کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش:

پیگیری‌هایی که به ثمر نشست / هاشمی‌پور: «آب شرب» سالم حق مردم من است

2 تير 1397 ساعت 1:57

 نایب رئیس کمیسیون انرژی افزود: به نتیجه رسیدن طرح‌های مذکور و نیاز مبرم مردم به آب آشامیدنی سالم یک ضرورت و نیازمند توجه جدی و بیش از پیش مسئولان است.


«عدل هاشمی‌پور» با پیگیری و جدیت در خصوص آبرسانی مناطق مختلف کهگیلویه و تبادل نظر با مسئولان مهم کشوری در به سرانجام رسیدن این طرحها پای فشاری نموده و از این مسئولان پیگیری جدی را در کمترین زمان ممکن خواستار شدند. 
 عدل هاشمی پور در دیدار با مدیر عامل آب و فاضلاب کشور و معاون وزیر نیرو گفت: مردم شریف شهرستان‌های چهارگانه در رابطه با آب آشامیدنی مشکلات اساسی دارند و فرسایشی شدن طرح‌ها و پروژه‌های آب منطقه‌ای و آبهای شهری و روستایی مردم را خسته کرده است مردم حوزه انتخابیه من حق دارند از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار باشند.
 نایب رئیس کمیسیون انرژی افزود: به نتیجه رسیدن طرح‌های مذکور و نیاز مبرم مردم به آب آشامیدنی سالم یک ضرورت و نیازمند توجه جدی و بیش از پیش مسئولان است.
 در این جلسه که معاونت امور عمرانی استاندار و مدیران عامل آب منطقه‌ای و آبفای شهری و روستایی حضور داشتند ضمن درخواست نماینده از مدیریت آب و فاضلاب کشور در به ثمر رسیدن هر چه زودتر تاکید داشتند که مصوبات این جلسه مدنظر بوده و نسبت به زمان تعیین شده پایبندی جدی داشته باشند تا مردم این مناطق هر چه زودتر به آب آشامیدنی سالم دست یابند، مدیرعامل آب وفاضلاب کشور نیز دغدغه‌های نماینده و پیگیری وی را ستودنی عنوان نمود ومقرر شد که مصوبات زیر به‌زودی اجرایی شود، اهم تصمیمات به شرح زیر است:.
 1_ تا نیمه اول تیرماه جاری پیمانکار پروژه آبرسانی از سد کوثر به شهرستان بهمئی با مدیریت آب منطقه‌ای استان تعیین تکلیف گردد.
 2_ مبلغ 20 میلیارد تومان در سال 97 به این طرح اختصاص داده شده و به‌صورت صددرصد تخصیص یابد.
 3_ یا توجه به مشکلات کمی و کیفی آب شرب شهرهای دهدشت و سوق، مقرر گردید که اولویت اول اجرای طرح آبرسانی از سد کوثر، شهرهای مذکور باشند و تمهیدات لازم جهت اجرای آن تا پایان شهریور 98 اندیشیده شود.
 4_ نظر به مشکلات آب شرب مناطق دیشموک و چاروسا، ضروری است که مطالعات طرح آبرسانی از رودخانه گندمکار در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد که در نیمه دوم سال 97 عملیات اجرایی آن آغاز گردد.
 5_ بهره برداری هرچه سریعتر از تصفیه خانه آب شرب سرفاریاب، نیازمند توجه ویژه و اجرای راهکارهای اصولی و عملی است که تصمیمات مناسبی اتخاذ گردید.
 در پایان این جلسه، جانباز ضمن تشکر از پیگیری‌ها و جدیت نماینده کهگیلویه، بر اجرا و عملیاتی نمودن مصوبات جلسه تأکید نمود.
متذکر می‌گردد که این پیگیری‌ها از دغدغه‌های مهم نماینده بوده ونسبت به آن با جدیت اقدام خواهد نمود و انشالله که در موعد معلوم شده مردم مناطق از نعمت آب بهره مند گردند. 
 ----------------------------------------
گزارش ارسالی: سید قربانعلی موسوی شیرازی
روزنامه نگار 
-----------------------------------------------
 


کد مطلب: 400965

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400965/پیگیری-هایی-ثمر-نشست-هاشمی-پور-آب-شرب-سالم-حق-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1