کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ساماندهی گدایان مطرح شد

جولان گدایان پاکستانی در شهرهای استان / شناسایی 325 کودک کار در بویراحمد / کوتاهی کردید

2 خرداد 1397 ساعت 17:14

فرمانداری بویراحمد در سال گذشته اقدام به شناسایی کودکان کار و کسانی که در سطح شهر اقدام به گدایی می‌کردند کرده و در همین خصوص مبلغ 400 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به خانواده‌های این افراد پرداخت کرد.


حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی ظهر امروز در نشست جمع‌آوری متکدیان خیابانی اظهار کرد: متکدی‌گری یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی و کار ناپسندی است و باید با افراد سودجو که از این طریق امرار و معاش می‌کنند برخورد شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته در سطح شهرستان‌های استان اقداماتی به منظور جمع‌آوری متکدیان از سطح خیابان انجام شد اما این اقدامات کافی نبود.

وی تصریح کرد: تاکنون برخورد جدی با متکدیان صورت نگرفته است که نیاز است نیروی انتظامی و دادگستری برخورد جدی با متکدیان در سطح شهر داشته باشند.عده‌ای از این افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که شناسایی و مستمری آنها قطع شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه سال گذشته هیچ‌گونه نشستی در خصوص جمع‌آوری متکدیان برگزار نشد، افزود: در شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت مجتمع اردوگاهی احداث شود.

میرمحمدی با اشاره به جولان متکدیان پاکستانی در سطح شهرهای استان گفت: متکدیان خارجی مرتکب دو جرم ورود غیرقانونی و اقدام به گدایی در سطح شهر شدند که متاسفانه تاکنون برخوردی با این افراد نشده است.

در ادامه شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد در همین خصوص گفت: فرمانداری بویراحمد در سال گذشته اقدام به شناسایی کودکان کار و کسانی که در سطح شهر اقدام به گدایی می‌کردند کرده و در همین خصوص مبلغ 400 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به خانواده‌های این افراد پرداخت کرد.

وی تصریح کرد: در چندین نوبت اقدام به جمع‌آوری این کودکان کردیم اما برای نگهداری آنها در شب با مشکل مواجه شدیم که در این زمینه تدبیری اتخاذ شود.

این مسؤول تصریح کرد: 325 کودک کار در سطح شهرستان بویراحمد شناسایی شده است.

در ادامه سیاوش‌پور معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 158 کودک کار در استان شناسایی کردیم، گفت: با اقدام حمایتی که از این کودکان داشتیم کمتر از 10 درصد این افراد به سطح خیابان بازگشتند.


 محمدکاظم نظری در این نشست با گرامی‌داشت سالروز حماسه آزدسازی خرمشهر، اظهار داشت: جوانان این مرز و بوم توانستند با دست خالی در مقابل رژیم بعثی که مورد حمایت اکثر کشورهای دنیا بود حماسه بزرگی را خلق کنند و ما باید همیشه و در همه مراحل مدیون خون شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه به لحاظ وجود متکدیان در سطح شهرهای استان وضعیت مطلوبی نداریم و نباید به وضع موجود راضی باشیم، افزود: متکدیان سیمای نامطلوبی در همه جای شهرهای استان و حتی در ادارات ایجاد کرده و حتی طوری شده که کارشان از التماس و تضرع گذشته و کاملا طلبکارانه برخورد می‌کنند.

نظری گفت: متکدیان خارجی در سطح شهرهای استان اکثر پاکستانی بوده که در جایگاه‌های پمپ بنزین و دیگر معابر شهری به تکدی‌گری مشغول هستند و نیروی انتظامی باید آنها را جمع‌آوری کند و ما هم وظیفه داریم از نیروی انتظامی برای انتقال آنها به اردوگاه استان فارس حمایت کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: ماهیانه یک بار اتباع خارجی به‌ویژه متکدیان جمع‌آوری شده و به اردوگاه استان فارس تحویل داده شود.

وی ابراز کرد: در بحث متکدیان داخلی نیز افراد نیازمند با کمک بهزیستی و کمیته امداد شناسایی و تحت پوشش قرار داده شده و معلولین و متکدیان سطح شهر نیز با همکاری بهزیستی و نیروی انتظامی جمع‌آوری شوند.

نظری با بیان اینکه با توجه به امکاناتی که در بهزیستی وجود دارد و تعداد زیاد نیروهایی که این سازمان دارد، انتظار داریم به صورت مرتب وضعیت کودکان کار و خیابانی رصد شده و طوری اقدام شود که این کودکان دیگر به سطح خیابان‌ها برنگردند، افزود: بهزیستی ظرف یک ماه آینده به کمک شهرداری متکدیان را از سطح شهر جمع‌آوری کند تا در خردادماه وضعیت بهتری را در سطح شهرهای استان شاهد باشیم.

نظری تصریح کرد: دستگاه‌های مربوطه در حوزه اجتماعی خدمات زیادی ارائه کردند اما وضع استان مطلوب نیست و نیاز است اقدامات بیشتری در این زمینه انجام گیرد.

سید محمدکاظم نظری بیان کرد: حضور متکدیان داخلی و خارجی در سطح شهرهای استان چهره زشتی به استان داده که در این زمینه انتظارات بیشتری از نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری است.

وی عنوان کرد: متکدیانی داخلی توسط نهادهای حمایتی شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند ضمن اینکه متکدیان خارجی که اغلب اتباع کشور پاکستان هستند جمع‌آوری و به اردوگاه شیراز منتقل شوند.

این مسؤول در پایان با اشاره به شناسایی 325 کودک کار در سطح شهرستان بویراحمد گفت: شهرداری یاسوج اردوگاه خود را برای جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار مجهز کند.
 


کد مطلب: 400176

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400176/جولان-گدایان-پاکستانی-شهرهای-استان-شناسایی-325-کودک-کار-بویراحمد-کوتاهی-کردید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1