تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۴۰۳۲۵۱
گفت‌وگویی با قهرمان و پیشکسوت بدنسازی و پرورش اندام کشور و کهگیلویه و بویراحمد:

هشدار در باره مصرف فله‌ای مکمل‌ها و پودرها در باشگاه‌های بدنسازی کهگیلویه و بویراحمد / رنج ورزشکاران از نبود اسپانسرهای مالی / برخورد قانونی با باشگاه‌های متخلف / «علوی» دست تنها است

۶
۲
هشدار در باره مصرف فله‌ای مکمل‌ها و پودرها در باشگاه‌های بدنسازی کهگیلویه و بویراحمد / رنج ورزشکاران از نبود اسپانسرهای مالی / برخورد قانونی با باشگاه‌های متخلف / «علوی» دست تنها است
کبنا ؛ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد در طول تاریخ همواره دارای استعدادهای زیادی بوده، آیت ارجمند ورزشکاری که علاوه بر کسب عناوین مختلف شاگردان زیادی را تربیت کرده است، او ورزش را از نوجوانی با ژیمناستیک آغاز کرد و سه سال بعد زیر نظر استاد خسروانی کارآته و استاد پرهیزگار چهره نام آشنا، رشته تکواندو را آموخت.
ارجمند که فوتبال دوست هم بود، در پست هافبک راست مانورهای زیادی در تیم‌های فوتبال عقاب و سپاه فتح می‌داد و او را به عنوان یک بازیکنان با استعداد فوتبال می‌شناختند.
 آیت ارجمند که اکنون ریاست هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد، می‌گوید: علاقه‌ی زیادی به ورزش داشتم، همواره در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کردم. اما به دلیل اینکه به لحاظ فیزیکی اندام مناسبی نداشتم و خیلی لاغر و دچار کاهش وزن شدیدی شده بودم.
 وی اضافه کرد: به همین دلیل به ورزش پرورش اندام روی آوردم و کم کم با ممارست و تمرین‌های طاقت فرسا عضلاتم حجم گرفت و هر روز هم به رشته ورزشی بدنسازی و پرورش اندام علاقمندتر می‌شدم.
ارجمند در ادامه با بیان اینکه 20 سال از عمرم را در این رشته ورزشی سپری کرده‌ام، گفت: بنده رشته ورزشی پرورش اندام را نیز به صورت آکادمیک دنبال کردم و اکنون در حال تحصیل در مقطع دکترا هستم.
وی افزود: رشته تحصیلی بنده فیزیولوژی گرایش قلب و عروق است.
 این ورزشکار معروف استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اکنون به عنوان یکی از مدرسین فدارسیون بدنسازی و پرورش اندام شناخته می‌شوم.
 ارجمند بیان می‌کند که از زمان ورودم به رشته بدنسازی و پرورش اندام برای ارتقاء سطح دانش خودم از هیچ کوششی دریغ نکردم و در استان‌های فارس، البرز و کهگیلویه و بویراحمد نیز مقام‌های برتر کشوری را کسب کردم. 
رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال 85 سرپرست هیئت بدنسازی استان شدم و زمان آقای افتخاری مدیرکل اسبق ورزش و تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد ریاست هیئت بدنسازی و پرورش اندام را به این حقیر سپردم که بنده از همان ابتدا آموزش و بالا بردن سطح دانش ورزشکاران و مربیان فعال در رشته‌های بدنسازی و پرورش اندام را سرلوحه کار خود قرار دادم که الحمدالله کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های مربیگیری زیادی در این مدت برگزار کردیم که آخرین دوره آموزشی ما مربوط به دوره مربیگری سطح دو بود که به مدت شش روز با شرکت 80 مربی در یاسوج برگزار شد.
 ارجمند بیان کرد: ما نیز توانستیم با تلاش همه دوستانم در هیئت بدنسازی استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان مسابقات کشوری زیادی از جمله میزبان مسابقات پاورلیفتینگ، پرس سینه، پرورش اندام، فیزیک و تناسب اندام بودیم که در این مسابقات ورزشکاران استان‌مان توانستند مقام‌های برتر و همچنین رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنند و مدال افتخارات را برای خود در رشته‌های بدنسازی و پرورش اندام به ارمغان بیاوردند.
 وی افزود: در این سال‌ها بر اساس تلاش‌هایی که صورت گرفت و همکاری و پای کار بودن اعضای هیئت بدنسازی و مسوولان اداره کل ورزش و جوانان هیئت بدنسازی و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد جزء هیئت‌های برتر کشور شناخته شود.
رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کسب عنوان هیئت برتر در سطح کشور جزء با زحمت و تلاش همه همکارانم در هیئت بدنسازی استان و حمایت‌های مسوولان وقت و فعلی امکان پذیر نبود که بنده از همین جا از تمامی اعضای هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان، مسوولان اداره کل ورزش و جوانان و به ویژه ریاست محترم فدارسیون بدنسازی کشور که همواره با راهنمایی خود مشوق ما بودند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
  آیت ارجمند در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سووال خبرنگار کبنا در یاسوج مبنی بر استفاده از مکمل‌ها، استروئیدها و آنابولیک‌ها در بین ورزشکاران بدنساز، اظهار کرد: این یک تفکر اشتباهی است که بگوییم ورزشکاران رشته بدنسازی و پرورش اندام با تزریق آمپول و مکمل‌ها بدن‌های خود را پرورش و می‌سازند. بلکه استفاده نادرست از مکمل‌ها، استروئیدها و آنابولیک ها چه به صورت مجزا و چه غیر مجاز باعث بروز مشکل در عروق، کبد و سیستم دستگاه عصبی و کلیه‌ها می‌شود و قطعاً اگر روش درست استفاده کردن این نوع غذاهای ویتامینی صدمات جبران ناپذیری بر بدن وارد خواهند کرد.
 وی افزود: استفاده از مکمل‌ها شرایط خاص خودش را دارد و حتماً نیازمند به یک برنامه ریزی غذایی آن هم تحت نظر متخصصین امر ضروری است. حالا این ورزشکار چه فوتبالیست باشد و چه بدنساز، سر خود و بی رویه نمی‌شود، مکمل‌ها و آنابولیک ها را استفاده کرد. لذا به ورزشکاران توصیه می‌کنم که این موضوع را جدی بگیرند و حتماً با مربیان کاردان در این رابطه مشورت کنند.
 رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کهگیلویه و بویراحمد با رد این سخن که ورزشکاران بدنسازی با مکمل‌ها و آمپول بدن خود را می‌سازند، گفت: در صورت مشاهده کردن هر گونه تخلف در باشگاه‌های بدنسازی با متخلفین برخورد جدی صورت می‌گیرد و حتی احتمال پلمپ باشگاه‌های آنها وجود دارد و ما به همین منظور ماهانه به طور سرزده باشگاه‌ها را بازرسی می‌کنیم.
ارجمند افزود: ورزشکار مبتدی در رشته بدنسازی به هیچ وجه نیاز به استفاده از مکمل‌ها ندارد و با تغذیه طبیعی می‌تواند جوابگو بدن و سلامت خود باشد، اما ورزشکارانی نزدیک به حرفه‌ای باید مکمل استفاده کنند آن هم زیر نظر متخصص مربوطه و یا متخصص تغذیه.
وی گفت: ورزشکاران بدنسازی و پرورش اندام به هیچ وجه به صورت فله‌ای از مکمل‌ها، استروئیدها و آنابولیک ها استفاده نکنند.
این ورزشکار برتر کشوری ادامه داد: ورزشکاران تصور نکنند که با استفاده هر چه بیشتر مکمل‌ها بدن بهتری خواهند داشت. نه اینطوری نیست، آن‌ها علاوه بر اینکه باید سود و منفعت خود را در تهیه این مکمل‌ها در نظر بگیرند، همچنین باید با کارشناسان تغذیه مشورت کنند و در بحث استفاده از مکمل‌ها و سایر پودرهای ویتامینی حتماً از منابع موثق و مورد تأیید اطلاعات لازم را بگیرند. چرا استفاده بی رویه از این مواد غذایی‌ها معضلات بیشتری به دنبال خواهد داشت.
 ارجمند در ادامه می‌گوید که 159 باشگاه بدنسازی و پرورش اندام فعال و نیمه فعال در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که عمدتاً مسوولان این باشگاه‌ها انسان‌های دلسوز و فرهیخته‌ای هستند و شاید انگشت شماری باشند که سوء استفاده مالی و غیره کنند و چه بسا بوده که ما با هماهنگی اداره کل و اماکن باشگاه‌های متخلف را پلمپ و جمع اوری کرده باشیم.
وی افزود: بدون شک امنیت خاطر والدین و ورزشکاران در باشگاه‌ها شرط ما برای ادامه و تمدید فعالیت باشگاه‌های ورزشی است و والدین در صورت مشاهده هر گونه تخلف حتماً گزارش بدهند و این را بدانند که ما با تخلفات احتمالی طبق روال قانونی برخورد بدون ملاحظه کاری و اغماض خواهیم کرد.
 رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کهگیلویه و بویراحمد ورزش بدنسازی و پرورش اندام را اکنون یکی از رشته‌های پرطرفدار دنیا خواند و گفت: بدون شک اگر حمایت‌های لازم در زمینه‌های مختلف صورت گرفت با توجه به استقبال از این رشته ورزشی می‌توانیم شاهد ورزشکاران و قهرمانان زیادی در سطح استان و کشور باشیم.
