تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۰۰۶۱۸
اختصاصی کبنا:

گفت‌وگوی خواندنی «کبنا» با قوام فروزان؛ از همراهی «حاج بهرام» تا تخریب به جای همگرایی

۴۱
۵
گفت‌وگوی خواندنی «کبنا» با قوام فروزان؛ از همراهی «حاج بهرام» تا تخریب به جای همگرایی
کبنا ؛بخش اول قوام فروزان از فعالان سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد او علاوه بر داشتن سوابق طولانی مدیریتی، علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، از چهره‌های معروف اصلاح‌طلب این استان به شمار می‌رود.

کبنا: برای اینکه بحث‌مان را شروع کنید لطفاً بفرمایید «قوام فروزان» کیست؟

به نام خدا. در چندین سال اخیر که اسمی از بنده در مطبوعات و رسانه‌ها به‌عنوان کاندیدای احتمالی برده می‌شد، وقتی رصد می‌کنم، می‌بینم که سایت خبری «کبنا نیوز» و نوعاً سایت‌های دیگر اخلاق رسانه‌ای را در مورد بنده رعایت می‌کند، لذا از این بابت از شما تشکر می‌کنم. در سال‌های گذشته تلاش نمودم که به مصاحبه‌های خبری و گفت‌وگوهای این شکلی وارد نشوم. شاید اولین مصاحبه رسمی است که انجام می‌دهم و قبلاً فقط چند بیانیه و پیام از من منتشر شد. در ادوار گذشته بعضاً در دفاع از کاندیداها و شخصیت‌های موردنظر و یا علیه دیگران با بحران‌های اخلاقی مواجه می‌شدیم. که بنده بیانیه کوتاهی دادم و خواهان این شدم که اگر کسی و یا هواداری می‌خواهد از من حمایت کند اول اینکه قصد حضور در صحنه - انتخابات ۹۴- را ندارم و نیازی به این کار نیست و دوماً اخلاق به نحو احسن رعایت شود و مطلبی علیه هیچ شخصی حقیقی و حقوقی سخنی گفته نشود، هرکسی که می‌خواهد از کاندیدای مورد نظرش حمایت کند باید به کارآمدی کاندیدهای موردنظرش بپردازد و وارد هیاهوهای کاذب علیه دیگر رقبا نشود. این اولین مصاحبه رسمی بنده است که به درخواست مدیر محترم سایت کبنا نیوز و شاید هم علی‌رغم میل باطنی انجام می‌گیرد، دوست داشتم به رسانه‌ها ورود پیدا نکنم، بهتر بود این سوال را دیگران پاسخ دهند. من متولد روستای سر آستانه پیچاب هستم که از همان ابتدای کودکی از هم‌نشینی با پدر مرحومم که معمولاً مأنوس با قرآن و شاهنامه بود و حضور در مجالس مهمانی و شب‌نشینی در روستا که با طرح مباحث مباحث قرآنی و شاهنامه‌خوانی همراه بود به مسائل فرهنگی و اجتماعی علاقه مند شدم. در سال ۱۳۵۷ برای ادامه تحصیل به گچساران آمدم و در آنجا به دلیل نقش آفرینی مداوم حاج بهرام تاج گردون و حضور بستگان به ویژه برادران بزرگتر در تجمعات و راه‌پیمایی‌ها به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی علاقه بیشتری پیدا کردم. در اثر فعالیت ویژه دبیران ریاضی و دینی در مدرسه ابوریحان گچساران آشنایی با مباحث سیاسی و اجتماعی بیشتر شد، به همین دلیل علی‌رغم اینکه شغل بنده ایجاب می‌کرد که از مسائل سیاسی به دورباشیم، ولی در حوزه اندیشه همواره مسائل سیاسی را رصد می‌کردم و تا جایی که به نظر خودم در حوزه سیاست تسلط بیشتری نسبت به حوزه حقوق می‌توانم داشته باشم. در جنگ و مباحث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حتی مناظرات که بین سیاسیون برقرار می‌شد، از همان ابتدای کودکی حضور فعال داشتم و در مناسبت‌ها، انتخابات و موضع‌گیری‌های درون نظام هم نقش فعال داشته و همزمان با تحصیلات حوزوی و دبیرستانی در جبهه‌های جنگ حضور داشته و در دانشگاه هم ادامه تحصیل دادم و با وجود استخدام در وزارت آموزش و پرورش با تاکید و تشویق برخی از پیشکسوتان عرصه حقوق و قضا به‌نوعی با احساس لزوم و ضرورت وارد دستگاه قضا شدم. اوایل ورود خیلی علاقه‌ای به حضور در دستگاه قضایی نداشتم چرا که بیشتر مایل بودم در محیط‌های آموزشی و امر تدریس خدمت نمایم به همین دلیل در سال ‍‍۱۳۶۷ بعد از پذیریش قطعنامه وارد حوزه تدریس
شدم و در سال ‍۱۳۷۱ از وزارت آموزش و پرورش به دستگاه قضایی منتقل شدم و بعدها به دلیل علاقه‌ای که داشتم به‌عنوان مدرس در دانشگاه‌ها مشغول به تدریس و تحصیل شدم.


