تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۳۳۱۸۶۶

مدیرکل جدید محیط زیست معارفه شد / هاشمی‌: برای کسی تعظیم نکردم / معامله نکردم/ وقتی نامی از «زارعی» برده نمی‌شود (+تصاویر)

۰
کبنا ؛مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان کشوری و استانی در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در این نشست اسدالله هاشمی مدیرکل پیشین محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد جای خود را به محسن جعفری‌نژاد بسطامی داد، وی کارشناس ارشد علوم محیط زیست و دانش آموخته دانشگاه تربیت مدرس است.
در کارنامه مدیریتی جعفری نژاد بسطامی معاونت محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان گلستان، معاونت نظارت و پایش استان ارس و مشاور مدیرکل آن استان وجود دارد.
بنا بر این گزارش، سید اسدالله هاشمی مدیرکل سابق محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد پاکدستی و صلابت در کار را از شعارهای خود در این مدیریت دانست و گفت: در راستای انجام وظایف سر تعظیم جلوی کسی خم نکردم و در آینده هم نخواهم کرد.
هاشمی در این آیین با بیان این که در حوزه مبارزه و مقابله با زمین خواری عملکرد خوبی در این چند سال داشته‌ایم اظهار کرد: بسیاری از تصرف‌ها رنگ قانونی به خود گرفته بودند و سنددار هم شده بودند که با همکاری دستگاه قضایی آن‌ها را برگرداندیم.
مدیرکل سابق محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از اقدامات مهم در زمینه باز گرداندن اراضی را در محدوده زیست کره دنا ذکر کرد و گفت: ارتباط خوب ما با دستگاه قضایی و قاطعیت مسوولان قضایی استان منجر به این دستاورد بزرگ شد.
هاشمی از تعامل خود با دستگاه‌های مختلف در طول این چند سال مدیریت سخن به میان آورد و گفت: اهل تعامل بودم اما به هیچ وجه معامله با کسی و جریانی و گروهی نکردم.
وی به اقدامات اساسی دیگری که در دوره مدیریتش بر محیط زیست استان داشته هم اشاره‌ای کرد و گفت: منابع آبی استان به خصوص رود بشار را مورد پایش‌های مستمر قرار دادیم.
هاشمی افزود: یکی از مشکلات استان مربوط به نداشتن جایگاهی برای دفن پسماندهای عفونی بود که زمین مورد نیاز آن را در اختیار گرفتیم و در مرحله تشریفات اداری برای راه‌اندازی است.
وی یکی دیگر از موفقیت‌های خود را افزایش بودجه‌های عمرانی و جاری محیط زیست استان با کمک سازمان برنامه و بودجه استان دانست و گفت: در سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی بودجه عمرانی و افزایش ۵۰ درصدی بودجه جاری را داشتیم.
مدیرکل پیشین محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از تصویب یک پروژه مهم دو میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: اعتبارات آن به زودی به استان ابلاغ می‌شود و به مانند کاری که در پارک کلاه قاضی اصفهان انجام شده مدیریت هوشمند در منطقه حفاظت شده دنا را خواهیم داشت.
وی به دیگر اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: اداره کل محیط زیست استان برای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری استان همکاری بسیار خوبی داشت که از این رهگذر به اشتغال ۵۶۰۰ نفره در کهگیلویه و بویراحمد کمک کردیم.
وی پاکدستی و صلابت در کار را از شعارهای خود در این مدیریت دانست و گفت: در راستای انجام وظایف سر تعظیم جلوی کسی خم نکردم و در آینده هم نخواهم کرد.
هاشمی از حمایت‌های بی‌دریغ نماینده ولی فقیه در استان هم قدردانی کرد و گفت: آیت‌الله ملک‌حسینی در بخشودگی دو محیط بان متهم به قتل نقش به سزایی داشتند.
در ادامه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پهنه زاگرس گسترده است و استان در قلب زاگرس قرار گرفته است.
عزیز فیلی افزود: استان بخاطر تنوع زیست محیطی بسیار دارای اهمیت است و توجه، آموزش و سرمایه گذاری در حوزه محیط زیستی را طلب می‌کند.
فیلی توجه به ظرفیت های زیست محیطی استان را لازمه پیشگیری از بروز گرد و غبار در استان های اطراف دانست و بیان داشت: مسائل زیست محیطی، منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده استان باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: تاثیرات استان بر سایر مناطق محسوس است و باید به آن توجه شود.
معاون عمرانی استاندار با تقدیر از زحمات مدیرکل سابق محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امید است از تجربه ۲۰ ساله اسد الله هاشمی در سطح کشور استفاده شود.
وی افزود: همچنین مدیرکل جدید محیط زیست استان در استان هایی مانند گلستان و حوزه زاگرس فعالیت داشته است.
 
