کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امام جمعه موقت شهر یاسوج:

مسؤولان مانند «شهید بهشتی» خالصانه برای اسلام و مردم اقدام کنند.

1 تير 1397 ساعت 16:33

امام جمعه موقت شهر یاسوج به توصیفات امام از شهید بهشتی یاد کرد و گفت: باید مسؤولان مانند شهید بهشتی خالصانه و قاطعانه و برای اسلام و مردم اقدام کنند.


حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: پارسایی و صیانت نفس از معاصی نزد پروردگار اهمیت دارد و انسان‌های مومن واقعی نزد خدا عزیزترند.
موسوی‌اعظم در ادامه گفت: پیامبر می‌فرمایند چهار چیز برکت دارد یکی علمی است که در آن احترام استاد مدنظر باشد و جامعه‌ای که قدر عالمان دین را نمی‌داند در آن خیر و برکت نیست.
امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شیخ زکزاکی یکی از مصادیق عالمان دینی است که کشوری را بدون یک نفر شیعه اکنون با همت و تلاش خود جمعیت ۳۰ میلیون نفری شیعه پرورانده است.
وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر که ‌پیامبر تأکید دارد این است کسانی آسایش روحی و فکری دارند و زندگی همراه با خیر و برکت دارند که احترام پدر و مادر را داشته باشند.
امام جمعه یاسوج گفت: موضوع دیگری که پیامبر تاکید دارند این است اگر کسی به بهشت می‌اندیشد باید دیگران را آزار و اذیت نکند و گواهی و شهادت ناحق ندهد و قسم دروغ نخورد و به دیگران بی‌احترامی نکند.
وی به مناسبت‌های مختلف هفته اشاره کرد و گفت: پیامبر با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر می‌فرمایند اگر این دو فریضه را به جای نیاورید افراد شرور بر شما حاکم می‌شوند.
امام جمعه موقت یاسوج با اشاره خصوصیات امام راحل و عزم آن حضرت برای گماشتن مسؤولانی شجاع گفت: از جمله مسؤولان شجاعی که امام گماشت شهید دکتر بهشتی بود.
وی به توصیفات امام از شهید بهشتی یاد کرد و گفت: باید مسؤولان مانند شهید بهشتی خالصانه و قاطعانه و برای اسلام و مردم اقدام کنند.
موسوی‌اعظم به برخی از مشکلات در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: تابستان هست و در دوره خشکسالی هستیم که روی تولید برق هم اثر منفی دارد لذا باید صرفه جویی کنیم و تا می‌توانیم مصرف بهینه داشته باشیم.
امام جمعه موقت یاسوج در ادامه با تقدیر از نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان و دادگستری گفت: با درایت و سعی و تلاش عالمانه و ماهرانه سارقان قاتل را دستگیر کردند که حاصل تلاش شبانه‌روزی و فداکاری آن مجموعه‌ها بود.
موسوی‌اعظم با قدردانی از قاطعیت دستگاه قضایی استان خاطرنشان کرد: اگر قصاص‌ها انجام نمی‌شد امنیت امروزی را نداشتیم.
وی بیان کرد: همان خون آشام‌هایی که یک روز رژیم بعث عراق را حمایت می‌کردند امروز به جنگ مردم یمن رفته‌اند و برای مردم مظلوم آن کشور رنج و مشقت ایجاد کرده‌اند.
موسوی‌اعظم با بیان این که مگر مردم یمن چه می‌گویند و چه می‌خواهند افزود: آن‌ها به دنبال استقلال و آزادی هستند و می‌خواهند زیر یوغ استکبار نباشند که این گونه مورد تهاجم قرار گرفته‌اند.


کد مطلب: 400946

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400946/مسؤولان-مانند-شهید-بهشتی-خالصانه-اسلام-مردم-اقدام-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1