کبنا: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اصلاح‌طلبان به آنچه که مطالبه می‌کردند، گویا دست پیدا نکردند و اکنون نارضایتی‌های به نظر می‌رسد وجود دارد؟
برای پاسخ به این سؤال یک جامعیت و فرصت کافی و مفصلی نیاز هست، این یأس و ناامیدی که الان در بین نیروهای فعال (اصلاح طلبان) حاضر درصحنه انتخابات وجود دارد معلول این حقیقت است که در بسیاری از موارد انتخاب‌های غیرقابل انتظاری انجام می‌گیرد که ناشی از نقش کم رنگ احزاب در کشور ماست. احزاب در کشور ما نهادینه نشده و جدی گرفته نمی‌شود، همین تعداد تشکل‌ها و احزاب سیاسی محدودی که وجود دارد به دلایل عدیده و عدم توانایی و پشتوانه خودشان هم در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی پایبند مبانی و مانیفست خود نیستند. به این ترتیب که به‌راحتی از حداقل‌های خود عدول می‌کنند و به خاطر معذوریت‌ها و همچنین حضور در قدرت حاضر هستند که از خیلی از مبانی اولیه خود عدول کنند بر سر کاندیداهایی ائتلاف کنند که از شاخص‌های حداقلی مورد انتظار حزب و جبهه‌هاشان برخوردار نیستند، از این‌طرف با طرح شعارهای منطبق با آرمان‌های حزبی یا سلیقه هواداران یا مبانی فکری جبهه خود خیلی از هوادران و رأی‌دهندگان تنور انتخابات را گرم می‌کنند و مردم را تشویق به حضور در انتخابات می‌نمایند و مردم هم با ذوق و شوق و امید به تغییر در انتخابات حضور پیدا می‌کنند، اما در انتخاب کاندیدها هنگام ائتلاف و خیلی به توانمندی و به اعتقاد کاندیداها و شعارهایشان توجه نمی‌شود. به همین دلیل است که معمولاً عملکرد منتخبین با شعارها فاصله قابل‌توجهی دارد. به‌عنوان‌مثال از ابتدا معلوم بود که وقتی وزیر کشور اولین اصل بدیهی تفکیک قوا را نادیده می‌گیرد و اعلام می‌کند که استاندار بر اساس نظر نمایندگان حوزه انتخابیه منصوب می‌شوند، خوب معلوم است که شعارهای رأی‌دهندگان با عملکرد این کابینه فاصله کاملاً فاحشی دارد، خصوصاً وقتی نمایندگان عالی دولت بر اساس نظر جمعی نمایندگان انتخاب می‌شوند که با نظر رأی‌دهندگان فاصله فاحشی ایجاد می‌شود و منجر به یاس و ناامیدی می‌گردد. به همین منظور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شعارها را خیلی تندتر کردند و حتی تا مرز ساختارشکنی پیش رفتند که نیروهای فعال و اصلاح طلبان مأیوس از تحقق مطالبات خود را با اینگونه شعارها به حضور در انتخابات دعوت کنند، اما بازهم با چینش و شروع کابینه خصوصاً در بحث انتصاب‌ها و در بحث عملکرد حوزه اقتصادی در مدت زمانی کوتاه‌تر از همیشه شاید در فاصله کمتر از 9 ماه این یاس و ناامیدی بسیار زیادی بر رأی‌دهندگان حاکم شد و این دوگانگی در شعار و عمل به عینه برای مردم مأیوس کننده بود و متأسفانه احزاب و تشکل‌ها و شخصیت‌های برجسته حامی هم در این قضیه همگام با مردم نشدند؛ چون انتخاب شوندگان را به چالش نکشیدند، مردم حتی از نخبگان و احزاب هم ناامید شدند. این حجم از نا امیدی به گونه‌ای شد که داد مقامات عالی رتبه نظام را هم درآورد که مردم گله دارند و باید به خواست‌های به‌حق آن‌ها توجه شود.

