تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۲۶۹۱۰۱

«حسین پناهی» برند فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛فرماندار لنده گفت: حسین پناهی برند فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد است: و او برندی است که زائده‌ی درد منطقه بود که با همه بزرگی به‌دست‌آمده گل بی‌منت از باران بود.
به گزارش کبنا، یادمان هنرمند فقید زنده نام حسین پناهی شاعر، نویسنده، بازیگر و کارگردان ملی استان با حضور جمعی از هنرمندان استانی و مردم در شهر لنده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده مراسم بزرگداشت و یادمان هنرمند فقید زنده نام حسین پناهی شاعر، نویسنده، بازیگر و کارگردان ملی استان با حضور جمعی از هنرمندان استانی و مردم در شهر لنده برگزار شد
اسماعیل زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده هدف از برگزاری این یادمان را گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندی دانست که با ارائه آثار ادبی و هنری کم‌نظیر خود، باعث ایجاد تحول در خلق آثار فرهنگی و هنری گردید.

وی استاد زنده‌یاد حسین پناهی را نمونه یک انسان جستجوگری دانست که همواره در تلاش و کوشش جهت یافتن پاسخ رموز هستی بوده است.
زارعی ضمن تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در خصوص برگزاری یادمان همکاری بسیار خوبی داشتند اظهار امیدواری کرد: با اجرای این برنامه توانسته باشیم گوشه‌ای از زوایای وجودی مرحوم پناهی را به مخاطب القا نماییم.
در ادامه محمدعلی پیرسبزی معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان ویژگی‌های منحصربه‌فرد مرحوم پناهی، ایشان را فراتر از زمان خود دانست و با اظهار خوشحالی از برگزاری چنین برنامه منظم و باکیفیتی از همه متصدیان به‌خصوص رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کرد.
دارا کریمی در این همایش گفت: پناهی برند فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد است: و او برندی است که زائده‌ی درد منطقه بود که با همه بزرگی به‌دست‌آمده گل بی‌منت از باران بود.
وی در ادامه برداشت خود با دفاع عقلانی و مستند با اشاره به آنجا که حسین پناهی در پارادوکس من میخوام برگردم به کودکی به دنبال این نیست که تشویش منفی درست نماید اگرچه بزرگان فلاسفه اعتقاددارند دانشمند واقعی کسی است که مخاطبش را به تشویش وادارد و لذا حسین پناهی می‌داند و در حیرت از آن است در مسیر بزرگی کسی دیگر جواب سؤالش را نمی‌دهد! آشفته‌بازاری است دنیای آدم‌بزرگ‌ها و می‌خواهد برگردد به کودکی؛ همان‌جا و حال و مکانی که دربند قدرت نیستی‌, آزاد. آزاد، همان‌جا کودک اگرچه باشی جرئت گفتن پیدا می‌کند.
کریمی نژاد در بین اهالی فرهنگ و هنر با اشاره به نوع ایجاد تشویش مثبت در اشعار زنده‌یاد پناهی گفت؛ حسین پناهی در اشعارش پرده از حقایق جهان‌سومی‌هایی برمی‌دارد که به اندیشه‌های نو توجه نمی‌کنند.
هیچ‌چیز جز حل شدن خود حسین پناهی در سادگی اطرافش باعث نشد این سبک و گفتمان در ایران‌زمین بشکفد.
سبکی از شعر و سروده‌های که گفتمان بیدارگری را در مخاطبش فوران و زمین تا بی‌نهایت مست در تفکر بیدارگری نمایان شد.
کریمی نژاد در پایان یادآور شد؛ کمک کنیم گفتمانی که انسان را به حیرت، شگرف، تجزیه‌وتحلیل و امید وا می‌دارد و صاحب سبکش هنرمندی از جنس روستایی و روستا زده است حفظ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1