تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۴۰۰۱۷۶
در نشست ساماندهی گدایان مطرح شد

جولان گدایان پاکستانی در شهرهای استان / شناسایی 325 کودک کار در بویراحمد / کوتاهی کردید

۰
جولان گدایان پاکستانی در شهرهای استان / شناسایی 325 کودک کار در بویراحمد / کوتاهی کردید
کبنا ؛حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی ظهر امروز در نشست جمع‌آوری متکدیان خیابانی اظهار کرد: متکدی‌گری یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی و کار ناپسندی است و باید با افراد سودجو که از این طریق امرار و معاش می‌کنند برخورد شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته در سطح شهرستان‌های استان اقداماتی به منظور جمع‌آوری متکدیان از سطح خیابان انجام شد اما این اقدامات کافی نبود.

وی تصریح کرد: تاکنون برخورد جدی با متکدیان صورت نگرفته است که نیاز است نیروی انتظامی و دادگستری برخورد جدی با متکدیان در سطح شهر داشته باشند.عده‌ای از این افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که شناسایی و مستمری آنها قطع شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه سال گذشته هیچ‌گونه نشستی در خصوص جمع‌آوری متکدیان برگزار نشد، افزود: در شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت مجتمع اردوگاهی احداث شود.

میرمحمدی با اشاره به جولان متکدیان پاکستانی در سطح شهرهای استان گفت: متکدیان خارجی مرتکب دو جرم ورود غیرقانونی و اقدام به گدایی در سطح شهر شدند که متاسفانه تاکنون برخوردی با این افراد نشده است.

در ادامه شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد در همین خصوص گفت: فرمانداری بویراحمد در سال گذشته اقدام به شناسایی کودکان کار و کسانی که در سطح شهر اقدام به گدایی می‌کردند کرده و در همین خصوص مبلغ 400 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به خانواده‌های این افراد پرداخت کرد.

وی تصریح کرد: در چندین نوبت اقدام به جمع‌آوری این کودکان کردیم اما برای نگهداری آنها در شب با مشکل مواجه شدیم که در این زمینه تدبیری اتخاذ شود.

این مسؤول تصریح کرد: 325 کودک کار در سطح شهرستان بویراحمد شناسایی شده است.

در ادامه سیاوش‌پور معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 158 کودک کار در استان شناسایی کردیم، گفت: با اقدام حمایتی که از این کودکان داشتیم کمتر از 10 درصد این افراد به سطح خیابان بازگشتند.


 محمدکاظم نظری در این نشست با گرامی‌داشت سالروز حماسه آزدسازی خرمشهر، اظهار داشت: جوانان این مرز و بوم توانستند با دست خالی در مقابل رژیم بعثی که مورد حمایت اکثر کشورهای دنیا بود حماسه بزرگی را خلق کنند و ما باید همیشه و در همه مراحل مدیون خون شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه به لحاظ وجود متکدیان در سطح شهرهای استان وضعیت مطلوبی نداریم و نباید به وضع موجود راضی باشیم، افزود: متکدیان سیمای نامطلوبی در همه جای شهرهای استان و حتی در ادارات ایجاد کرده و حتی طوری شده که کارشان از التماس و تضرع گذشته و کاملا طلبکارانه برخورد می‌کنند.

نظری گفت: متکدیان خارجی در سطح شهرهای استان اکثر پاکستانی بوده که در جایگاه‌های پمپ بنزین و دیگر معابر شهری به تکدی‌گری مشغول هستند و نیروی انتظامی باید آنها را جمع‌آوری کند و ما هم وظیفه داریم از نیروی انتظامی برای انتقال آنها به اردوگاه استان فارس حمایت کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: ماهیانه یک بار اتباع خارجی به‌ویژه متکدیان جمع‌آوری شده و به اردوگاه استان فارس تحویل داده شود.

وی ابراز کرد: در بحث متکدیان داخلی نیز افراد نیازمند با کمک بهزیستی و کمیته امداد شناسایی و تحت پوشش قرار داده شده و معلولین و متکدیان سطح شهر نیز با همکاری بهزیستی و نیروی انتظامی جمع‌آوری شوند.

نظری با بیان اینکه با توجه به امکاناتی که در بهزیستی وجود دارد و تعداد زیاد نیروهایی که این سازمان دارد، انتظار داریم به صورت مرتب وضعیت کودکان کار و خیابانی رصد شده و طوری اقدام شود که این کودکان دیگر به سطح خیابان‌ها برنگردند، افزود: بهزیستی ظرف یک ماه آینده به کمک شهرداری متکدیان را از سطح شهر جمع‌آوری کند تا در خردادماه وضعیت بهتری را در سطح شهرهای استان شاهد باشیم.

نظری تصریح کرد: دستگاه‌های مربوطه در حوزه اجتماعی خدمات زیادی ارائه کردند اما وضع استان مطلوب نیست و نیاز است اقدامات بیشتری در این زمینه انجام گیرد.

سید محمدکاظم نظری بیان کرد: حضور متکدیان داخلی و خارجی در سطح شهرهای استان چهره زشتی به استان داده که در این زمینه انتظارات بیشتری از نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری است.

وی عنوان کرد: متکدیانی داخلی توسط نهادهای حمایتی شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند ضمن اینکه متکدیان خارجی که اغلب اتباع کشور پاکستان هستند جمع‌آوری و به اردوگاه شیراز منتقل شوند.

این مسؤول در پایان با اشاره به شناسایی 325 کودک کار در سطح شهرستان بویراحمد گفت: شهرداری یاسوج اردوگاه خود را برای جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار مجهز کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1