تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۰۰۴۷۷
خبر:

شهرداری یاسوج ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبادی نیاز دارد

۰
شهرداری یاسوج ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبادی نیاز دارد
کبنا ؛پایتخت طبیعت همیشه گل دارد
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج از شروع فصلجدید گلگاری میادین و بلوارهای شهر خبر داد.
 فرشاد صادقی با اعلام این خبر اظهار داشت: بالغ بر 200 گلدان تزئینی با گل‌های شمعدانی، اطلسی و جعفری در پل شهید عوض زاده (ورودی آبشار) و برخی دیگر از نقاط شهر نصب شده است.
 وی گفت: در فاز جدید گلگاری شهر یاسوج که از هفته آخر اردیبهشت اجرا شده است، بیش از 10 هزار گل در نقاط مختلف شهر کاشته شده است.
 صادقی تصریح کرد: 10 هزار بوته گل دیگر نیز مهیا شده است تا در مناطق مختلف کاشته شود.
 رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج ادامه داد: همه گل‌ها تولیدات گلخانه‌های شهرداری هستند که موجب کاهش هزینه‌ها شده است.
 فرشاد صادقی با بیان اینکه برنامه داریم تا شهر یاسوج همیشه گل داشته باشد، ابراز داشت: با توجه به واکنش‌های مثبت اجتماعی، نصب گلدان‌های گل در پل‌های ورودی شهر یاسوج و تقاطع‌ها انجام خواهد شد.
 
   
  اتصال شهرک جوشکاران به پل امامزاده مختار (ع)
شهردار یاسوج گفت: عملیات اجرایی پروژه اتصال شهرک جوشکاران به پل امامزاده مختار (ع) در هفته جاری آغاز می‌شود.
 نستهن مقدم با اعلام این خبر بیان داشت: با توجه به اینکه هم اکنون ادامه معبر 20 متری شهرک جوشکاران خاکی و تردد از آن مشکل است و همچنین گرد و خاک ناشی از تردد خودروها و تخلیه نخاله‌های غیرمجاز در این مسیر مشکلاتی برای اهالی این مناطق به وجود آورده است، شهرداری یاسوج در یک اقدام سریع ادامه این مسیر را بازگشایی خواهد کرد.
وی بیان داشت: طول این مسیر بیش از 600 متر و عرض 20 متر است که 25 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی دارد و یک پل موقت که توان عبور سیلاب‌های فصلی را داشته باشد پیش بینی شده است.
 
شهردار یاسوج ادامه داد: برآورد اعتبار اولیه این پروژه 10 میلیارد ریال است که طی هفته جاری با حضور مسئولان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
 
مقدم خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه بخش زیادی از بار ترافیک شرف آبادها و شهرک جوشکاران و همچنین مراجعه کنندگان به آرامستان که بسوی شهر روانه می‌شود از شهر خارج می‌شود و به جاده کمربندی منتقل می‌شود.
 
وی تصریح کرد: همچنین این مسیر باعث سهولت تردد اهالی چنارستان، جدول غوره، زائران امامزاده مختار (ع) و اهالی بخش کبگیان خواهد شد.
شهردار یاسوج با اشاره به اجرای عملیات اتصال کمربندی بلوار عدل به پل سوم بشار یادآور شد: این محور به طول یکهزار و 500 متر و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال نیز هم اکنون در حال اجراست و طی چند روز آینده و همزمان با افتتاح پل سوم به بهره برداری می‌رسد.
 
وی در پایان گفت: هم اکنون پروژه 45 متری بنسجنان - زیرتل به طول 5 کیلومتر که از ابتدای سال 97 اغاز شده است و همچنین عملیات ساخت پل چهارم بشار در حال اجر هستند که با بهره برداری از این پروژه‌ها شاهد کاهش بار ترافیکی از مرکز شهر خواهیم شد.
 
 
 طرح سم پاشي و مبارزه با آفات درختان در شهر یاسوج آغاز شد
 
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج گفت: طرح سم پاشي و مبارزه با آفات درختان در شهر یاسوج آغاز شد.
فرشاد صادقی با اعلام این خبر اظهار داشت: عمليات سم پاشي درختان سطح شهر یاسوج با هدف مقابله و مبارزه با آفات توسط 5 اکیپ در نقاط مختلف شهر آغاز شده است.
وی بیان داشت: در این طرح همه درختان و درختچه‌های سطح شهر برای مقابله با اتواع آفات‌ها سم پاشی و آفت زدایی خواهد شد.
 
