و در عین حال اشتهاآور هستیم.


کد مطلب: 401053

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401053/ضرورت-استفاده-روزانه-میوه-ها-سبزی-های-تازه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1