کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

فضای مجازی سرعت طلاق را افزایش داده است

21 خرداد 1397 ساعت 14:48

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضای مجازی به‌شدت و به شکل بسیار نادرستی به فرهنگ، مقوله و فلسفه ازدواج که یکی از ارکان مهم جمعیتی و وقایع چهارگانه حیاتی است، دامن می‌زند.


علی‌محمد احمدی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اظهار کرد: این برنامه در قالب طرحی پژوهش محور و بر اساس سیاست‌های کلی ۱۴ گانه مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه، قوانین ابلاغی و دستور کار شورای مشورتی کشور و شاخص‌ها و ظرفیت‌های استانی تدوین گردد.
 وی تأکید کرد: در قالب این برنامه باید آسیب‌ها و مشکلات مربوطه با پیوست ایده‌ها، پیشنهادها و راهکارها در حوزه وقایع چهارگانه حیاتی توسط ثبت‌احوال و پایش جمعیتی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام شود.
 احمدی ادامه داد: این برنامه با یک مطالعه علمی و با طرح در شورای راهبردی جمعیت استان اولویت‌بندی و موردبررسی نهایی قرارگرفته و به‌عنوان یک طرح پنج‌ساله وارد فاز عملیاتی شود.
 استاندار بابیان اینکه، ملاک سیاست‌های کلی در استان باید داشتن برنامه‌ای راهبردی پنج‌ساله باشد، تصریح کرد: اجرا و پیاده‌سازی فرآیند چنین برنامه‌ریزی مستلزم توسعه منابع انسانی است.
 احمدی با تأکید بااینکه در تدوین این برنامه پژوهش برای شناسایی پیش‌نیازها و ضرورت‌های ساختاری و زیرساختی موردتوجه باشد، گفت: اطلاعات پراکنده نمی‌تواند به خواسته‌های منطقی و واقعی جمعیتی جواب دهد و به اهداف و برنامه‌های شورای راهبردی جمعیت استان تحقق ببخشد.
 استاندار به دامن زدن دشمنان در فضای مجازی به ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: فضای مجازی به‌شدت و به شکل بسیار نادرستی به فرهنگ، مقوله و فلسفه ازدواج که یکی از ارکان مهم جمعیتی و وقایع چهارگانه حیاتی است، دامن می‌زند.
 وی ادامه داد: بااینکه دین ما به مقوله ازدواج تأکید فراوان دارد و برای آن ارزش بسیار بالایی قائل است اما به دلیل عدم تولید محتوا در فضای مجازی، دشمنان با تنوع و تکثر بالا علیه ارزش‌های ما فعالیت می‌کنند.
 احمدی یادآور شد: اگر مطالبه‌ای شود که روند افزایش و کاهش نرخ طلاق قبل و بعد از فضای مجازی بررسی گردد و اینکه از آن‌طرف چه اندازه تولید محتوا شده اما از این‌سو چه مقابله‌ای با آن صورت گرفته، آن‌وقت خواهید دید که به چه سرعتی و چه هجمه‌ای و با چه گستردگی در این خصوص از سوی دشمنان کارشده و می‌شود.
 استاندار به فرهنگ‌سازی و تلاش برای تسهیل، افزایش، تقویت و پایداری ازدواج جوانان تأکید کرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی بخصوص فرهنگی استان نسبت به رفع موانع و مشکلات ازدواج جوانان و ایجاد فرصت برای اشتغال و مسکن آن‌ها تلاش کنند.


کد مطلب: 400658

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400658/فضای-مجازی-سرعت-طلاق-افزایش-داده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1