صادقی بیان داشت: این عملیات توسط 5 اکیپ از پیمانکاران سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج انجام می‌گیرد و تا سم پاشی همه درختان در معابر اصلی و فرعی شهر ادامه دارد.
 
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج بیان کرد: در زمان سم پاشي از شهروندان درخواست مي‌شود از تردد كودكان و افراد بيمار در مسير سم پاشي جلوگيري كرده و براي رعايت نكات ايمني از بسته بودن درب و پنجره‌ها اطمينان حاصل كنند و با پارك نكردن اتومبيل‌ها در مسير سم پاشي با اكيپ سم پاشي فضاي سبز شهرداري همكاري كنند.
 
 
 
 
معاون عمرانی شهردار: شهرداری یاسوج نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و آبادی است شهرداری یاسوج نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و آبادی است
معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری یاسوج گفت: برای عمران و آبادی شهر یاسوج ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که درآمدهای شهرداری جوابگوی هزینه‌های جاری به صورت کامل هم نیست.
 سالم نوروزی اظهار داشت: شهرداری یاسوج درآمد پایدار ندارد که این موضوع باید توسط شهرداری گذشته پاسخ داده شود که چگونه بفکر ایجاد درآمد پایدار نبوده و تنها به درامدهای از قبیل عوارض ساختمان و کمیسیون‌های مختلف دل خوش بوده‌اند.
 
وی با بیان اینکه همه سال بخشی از اعتبارات عمرانی شهرداری تخصیص نمی‌یابد، عنوان کرد: برای عمران و آبادی شهر یاسوج 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که درامدهای شهرداری جوابگوی هزینه‌های جاری به صورت کامل هم نیست پس دولت باید نسبت به جمعیت شهر یاسوج دغدغه داشته باشد تا بتوانیم خدمات رفاهی مطلوبی ارائه دهیم.
 
نوروزی با اشاره به برخی بدهی‌های گذشته در حوزه‌های مختلف از جمله پیمانکاری ابراز کرد: عمر پل دوم بشار به سرآمده و قبل از وقوع هر گونه حادثه غیر قابل جبرانی باید چاره‌ای اندیشیده شود.
 
معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری یاسوج با اشاره به در دست اجرا بودن پل سوم و چهارم بشار با هدف کمک به تسهیل عبور و مرور افزود: برای تعریف و اجرای بسیاری از پروژه‌های مورد نیاز شهری نیازمند اعتبار هستیم زیرا با اعتبارات اندک نمی‌توان منتظر شق القمر از سوی شهرداری باشیم.
 
نوروزی خواستار حمایت ویژه مسئولان و متولیان امر برنامه ریزی بویژه شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اختصاص اعتبار ویژه به شهرداری یاسوج به عنوان پیشانی استان و محل ترددو اسکان اهالی تمامی شهرستان‌ها شد و گفت: سال گذشته اعتبارات عمرانی شهرداری یاسوج 20 میلیارد تومان پیش بینی شد که کمتر از 6 میلیارد تومان آن تخصیص یافت.
 
وی با تاکید بر اینکه انتظار داریم مسئولان کهگیلویه و بویراحمد دست شهرداری یاسوج را بگیرند، ادامه داد: بخشی از اعتبارات استانی از محل‌های مختلف را به عمران و آبادی شهر یاسوج به عنوان مرکز استان اختصاص دهند.
 
 
 
لکه گیری 3000 نقطه از معابر شهر یاسوج
 
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری یاسوج از شروع فاز جدید لکه گیری خیابان‌ها و معابر شهر یاسوج خبر داد.
محسن رضایی با اعلام این خبر بیان داشت: با پایان تعطیلات نوروزی 2 اکیپ‌های از نیروهای عملیاتی شهرداری در نقاط مختلف شهر به عملیات لکه گیری معابر و خیابان‌ها مشغول هستند.
 
وی ادامه داد: در طول این ایام بیش از به 3000 هزار نقطه از شهر لکه گیری شده است و این عملیات تا پایان لکه گیری تمام نقاط شهر ادامه دارد.
 
محسن رضایی تاکید کرد: اولویت کاری شهرداری لکه گیری خیابان‌های اصلی و سپس معابر و کوچه‌های فرعی است.
 
