کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش:

پل سوم بشار یاسوج بالاخره زیر بار ترافیک رفت

قاطعیت و مدیریت احمدی در پروژه الگوی مدیریت اسلامی

23 خرداد 1397 ساعت 19:42

در آستانه عید سعید فطر 97 فاز نخست پل سوم بشار یاسوج پس از 15 سال از آغاز عملیات اجرایی، آماده بهره برداری شد و یک مسیر از آن د زیر بار ترافیک رفت.


پروژه پل سوم بشار یاسوج عمر 15 ساله دارد و پیمانکاران، مدیران کل و استانداران زیادی از زمان کلنگ‌زنی به خود دید، بالاخره زیر بار ترافیک رفت. اما بدون شک بیش از هر چیز دیگر ضرورت ایجاب می‌کند مسوولان مربوطه و اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد با انجام کارهای پژوهشی علت فرسایشی و طولانی شدن پروژه‌ها را شناسایی کنند تا دیگر شاهد معطل کردن هزینه‌های بیت‌المال و از همه مهمتر مردم نباشیم.
اگر چه این پروژه با حواشی زیادی از جمله تغییر مداوم پیمانکار به دلیل ضعف‌ها و پشت‌پرده‌هایی که وجود داشت، همراه شد اما نباید از تاکید و مدیریت استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اتمام این پروژه غافل ماند. علی محمد احمدی در بدو ورودش به استان کهگیلویه و بویراحمد بارها این پروژه را مورد بازدید قرار داد و روند اجرایی پروژه حیاتی پل سوم بشار را زیر نظر گرفت. در واقع احمدی با اولویت‌سنجی برای رفع مشکلات پروژه‌ها گام برداشت، او قاطعیت، تجربه و دانش خود را جهت اتمام پروژه به کار بست تا مرهم زخم کهنه ترافیکی باشد که سال‌ها مردم را رنج می‌دهد.
همراهی حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و تیم فنی‌اش با استاندار و گذاشتن مبلغ 19 میلیارد تومان پول برای اتمام پروژه را نباید فراموش کرد. 
تا اینکه در آستانه عید سعید فطر 97 فاز نخست پل سوم بشار یاسوج پس از 15 سال از آغاز عملیات اجرایی، آماده بهره برداری شد و یک مسیر از آن زیر بار ترافیک رفت.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این باره گفت: فاز نخست این پل شامل یک مسیر رفت که به صورت موقت 2 طرفه خواهد بود از فردا پنجشنبه و به عنوان عیدی به مردم و گردشگران ورودی به یاسوج زیر بار ترافیک خواهد رفت.
وی تصریح کرد: فاز نخست این طرح ظرف هفته آینده با حضور استاندار و سایر مسئولان اجرایی استانی و محلی به طور رسمی افتتاح خواهد شد.
معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: این پل به طول 130 متر و دارای 2 دهانه 25 متری و 2 دهانه 45 متری است که 2 باند رفت و برگشت با عرض هرکدام 11 متر دارد.

محمد راستا میزان قرارداد اجرای پل سوم بشار را افزون بر 160 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: حدود 200 میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری این پل اختصاص یافت که بخش عمده‌ای از آن در قالب اسناد خزانه است.
وی ادامه داد: این طرح تاکنون 35 میلیارد ریال هزینه در برداشته و عملیات ساخت آن در سال‌های اخیر به دلیل کمبود اعتبار و تملک 21 هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی اطراف آن متوقف شده بود.
وی افزود: با بهره‌برداری از پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج به طورقابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.رودخانه بشار، شهر یاسوج را به 2 بخش تقسیم کرده است و 2 پل برای وصل کردن این بخش‌ها در دهه‌های گذشته ساخته شده بود.برای عبور از رودخانه بشار و ارتباط با دشت سررود جنوبی، روستاهای اقماری و مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد تنها 2 پل در جنوب شهر یاسوج احداث شده که یکی به مسیر رفت و دیگری به مسیر برگشت اختصاص دارد و جوابگوی ترافیک این شهر نیست. شهر یاسوج اکنون بیش از 130 هزار نفر جمعیت دارد و طول آن به بیش از 18 کیلومتر رسیده درحالی‌که در 30 سال گذشته تنها یک پل بر روی رودخانه بشار احداث شده است. پل سوم بشار با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج و ارتباط با دشت سررود جنوبی و روستاهای آن در سال 82 کلنگ زنی شد.
راستا ادامه داد: ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل ایفا می‌کند به‌طوری‌که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کند.
کارشناسان راهنمایی و رانندگی هم معتقدند که خارج شدن از شهر یاسوج با 2 پل جوابگو نیست و ترافیک زیادی به وجود می‌آورد.
به گفته آنان، رفع گره ترافیکی ورودی و خروجی شهر یاسوج با بهره برداری از پل سوم بشار امکان پذیر است. افزایش ورود گردشگران به شهر یاسوج در بهار و تابستان و حتی در برخی روزهای تعطیل پایان هفته ترافیکی تا بیش از 2 کیلومتر در ورودی و خروجی شهر یاسوج ایجاد می‌کند که بسیار مشکل‌زاست. اگر یکی از پل‌های کنونی بر روی رودخانه بشار با مشکلی مواجه شود، تردد به سمت دشت سررود جنوبی و حاشیه جنوبی شهر یاسوج با مشکل روبه‌رو می‌شود.


کد مطلب: 400725

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400725/پل-سوم-بشار-یاسوج-بالاخره-زیر-بار-ترافیک-رفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1