تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۴۰۰۳۵۷
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:

۱۰۶ پروژه عمرانی از «محل زکات» در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

۰
۱۰۶ پروژه عمرانی از «محل زکات» در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
کبنا ؛ فرید محبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نهاد به‌عنوان دبیرخانه زکات متولی اصلی جمع‌آوری زکات بوده و سایر ادارات برای جمع‌آوری زکات باید از ستاد زکات استان مجوز بگیرند.

وی با اشاره به اینکه مردم خیر و نوع‌دوست استان سه میلیارد و 652 میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و کفارات  از سال گذشته تاکنون پرداخت کرده‌اند، افزود: 210 میلیون تومان از این مبلغ زکات واجب، دو میلیارد و 930 میلیون تومان زکات مستحبی، 495 میلیون تومان زکات فطریه و 16 میلیون تومان نیز کفارات بوده است.

محبی موارد هزینه کرد زکات را امور محرومان و پروژه‌های عمرانی و اعلام و بیان کرد: 61 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در امور ساخت‌وساز پروژه‌های عمرانی و 39 درصد در امور محرومان هزینه شده و تلاش ما این است که امسال سهم حمایتی و کمک به نیازمندان را از محل زکات بیشتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه از محل زکات جمع‌آوری‌شده 15 هزار و 538 مورد خدمت به مددجویان ارائه‌شده است، گفت:  12 مورد کمک‌هزینه درمانی، 15 هزار و 322 مورد معیشت، 23 مورد احداث و بازسازی مسکن، 51 مورد امور تحصیلی و 130 مورد در سایر زمینه‌ها به مددجویان ارائه‌شده که  مبلغ هزینه شده در این زمینه یک میلیارد و 442 میلیون تومان است. 

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از محل زکات جمع‌آوری‌شده از سال گذشته تاکنون 106 پروژه عمرانی انجام‌شده، گفت: در زمینه احداث، مرمت و بازسازی مساجد، غسالخانه، حسینیه و سایر پروژه‌های عمرانی دو میلیارد و 210 میلیون تومان هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه زکات یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب کمیته امداد جهت کمک به محرومان است، ادامه داد: هم اکنون 245 روستای زکات دهنده در استان داریم و امیدواریم که بااطلاع رسانی و تبلیغات مناسب بتوانیم فرهنگ زکات را در جامعه و به‌خصوص در روستاهای واجد شرایط زکات ترویج دهیم. 

محبی بابیان اینکه تعهدات امسال زکات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد چهار میلیارد و 700 میلیون تومان پیش‌بینی‌شده است، بیان کرد: برای تحقق این امر اقداماتی ازجمله تشکیل شورای زکات در روستاها، فعال کردن دهیاری‌ها جهت همکاری با شوراها، تعامل با ادارات مرتبط با شورای زکات ازجمله جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و تبلیغات اسلامی انجام‌شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1