اصول و ملاحظات زیست محیطی در کشور رعایت نمی‌شود / صیانت از عرصه‌های زیست محیطی سیاست سازمان محیط زیست
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه تخریب جنگل‌ها و مراتع، ریزگردها و آلودگی آب، خاک و هوا تهدیدات زیست محیطی در جهان است گفت: اصول و ملاحظات زیست محیطی در ایران چندان رعایت نمی‌شود.
حمید ظهرابی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهمترین تهدیدات تنوع زیستی شامل تخریب جنگل‌ها و مراتع، بیابان‌زائی و آلودگی آب، خاک و هوا گفت: همه این تهدیدها محصول بی‌تدبیری بشر در بهره‌برداری از طبیعت است.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: اصول و ملاحظات زیست محیطی در ایران چندان رعایت نمی‌شود و باید برای احیاء عرصه‌های تخریب شده در ایران تلاش کرد.
وی با اشاره به کمبود آب در کشور گفت: این بحران ناشی از پرورش صنایعی است که بدون کار کارشناسی رشد کردند و بیشترین آسیب را نیز به حوزه محیط زیست وارد کرده است، لذا باید پروژه‌هایی تعریف شود که تناسب مناسبی با محیط زیست داشته باشد.
این مسؤول کشوری تصریح کرد: سازمان محیط زیست کشور برای رفع مشکلات کنونی سیاست توسعه پایدار صیانت از عرصه‌های زیست محیطی را در برنامه دارد.
ظهرابی بر بهره‌برداری اصولی از عرصه‌ها زیست محیطی تأکید کرد و گفت: این امر در راستای ایجاد اشتغال، رونق تولید، توسعه اقتصادی مؤثر است که این بهره‌برداری باید خردمندانه و بر اساس توسعه مشارکت باشد.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به خشک شدن بسیاری از تالاب‌های کشور در نتیجه خشکسالی‌های اخیر افزود: برای احیاء تالاب‌ها برنامه داریم که از ظرفیت مردم برای این برنامه استفاده می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این استان به لحاظ محیط زیست و طبیعت باارزش است و می‌تواند در آینده کشور تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به وجود دو هزار گونه گیاهی شناسایی شده در دنا گفت: این میزان تنوع گیاهی بیش از قاره اروپا است، کهگیلویه و بویراحمد مهمترین استان کشور در تنوع زیستی است و ۱۳ درصد مساحت استان تحت حفاظت محیط زیست است که باید این میزان افزایش یابد.
این مسؤول کشوری عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه تامین آب استان با ارزشی است ، ۱۰ درصد آب کشور در این استان است و باید مشارکت مردم برای حفظ و صیانت از عرصه‌های طبیعی جدی گرفته شود.
ظهرابی تصریح کرد: مدیریت پسماند در استان موضوع مهمی است که برای این امر مهم مکان مناسبی در استان در نظر گرفته شود که یکی از راهکارها در این خصوص تفکیک زباله از مبدا و همچنین توجه به مقوله بازیافت است.
وی اسدالله هاشمی مدیرکل سابق محیط زیست این استان را از مدیران صادق و پاک دست سازمان محیط زیست دانست و گفت: از ظرفیت این مدیر توانمند استفاده می‌کنیم.
ظاهری با بیان اینکه مدیرکل جدید از نیروهای متعهد و کاربلد محیط زیست است، خاطرنشان کرد: امیدوارم مدیر جدید برنامه جامع مدیریت و تفصیلی مناطق را با مشارکت مردم محقق کند. صیانت از عرصه‌های زیست محیطی در استان به دلیل تضاد با منافع برخی افراد و گروه‌های سیاسی کار دشواری است لذا برای موفقیت در این حوزه قانون سرلوحه قرار گیرد.
به گزارش کبنا، هاشمی مدیرکل محیط زیست استان با مدیر شهرستان خود کرد و بنا به آن چه که در رسانه‌ها آمده بود هاشمی مدیر شهرستانی خود را مورد ضرب و شتم قرار داده بود.
آن گونه که در بین سیاسیون و همچنین از زبان اصحاب رسانه شنیده می‌شد سید اسدالله هاشمی اختلافات جدی با غلام محمد زارعی نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا داشت و شاید یکی از مهم‌ترین دلایل تغییر هاشمی را بتوان اختلاف وی با نماینده بویراحمد دانست.
اما این اختلاف شاید به نوعی درست از آب درآمد که هاشمی در آیین تودیع خود از «مهدی روشنفکر» یکی از رقبای جدی زارعی برای انتخابات آینده مجلس به نیکی یاد کرد که در حل و فصل اختلافات محلی در مواقع ضروری به کمک محیط زیست آمده بود.
 
حاشیه‌ها:
مدیرکل پیشین محیط زیست از استاندار سابق، تاجگردون، سردار عدل هاشمی‌ و مهدی روشنفکر از کاندیدای انتخابات مجلس دوره دهم و حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به طور ویژه تشکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1