کبنا: چرا با وجود اکثریت نمایندگان لیست امید در مجلس، اما رئیس مجلس و هیئت رئیسه از لیست امید انتخاب نمی‌شود؟

متاسفانه بسیاری از کاندیداها قبل از
انتخاب شدن دغدغه رای دارند فلذا در شعارهای انتخاباتی و گفتمان خود تلاش می‌کنند مراقب باشند که از انتخاب شدن محروم نشوند و با شعارهای آرمانگرایانه و وعده‌های بعضاً غیرقابل اجرا مردم را جذب نمایند و بعد از انتخاب شدن برای رای آوری مجدد و محروم نشدن از انتخاب و عمل به شعارهای و وعده‌های انتخاباتی خود را فراموش نموده و به جای عنایت ویژه به رضایت ناظر واقعی یعنی خداوند متعال شیوه مدارا و مسامحه و جلب نظر اصحاب زر و زور و تزویر برای انتخاب مجدد و ورود به چرخه معیوب قدرت و ثروت به لابی‌گری و زد وبند می‌پردازند بنابراین از انجام وظایف اصلی و قانونی نمایندگی مصرح در قانون اساسی (تصویب قوانین مترقی و راهبردی) برای توسعه عالی و نظارت بر حسن اجرای قوانین توسط قوای سه‌گانه وصیانت از حقوق ملت غافل می‌شوند. اما درصحنه انتخابات و هنگام انتخاب هیئت رئیسه مجلس مشخص شد که ظرفیت لیست امید به دلیل همین مراقبت‌های دست و پاگیر به سقف حدود صد نفر نرسید، بعداً بازهم آب رفت و خیلی کمتر از این تعداد شدند. درصحنه عمل هم به تعداد اندکی محدودتر شد و فقط حدود ۴ نفر دنبال تحقق شعارهای انتخاباتی مردم بودند و به همین دلیل رئیس مجلس با لابی انتخاب شد و نه با ائتلاف فکری. بسیاری از نمایندگان بر اساس یک سری پارامترهای محاسباتی و داد و ستدی عمل می‌کنند، نه بر اساس پارامترهای حزبی و جریانی و حتی مطابق با شعارهای انتخاباتی و مطالباتی رأی‌دهندگان و تغییرات موردنظر آنان.

کبنا؛ در باره چرایی خروج امریکا از برجام و دلواپسی دلواپسان هم توضیحی بفرمایید؟

یکی از دوستانم که نماینده اسبق استان در مجلس ششم بود، خطاب به یکی از همفکرانش مطلبی را عنوان کرد که برای من خیلی جالب بود و ایشان در حین مذاکرات مجلس فرموده بودند که مشکل مملکت ما افراد بی‌سواد، یا نادان نیستند، مشکل کشور ما افراد نیمه ملا هستند که در هر کاری می‌خواهند به‌عنوان یک متخصص اظهارنظر کنند، بنده در حوزه «برجام» خیلی تخصصی ندارم و بررسی دقیقی نداشته‌ام و اطلاعاتم بیشتر بر اساس ارزیابی از اظهارنظر متخصصین است اما به نظر می‌رسد که خواسته‌ها و منافع جناحی و جریانی در ذهن مخالفین و موافقین خیلی ارجحیت و پررنگ‌تر از منافع ملی جا باز نموده است. اگر بنا باشد که منافع و مصالح ملی را مبنا قرار دهیم، بسیاری از اظهار نظرهای غیرکارشناسانه انجام نمی‌گرفت. کسانی که این همه با برجام مخالفت می‌کنند، اگر منافع ملی و مصالح عالی مردم و نظام را مدنظر قرار می‌دادند، قطعاً خواستار این می‌شد که برجام با موفقیت ادامه پیدا کند. ممکن است که عده‌ای صد در صد دلسوزانه اعتقاد داشته باشند که عزت و منافع ملی در برجام در نظر گرفته نشده است. اما واقعیت این است که غالب مخالفت‌ها علیه برجام را منفعت تشکیلاتی برای منتقدین ایجاد کرده است در یک‌طرف دیگر هم به نظر من مبالغه‌هایی در بیان توفیقات برجام انجام‌گرفته است و نشانه‌هایی همچون دلار که اکنون ظاهراً به مرز ۸۰۰۰ تومان هم رسیده و نشان‌دهنده این است که در اعلام موفقیت‌های برجام هم خصوصاً توسط دولت مبالغه‌ای می‌شود.

