تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۴۰۰۷۲۵
گزارش:

پل سوم بشار یاسوج بالاخره زیر بار ترافیک رفت

قاطعیت و مدیریت احمدی در پروژه الگوی مدیریت اسلامی
۱۱
۰
پل سوم بشار یاسوج بالاخره زیر بار ترافیک رفت
کبنا ؛پروژه پل سوم بشار یاسوج عمر 15 ساله دارد و پیمانکاران، مدیران کل و استانداران زیادی از زمان کلنگ‌زنی به خود دید، بالاخره زیر بار ترافیک رفت. اما بدون شک بیش از هر چیز دیگر ضرورت ایجاب می‌کند مسوولان مربوطه و اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد با انجام کارهای پژوهشی علت فرسایشی و طولانی شدن پروژه‌ها را شناسایی کنند تا دیگر شاهد معطل کردن هزینه‌های بیت‌المال و از همه مهمتر مردم نباشیم.
اگر چه این پروژه با حواشی زیادی از جمله تغییر مداوم پیمانکار به دلیل ضعف‌ها و پشت‌پرده‌هایی که وجود داشت، همراه شد اما نباید از تاکید و مدیریت استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اتمام این پروژه غافل ماند. علی محمد احمدی در بدو ورودش به استان کهگیلویه و بویراحمد بارها این پروژه را مورد بازدید قرار داد و روند اجرایی پروژه حیاتی پل سوم بشار را زیر نظر گرفت. در واقع احمدی با اولویت‌سنجی برای رفع مشکلات پروژه‌ها گام برداشت، او قاطعیت، تجربه و دانش خود را جهت اتمام پروژه به کار بست تا مرهم زخم کهنه ترافیکی باشد که سال‌ها مردم را رنج می‌دهد.
همراهی حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و تیم فنی‌اش با استاندار و گذاشتن مبلغ 19 میلیارد تومان پول برای اتمام پروژه را نباید فراموش کرد. 
تا اینکه در آستانه عید سعید فطر 97 فاز نخست پل سوم بشار یاسوج پس از 15 سال از آغاز عملیات اجرایی، آماده بهره برداری شد و یک مسیر از آن زیر بار ترافیک رفت.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این باره گفت: فاز نخست این پل شامل یک مسیر رفت که به صورت موقت 2 طرفه خواهد بود از فردا پنجشنبه و به عنوان عیدی به مردم و گردشگران ورودی به یاسوج زیر بار ترافیک خواهد رفت.
وی تصریح کرد: فاز نخست این طرح ظرف هفته آینده با حضور استاندار و سایر مسئولان اجرایی استانی و محلی به طور رسمی افتتاح خواهد شد.
معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: این پل به طول 130 متر و دارای 2 دهانه 25 متری و 2 دهانه 45 متری است که 2 باند رفت و برگشت با عرض هرکدام 11 متر دارد.

محمد راستا میزان قرارداد اجرای پل سوم بشار را افزون بر 160 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: حدود 200 میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری این پل اختصاص یافت که بخش عمده‌ای از آن در قالب اسناد خزانه است.
وی ادامه داد: این طرح تاکنون 35 میلیارد ریال هزینه در برداشته و عملیات ساخت آن در سال‌های اخیر به دلیل کمبود اعتبار و تملک 21 هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی اطراف آن متوقف شده بود.
وی افزود: با بهره‌برداری از پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج به طورقابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.رودخانه بشار، شهر یاسوج را به 2 بخش تقسیم کرده است و 2 پل برای وصل کردن این بخش‌ها در دهه‌های گذشته ساخته شده بود.برای عبور از رودخانه بشار و ارتباط با دشت سررود جنوبی، روستاهای اقماری و مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد تنها 2 پل در جنوب شهر یاسوج احداث شده که یکی به مسیر رفت و دیگری به مسیر برگشت اختصاص دارد و جوابگوی ترافیک این شهر نیست. شهر یاسوج اکنون بیش از 130 هزار نفر جمعیت دارد و طول آن به بیش از 18 کیلومتر رسیده درحالی‌که در 30 سال گذشته تنها یک پل بر روی رودخانه بشار احداث شده است. پل سوم بشار با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج و ارتباط با دشت سررود جنوبی و روستاهای آن در سال 82 کلنگ زنی شد.
راستا ادامه داد: ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل ایفا می‌کند به‌طوری‌که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کند.
کارشناسان راهنمایی و رانندگی هم معتقدند که خارج شدن از شهر یاسوج با 2 پل جوابگو نیست و ترافیک زیادی به وجود می‌آورد.
به گفته آنان، رفع گره ترافیکی ورودی و خروجی شهر یاسوج با بهره برداری از پل سوم بشار امکان پذیر است. افزایش ورود گردشگران به شهر یاسوج در بهار و تابستان و حتی در برخی روزهای تعطیل پایان هفته ترافیکی تا بیش از 2 کیلومتر در ورودی و خروجی شهر یاسوج ایجاد می‌کند که بسیار مشکل‌زاست. اگر یکی از پل‌های کنونی بر روی رودخانه بشار با مشکلی مواجه شود، تردد به سمت دشت سررود جنوبی و حاشیه جنوبی شهر یاسوج با مشکل روبه‌رو می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