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری یاسوج با اشاره به عمر بالای خیابان‌ها و معابر و فرسودگی آن‌ها، ابراز داشت: در آستانه تعطیلات نورزی نیز بیش از 4000 نقطه از شهر لکه گیری شد که اکنون سرجمع این آمار از شروع اسفندماه تاکنون به 7000 نقطه می‌رسد.
 
رضایی به ضرورت همکاری و تعامل دستگاه‌های خدمات رسان اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس گزارش‌های رسمی بیش از 85 از کنده کاری‌ها و چاله‌های خیابانی متعلق به دستگاه‌های خدمات رسان است.
 
وی ادامه داد: امیدواریم دستگاه‌های خدمات رسان با ترمیم درست و اصولی کنده کاری‌ها نسبت به مدیریت این حوزه اقدام نمایند.
 
 
 جمع آوری وانت بارهای میوه فروش در ورودی شهر یاسوج/ تصاویر
 
با تلاش نیروهای اجرائیات شهرداری و همکاری پلیس راهور و ماموران نیروی انتظامی وانت بارهای میوه فروش در مسیر ورودی شهر یاسوج بسمت اصفهان از سطح خیابان جمع آوری شدند.
مدیر اجرائیات شهرداری یاسوج گفت: طی این عملیات کلیه وانت بارها از این مسیر جمع آوری شدند.
 
فرزاد غلامیان بیان داشت: تاکنون چندین مرحله نسبت به جمع آوری وانت بارهای میوه فروش از سطح خیابان‌ها اقدام شده است.
 
شهردار یاسوج نیز که در محل اجرای این طرح حضور داشت، بیان کرد: برای رفع سد معبر از سطح خیابان‌ها تنها اقدامات شهرداری و سایر دستگاه‌ها کافی نیست و نیازمند همراهی و همکاری مردم و رانندگان وانت بارها هستیم.
 
نستهن مقدم خاطرنشان کرد: طی هفته آینده چند محل برای وانت بارهایی که در ورودی شهر از طرف اصفهان حضور پیدا می‌کنند، مشخص می‌شود و به این محل‌ها انتقال داده می‌شوند.

مقدم با اشاره به معضل وانت بارهای دوره گرد در نقاط مختلف شهر، ابراز داشت: شهر یاسوج به عنوان مرکز استان نیازمند توجه بیشتری است و تلاش می‌کنیم به نحو مطلوب به این موضوع رسیدگی کنیم.
 
شهردار یاسوج با تاکید بر حفظ حقوق شهروندی و برخورد مناسب با دستفروشان، بیان داشت: دادستانی محترم، نیروهای پلیس راهور و یگان امداد نیروی انتظامی و در رفع سد معبر از خیابان‌های شهر همکاری مطلوب و قابل تقدیری دارند.
 
 
 
 ایجاد پارک‌های محله ای با محوریت پوشش خدماتی برای بانوان
شهردار یاسوج از ایجاد پارک‌های محله ای با پوشش خدماتی و زیرساختی برای بانوان خبر داد.
 نستهن مقدم در نشست کارگروه بانوان و خانواده استان افزود: با توجه به جمعیت شهر یاسوج و حومه، ایجاد پارک‌های محله ای با در نظر گرفتن ظرفیت زیرساختی برای پوشش ورزش و اوقات فراغت بانوان هدفگذاری شده است.
 
مقدم تصریح کرد: همچنین توسعه ظرفیت‌های ورزشی در حوزه بانوان ضروری است و باید به این بخش توجه ویژه ای شود.
 
مقدم با اشاره به اینکه پارک بانوان یاسوج نیز ظرفیت مناسبی برای تکمیل و استفاده مطلوب‌تر را دارد، ابراز داشت: مشکلاتی در حوزه زیرساختی این مجموعه وجود دارد و برطرف کردن این موارد همکاری همه دستگاه‌ها را طلب می‌کند.
 
وی افزود: نگاه کارشناسی بهتر و مطلوب‌تر در ایجاد پارک‌های بانوان، از بروز مشکلات و موانع بعدی پیشگیری می‌کند.
 
مقدم تصریح کرد: افزایش سرانه فضای سبز با پوشش مناطق مختلف شهر یاسوج و تحقق عدالت توزیعی نیز مورد تاکید است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1