کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با چند چهره شاخص کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

هدایت‌خواه: مسوولان قدردان این مردم باشند / شهابی‌فر: تروریست‌ها مجازات خواهند شد / سید مسعود حسینی: مُر قانون باید نسبت به آمرین و عاملین حوادث اخیر اعمال شود / پناهی: انقلاب ما از این گردنه هم عبور خواهد کرد

27 آبان 1401 ساعت 2:57

دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی پیرامون حوادث، اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر کشور مطرح می‌شود. در حادثه تروریستی شامگاه چهارشنبه ایذه که دو موتور سوار مردم و مأموران را به رگبار بستند، چهار مرد، یک کودک 9 ساله و یک زن به شهادت رسیدن و بیش از 10 نفر هم مجروح شدند.  سید مسعود حسینی (استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد و نماینده دوره چهارم مجلس)، ستار هدایت‌خواه (نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس ) شیخ صفدر پناهی (مدیر حوزه‌های علیمه کهگیلویه و بویراحمد) و سردار شهابی‌فر (فرمانده اسبق سپاه فتح) نظرات خود را پیرامون حوادث تروریستی شهرهای اصفهان، ایذه و شیراز مطرح کردند.


دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی پیرامون حوادث، اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر کشور مطرح می‌شود. در حادثه تروریستی شامگاه چهارشنبه ایذه که دو موتور سوار مردم و مأموران را به رگبار بستند، چهار مرد، یک کودک 9 ساله و یک زن به شهادت رسیدن و بیش از 10 نفر هم مجروح شدند.  سید مسعود حسینی (استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد و نماینده دوره چهارم مجلس)، ستار هدایت‌خواه (نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس ) شیخ صفدر پناهی (مدیر حوزه‌های علیمه کهگیلویه و بویراحمد) و سردار شهابی‌فر (فرمانده اسبق سپاه فتح) نظرات خود را پیرامون حوادث تروریستی شهرهای اصفهان، ایذه و شیراز مطرح کردند.
سید مسعود حسینی‌_ نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی و استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد_ ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای حوادث تروریستی (شیراز، اصفهان و ایذه)، می‌گوید: هر عمل تروریستی و اغتشاش محکوم است و باید با جاسوسان و تروریست‌ها و افرادی که به حیثیت نظام و مردم لطمه می‌زنند، برخورد ویژه شود.
حسینی افزود: هیچ مماشاتی از ناحیه دستگاه‌های رسیدگی‌کننده قابل قبول نیست و مُر قانون باید نسبت به اغتشاشگران، پادو‌های دشمن، جاسوسان، آمرین و عاملین‌شان اعمال شود.
وی ابراز داشت: تا آخرین قطره خون و آخرین نفس از اهداف متعالی نظام دفاع می‌کنیم و فدایی رهبر هستیم.
حسینی عنوان کرد: همه ما آماده شهادت هستیم و مطمئن باشند، ره به جایی نخواهند برد، زیرا که همه نیرو‌های امنیتی، بسیجی و دلسوزان نظام در صحنه خواهند بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین صفدر پناهی_ مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد_ در این باره می‌گوید: همانطوری که می‌دانید، دنیای استکبار این اقدامات را برای براندازی نظام طراحی کرده و با بهانه کردن مرگ مهسا امینی، سعی کرده که اعتراضاتی را در جامعه شکل بدهد. به دنبال آن کشته‌سازی‌ها شکل گرفت. الحمدالله به بن‌بست خورده‌اند. آنها با کمک تجزیه‌طلبان، مزدوران داخلی و افراد فریب‌خورده سعی دارند که ناامنی در ایران به وجود بیاورند و به تعبیر خودشان جنگ داخلی راه بیندازند. دنیای استکبار سرویس‌های جاسوسی و تمام افرادشان را سازماندهی کردند که آل سعود هم پشت سر این جریان هستند. طبیعتاً مقابله با این ناامنی‌ها کار ساده‌ای نیست.
وی در ادامه افزود: نیرو‌های امنیتی و نظامی ما تاکنون هوشیاری و صبور‌ی کرده‌اند و تا این لحظه برخورد نظامی نکرده‌اند که خدای نکرده مردم آسیب ببینند و یا دشمن به هدف خودش که در خیابان‌ها با ما بجنگند، برسد.
حجت‌الاسلام پناهی افزود: مردم ما باید صبورانه ضمن مطالبه برای برخورد جدی با این عوامل ناامنی، تحمل داشته باشند و به عزیزان ما [نیروهای انتظامی و امنیتی] اجازه دهند تا آن طراحی‌هایی که مدنظرشان است، به کار گیرند.