امینی
Iran, Islamic Republic of
درودمهندس راستامردزحمت بی ادعا خسته نباشی
پردل
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس مقدم
تيرتاجى
Iran, Islamic Republic of
ممنون از دكتر نوروزى و ..........
گچساران
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره با این مدیران ضعیف در استان . بخصوص راه و شهرسازی و معاونین ایشون. باید به حال مردم این استان گریه کرد با این نماینده هاش....
بعد از سالها اقای راستا هنر کرده این را خبر داده . تازه بعد ازپل مردم باید چکارکنند و به کجا بروند . تقاطع اول میشه محل قتلگاه . بعد فلکه اکبراباد قفل شده با ترافیک.خسته نباشید دلاور چقدر کار کردید برای مردم . واقع شرم داره که شما مدیران انقلاب اسلامی باشید .
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم مهندس راستاکسی بودبه خاطراین پل جان خودرابه خطرانداخت فقط بخاطرمردم که سریعتر این پل افتتاح بشه واین همه بارترافیکی بردوش پل ساحلی برداشته بشه
Iran, Islamic Republic of
بله واقعا باید به حال این شهر و این استان .
. اداره راه وشهرسازی که از وقتی اومده اداره راه ن.ه و چیزی ازش باقی نمونده
مدیری غیر بومی که بدون از یک روز سابقه مدیریتی حتی شهرستان،فقط اکمده تجربه کسب کنه اون هم در مهمترین اداره استان.رد به خاطر کسانی که .اوردن تو این استان
کسی که رشته مکانیک خودرو بوده و اداره .در بحث تفکیک راهداری به غیر از نیروهای فرسوده و ماشین الات فرسوده و ادارات شهرستانی که حتی اتاق برا نیروهاشون هم ندارن
اداره دهدشت فقط چند نفرنیرو
اداره لنده ۳نفر با رئیس تو یک اتاق
اداره چرام ۲نفر
گچساران همینطور
باشت همینطور
دنا هم همین وضعیت
بویراحمد کاملا.
بهمئی هم همینطور
تمام روسای ادارت شهرستان ها در نظر دارند که با این وضعیت استعفا بدهند و در صورت ادامه روند مدیریت این. همه دست جمعی.خواهند داد.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت استاندارمحترم،مهندس راستامدیری توانمند،کاردان،فعال،دلسوز،میباشندحق ایشون مدیرکلی راه شهرسازی میباشد واهل مامله نمیباشدخواهشن ازایشون برای مدیرکلی استفادبکنیدتادرصدی ازاین مشکلات حل شود
محمد
Iran, Islamic Republic of
ساخت این پل از وظایف راه و شهرسازی بود که بحمدالله انجام شد و واقعا مهندس راستا از جان خودش مایه گذاشتن خسته نباشن واقعا ادامه بر عهده شهرداری یاسوج می‌باشد (قابل توجه گچساران)
محمدی
Iran, Islamic Republic of
مدیرشجاع مهندس هستن هرزمانی که مدیریت داشتن موفق بودن چون قاطعیت داشت دنبال کاربودن
احمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
مدیر کل در راه معاونین ضعیفی دارن که وضعیت راهها اینست و این معاونین اختیار رو از مدیر کل گرفتند حال شما میخواین همون معاونیم مدیر کل شوند و معضل راهها همچنان تغییری نکند
پل سوم
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
این بار هم قول مسولین استان درست در نیومد پل بشار بعد از 16سال بازهم عملی نشد مایه بی آبرویی است
یکبار وعده درست به مردم بدهید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1