تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۰۰۴۷۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

آتش‌ جنگل‌های «خائیز» کهگیلویه بعد از ۹ ساعت مهار شد

۰
آتش‌ جنگل‌های «خائیز» کهگیلویه بعد از ۹ ساعت مهار شد
کبنا ؛ همه ساله با گرم شدن هوا داستان غمگین آتش سوزی مراتع و جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌شود و تا پایان فصل گرما دست از سر منابع ملی بر نمی‌دارد به گونه‌ای که سالانه بخشی از جنگل‌ها و مراتع استان در آتش می‌سوزند.
با توجه به بارندگی‌ها دو ماه اخیر و افزایش کم نظیر رویش علف‌ها در مراتع به طور حتم امسال جنگل‌ها و مراتع استان به دلیل وقوع آتش سوزی‌ها حال و روز خوشی نخواهند داشت و از الان مسئولان و متولیان امر باید برای حفظ و صیانت از منابع ملی وارد میدان شده و تدبیر لازم را بیندیشند.
همزمان با کاهش نزولات زمستانی و فزونی این بارش‌ها در فصل بهار شاهد رشد بیش از اندازه علفزارها هستیم به گونه‌ای که این افزایش علف‌ها و خشک شدن درختان بلوط به دلیل بیماری چوب سوسک‌خوار دلیلی بر تراژدی غمگین جنگل‌ها و مراتع این خطه از زاگرس است.
آتش سوزی مراتع و جنگل‌های استان در سال 97 از شهرستان لنده آغاز و در دومین قسمت از این تراژدی غمگین به جان جنگل‌های کوه خائیز افتاد و بعد از 9 ساعت فوران شعله‌های آتش بالاخره با تلاش محیط بانان با دست خالی خاموش شد.

نجات خائیز از شعله‌های بی رحم آتش
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از مهار کامل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع تنگ خشک  منطقه حفاظت شده خائیز پس از 9ساعت خبر داد و گفت: بر دلیل این آتش سوزی 3 هکتار از پوشش گیاهی، مرتعی و جنگلی این منطقه طئمه حریق شد.
محسن جعفری نژاد با اشاره به اینکه این نخستین آتش سوزی در مناطق حفاظت شده خائیز در سال 97 است، افزود: بخشی از ارتفاعات روستای علمدار در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده خائیز 9 ساعت در آتش سوخت.
وی با بیان اینکه دلیل آتش سوزی هنوز مشخص نیست و تحقیقات تا پیدا شدن علل یا عوامل، ادامه داد: آتش 3 هکتار از مراتع و 8 اصله درخت کلخنگ و بادام کوهی را از بین برد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1