وی تأکید کرد: اگر در رابطه با کشته شدن هموطنان بی‌گناه بی‌تفاوت بمانیم و مطالبه نکنیم خلاف است و می‌بایست از نیرو‌های امنیتی و نظامی بخواهیم جلو آن‌ها را بگیرند و از طرف دیگر اگر از نیرو‌های امنیتی و نظامی بخواهیم که با اغتشاش‌گران در صحنه برخورد بکنند، شاید بازی کردن در پازل دشمن باشد و آن چه که دشمن می‌خواهد به وقوع بپیوندد.
مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید با هوشیاری، نیرو‌های امنیتی در سایه همکاری مردم، با کسانی که می‌خواهند امنیت کشور ما را به مخاطره بیندازند، برخورد کنند.
وی عنوان کرد: خواست عموم مردم استان و روحانیت مقابله هوشمندانه با این جریانات است و با نیرو‌های امنیتی همکاری خواهند داشت تا بر آن‌ها غالب شویم.
حجت‌الاسلام پناهی تصریح کرد: ما سابقه این جریانات را در دهه ۶۰ از جمله؛ اقدامات تجزیه طلبان، منافقین خلق و کمونیست‌ها و کشتار‌های مردمی را داریم با اینکه در اوایل انقلاب توان نظامی کشور کافی نبود و ابزارهای کنونی را در اختیار نداشتیم، اما بر آن‌ها پیروز شدیم و به فضل الهی انقلاب ما از این گردنه هم عبور خواهد کرد.
سردار عوض شهابی‌فر_ فرمانده اسبق سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به ناآرامی‌های اخیر کشور، گفت: اینگونه رفتار‌ها در هیچ جای دنیا پسندیده نیست و اتاق فکر این اغتشاشات آمریکا، اسرائیل، عربستان، انگلیس و همه معاندان هستند که شبیخون بزرگ رسانه‌ای در ارتباط با این قضایا به راه انداخته‌اند.
شهابی‌فر افزود: عده‌ای اندک فریب خورده و بی‌فکر تحت تأثیر القا‌ء رسانه‌های بیگانه قرار گرفته و به خیابان‌ها می‌ریزند و اقدامات نسنجیده‌ای انجام می‌دهند که به نفع خود و مردم نیست.
فرمانده اسبق سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ملت ایران آگاه و بیدار است و مردم ولایی آن در کنار انقلاب همیشه‌ ایستاده‌اند و از آن پشتیبانی می‌کنند.
وی تأکید کرد: تروریست‌ها مجازات خواهند شد و دشمنان پشت سر این جریانات هم مدت‌های زیادی است که رسوا شده است.
شهابی فر ادامه داد: بار‌ها ایران نقشه آمریکا و دیگر معاندان را در سوریه، یمن، فلسطین و عراق نقش بر آب کرده و آن‌ها را شکست داده است.
ستاره هدایت‌خواه_ نماینده اسبق مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس_ در این باره، گفت: حادثه تروریستی ایذه ماهیت اصلی جریانات ضد انقلاب را به نمایش گذاشته و این‌ها دشمن همه ملت‌اند و اهداف انسانی ندارند.
هدایت خواه افزود: شعار ایران دوستی آن‌ها، پر از دروغ و فریب است و نشان دهنده این است که به آخر خط رسیده‌اند و ماهیت تروریستی و ضد بشری خود را به نمایش گذاشته‌اند.
وی تأکید کرد: دشمنان در سال‌های اوایل انقلاب، سال‌های 60، هم دست به چنین اقداماتی زدند و بیش از پیش منفور ملت ایران شد‌ند و نتیجه نگرفتند.
هدایت خواه عنوان کرد: خون بیگناهانی که به زمین ریخته شده، ملت ایران را بیدارتر کرده و حقانیت انقلاب را بیشتر نشان داده و درخت انقلاب را تنومند‌تر کرده است و دشمن از این اقدامات و ترورهای کور هیچ نتیجه‌ای نخواهد گرفت.
نماینده اسبق مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون نیز در ادامه گفت: مردم عزیز ما نیز باید همانند گذشته بصیرت خود را حفظ کنند و اسیر این فتنه‌ها و فتنه‌گران نشوند و بدانند که این فتنه‌ها توسط دشمنان این ملت طراحی شده و عناصر خائین داخل کشور این فتنه را حمایت می‌کنند. 
وی با تاکید بر اینکه بصیرت و آگاهی دادن در جامعه امروز ضرورت دارد، خاطر نشان کرد: مسوولان باید با تقویت دستگاه‌های امنیتی، جلوی اقدامات و حرکت‌های کور را بگیرند و در کنار حفظ امنیت و مقابله با تروریست‌ها و جریان‌هایی که امنیت کشور را به خطر انداخته‌اند، برای رفع مشکلات مردم که اینچنین ایستادگی کرده‌اند، تلاش کنند و در واقع قدردان این ملت باشند.


کد مطلب: 454539

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/454539/هدایت-خواه-مسوولان-قدردان-این-مردم-باشند-شهابی-فر-تروریست-ها-مجازات-خواهند-سید-مسعود-حسینی-م-ر-قانون-باید-نسبت-آمرین-عاملین-حوادث-اخیر-اعمال-شود-پناهی-انقلاب-گردنه-هم-عبور-خواهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1