 ارجمند ورزش را یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: حمایت مسوولان از ورزشکاران و قهرمانان ورزشی ضروری و بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
 وی گفت: بحث اختصاص نیم درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های دولتی به ورزش را انتظار داریم که مسوولان این بند را رعایت کنند چرا که در صورت حمایت مسوولان جوانان به ورزش بیشتر روی می‌آورند و انحرافات اجتماعی نیز کاهش داده می‌شود و سالن‌های ورزش مملو از جوانان مشتاق ورزش خواهد شد و یقیناً جوانان با انگیزه و پرانرژی برای دفاع از انقلاب اسلامی که ثمره خون هزاران شهید است، پرورش داده می‌شود تا در میادین مختلف ورزشی پوزه دشمن را به خاک بمالند.
علوی مدیریت هدفمند دارد
 این ورزشکار می‌گوید: یک دست صدا ندارد و همه مسوولان و سرمایه گذاران باید اداره کل ورزش و جوانان را در حمایت از جوانان ورزشکار و قهرمان یاری کنند.
نبود اسپانسرهای مالی معضل جدی ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد که «ارجمند» به آن اشاره کرد و گفت: دنیا این روزها بر روی ورزش قهرمانی و حضور جوانانشان در میادین ورزشی بیش از حد سرمایه گذاری می‌کنند و ما نیز باید به این سمت یعنی تربیت جوانان سالم و علاقمند به مبانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت که در میادین مختلف به عنوان سربازان نظام و رهبر عزیزمان حضور پیدا کنیم.
 ارجمند خواستار توجه مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد به ورزش استان شد و گفت: از آقای استاندار، فرمانداران و سایر مدیران دستگاه‌های دولتی استدعا داریم با توجه به اینکه ما کارخانه های بزرگی نداریم و اصناف و بازار ما هم از رونق اقتصادی ایده آلی برخوردار نیست، به کمک ورزش بیایند.
 وی افزود: اداره ورزش و جوانان به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی ورزشکاران باشد. هر چند که در این سال‌ها آقای علوی با مدیریت هدفمند و ارزشمند توانست ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد را با وجود کاستی‌ها و خلاء هایی که وجود داشت در یک مسیر رو به رشد قرار دهد. مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از جنس ورزش است و زیر و روی ورزش را می‌داند و انصافاً ایشان در حمایت از قهرمانان ورزشی و ورزشکاران و بحث اعزام آنها به میادین ملی و بین المللی از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند و گاهی شخصاً پیگیری می‌کنند. الحمدالله در بحث آموزش و بالا بردن سطح و آگاهی مربیان و ورزشکاران نیز گام‌های خوبی برداشتند. 
رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج که سال‌ها است دارد خاک می‌خورد با رایزنی و پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان استان در حال واگذاری به هیئت‌های ورزشی است که قطعاً با وجود امکانات رفاهی و تجهیزات مناسب کمک شایانی به هیئت‌های ورزشی و ورزشکاران خواهد بود.
ارجمند در بخش پایانی سخنان خود، اظهار داشت: بودجه ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد جوابگو مطالبات زیاد ورزشکاران و توقعات آنان نیست، لذا باید ترتیبی اتخاذ شود که کارخانه‌های و شرکت‌های توانمند ورزش را مورد حمایت و در بحث اعزام ورزشکاران به مسابقات ملی و بین المللی نقش اسپانسر مالی را برای آنان ایفا کنند.
 وی افزود: از آقای علوی مدیرکل ورزش و جوانان مجدداً تشکر می‌کنم، همچنین از آقای ناصر پورعلی‌فر رئیس فدارسیون بدنسازی و پرورش اندام که استان کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه و حمایت خود قرار داده‌اند نیز کمال قدردانی دارم. آقای پورعلی فر نگاه ویژه‌ای به استان‌های کمتر توسعه دارند و ایشان به دنبال برقراری عدالت ورزشی در تمام نقاط مختلف کشور نیز هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام
ا..بود که پودر .فروش پودر در استان بود .
احمد یاوری پیرا
Russian Federation
سلام وخسته نباشید
هیات بدنسازی استان از سال ۸۴ تاکنون با مدیریت قهرمان و ورزشکار خوش اخلاق دکتر ارجمند موفق شد با اینکه استان ما قبلا حتی رده ۲۶ کشوری بود به جایگاه رتبه سوم بعد از تهران و اصفهان قرار گیر ‌د واین از تلاش شبانه روزی دکتر ارجمند در استان و فدراسیون کشوری بود بنده به عنوان عضو کوچکی از این ورزش شاهد پیشرفت سیاسی ایشان بودم و واقعا از این همه درایت و تدبیر ایشان احساس غرور می‌کنم که همچین شخصی سکاندار هیات استان هست..
Iran, Islamic Republic of
ا. شده باشگاه با هم بودیم.
Iran, Islamic Republic of
خودت میخوری به ما میگی نخور....😄😄😄
..
Iran, Islamic Republic of
/(0؟0) ...
..
Iran, Islamic Republic of
/(0؟0) ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1