کبنا؛ هنوز استان ما آنطور باید و شاید به ویژه در بحث زیرساخت‌ها توسعه پیدا نکرده، نظرتان را بفرمایید.

اگر نیروهای متخصص و نخبه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و کسانی که به‌نوعی توانایی هدایت جامعه و افکار عمومی استان را با مبنا قرار دادن منافع عالی استان و
مردم حرکت می‌کردند، شاید بسیاری از این ناکامی‌ها و کاستی‌های فعلی وجود نداشت و شاید در صورت استفاده به موقع از فرصت‌ها طلایی که وجود داشت می‌توانست موجب رونق استان شود. بنده در دعوت‌هایی که در شهرستان گچساران در دور قبل از انتخابات انجام گرفت، معمولاً از دعوت‌کنندگان به حضور که دارای گرایش‌های فکری متعدد بودند، با اصرار بر عدم ورود به صحنه انتخابات تشویقشان می‌کردم به سمت راهکارهایی که فکر می‌کردم برای استان مفید است حرکت کنند. مثلاً دریکی از جلسات به آقایان عنوان کردم که به نظر می‌رسد با توجه به شرایطی که در زمینه‌ی فضای عمرانی استان و توسعه شهرستان گچساران و باشت پیش آمده و با توجه به توانمندی نماینده شما در کشور، بهتر است به خاطر حفظ موقعیتی که به وجود آمده و به جهت رشد استان کهگیلویه و بویراحمد یک بیانیه‌ای بدهید و اعلام کنید که از اختلافات فکری به نفع منافع مردم و آبادانی استان در این دوره صرف نظر می‌کنیم. به این شکل هم هویت تشکیلاتی خودتان حفظ می‌شود و هم در مسیر رشد استان خصوصاً در بخش عمران، آبادانی و توسعه اقتصادی همنوایی و همیاری صورت می‌گیرد. حتی به برخی از دوستان هم پیشنهاد دادم که اگر شما اصرار بر داشتن کاندیدا دارید خود شما بروید و کاندیدا شوید یکی از آقایان تعجب کرد و گفت برای اولین بار است که یک کاندیدایی پیشنهاد به خودش را به سمت دگران سوق می‌دهد، در خود بویراحمد هم بنده همواره با شرایطی که به وجود آمده است، معمولاً به خاطر همین مسائل حاد استان از حضور خودم در صحنه انتخابات صرف‌نظر کردم، هم در پیشنهادات مدیریتی و اجرایی و هم در بحث کاندیداتوری همواره به نفع خروجی واحد تأثیرگذار در استان کنار کشیدم. به همین دلیل احساس می‌کنم که اگر ما یک سری خواستن‌ها و داشتن‌ها را نادیده بگیریم و به خاطر منافع عالی استان که در واقع نگاه مدیریتی اسلام هم همین است، به نفع کسانی که احساس می‌کنیم توانایی بیشتری دارند، از خواسته‌های شخصی خود صرف‌نظر کنیم و همچنین به منتخبین کمک کنیم که واقعاً دنبال پیشبرد امور جاری و برنامه‌های سازنده باشند. در نهایت بسیاری از این مسائل و مشکلات برطرف می‌شود، متأسفانه به‌جای هم‌افزایی جهت رفع نگرانی‌ها و ناکامی‌ها، معمولاً بسیاری از نیروهای بومی را به‌جای همگرایی و همراهی تخریب می‌کنند و مانع رسیدن به اهداف و مصالح عالیه استان می‌شوند واحساس می‌کنم یکی از موانع اساسی این قضیه است. دوم اینکه نیروهای ملی ما به نظر می‌رسد به‌اندازه نیروهای ملی سایر استان‌ها مطالبه گر نیستند، شما رشد اقتصادی کرمان، اصفهان، یزد و استان‌های هم‌تراز را بعد از حدود ۴۰ سال پس از انقلاب را با استان ما مقایسه کنید، در یک برهه زمانی استان ما کاری به آبادانی نداشتیم و در دوره دیگری نمایندگان منتخب به خاطر اینکه عدم ارتباطات نمایندگان قبلی با مردم را جبران کنند و از نگرانی مردم بکاهند مجبور شدند وظایف اساسی نمایندگی به نفع ارتباط با مردم و برطرف کردن نگرانی‌ها و مشکلات قبلی فاصله گرفتند و از هر دو طرف افراط و تفریط شکل گرفته است. لازم است که یک فرهنگ جدیدی در بین نخبگان و به‌ویژه در ادبیات انتخاباتی، اعم از انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی شکل بگیرد؛ و منافع و مصالح عالیه و تخصص گرایی نهادینه شود و منافع جناحی، قومیتی، فردی و خواسته‌های شخصی افراد به حاشیه رانده شود.

ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
United States
دوستان اقای فروزان تبلیغات رسانه ای راه انداختند و هدفشان ورود ایشان بعنوان کاندیدا در انتخابات بویراحمد و دناست. ایشان ممکن است با پتانسل ها و یا ضعف های گچساران اشنایی داشته باشد اما بدلیل عدم سکونت در بویراحمد ان اشنایی لازم را ندارند .. در ضمن اگه ایشان از سوابق خود در اصلاحات هم توضیح بفرمایند ممنون میشم...
Iran, Islamic Republic of
سلام ظاهرا جنابعالی در بویراحمد و دنا حضور نداری کمی از انتخابات ادوار قبل خصوصا دهه ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ این حوزه وارد بشی و در خصوص تاثیر ایشان در انتخابات اطلاعات کسب کنی بد نیست.ضمنا محل کار ایشان تهران هست.
علی ممدلی
Iran, Islamic Republic of
انتخابات اون دهه ها رو خودش مدیریت کرد ، ای بی خبر بکوش ک صاحب خبر شوی
Iran, Islamic Republic of
آقاي فروزان كه إصالتا بويراحمدي هستن مطمعنا إز احوال بوير احمد اگاهي رو دارن
بیدار
Iran, Islamic Republic of
فروزان قطب جدی انتخابات بویر احمد ودنا.
Bulgaria
اینم ی جور تخریب و ترس از وروود یک اصلاح طلب به تمام معنا به انتخابات بویراحمد و دنا هست
United Kingdom
بدون شک گاهی باید به این نتیجه برسیم که فصل تغیراست .امروز استان ما چهره اخلاق مداری مثل قوام فروزان را لازم دارد....
بویراحمد
United Kingdom
بالاخره بعداز مدت ها شاهد یک سیاستمداری هستیم که ایشان را به اخلاق مداری خوشنامی می شناسند الحق توانمندی های ایشان می تواند به توسعه استان کمک کند
شهروند
United Kingdom
مطالبه مردم بدون شک حضور ایشان است مردم به این باور رسیده اند که واجب وضروری است حضور ایشان در عرصه سیاست....
رضا
Iran, Islamic Republic of
جناب فروزان بفرمایند مهم ترین نقد ایشان به عملکرد //ای که سالها مسئول بودند چیست ؟ اگر ایشان شجاعت در نقد //را علنی کرد می تواند نماینده شجاعی در دفاع از حقوق مردم باشد اگر هم نقد نکرد بدانید بدرد نمایندگی نمی خوره
Iran, Islamic Republic of
چرا سانسور می کنید
Iran, Islamic Republic of
شرایط حاد سیاسی و اداری و نارضایتی مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا از وضعیت فعلی سیاسیون و معتمدین را به فکر برون رفت از شرایط موجود را خواهان هستند در این راستا افرادی می توانند نقش آفرینی کنند که بتواند مجموعه این دو حوزه از نظر منابع،نیروی انسانی،ظرفیت سیاسی و اجتماعی و همچنین نیازهای واقعی و عمومی را شناسایی نمایند و نفوذ و توان ملی و استانی جهت رفع آنها بکار ببند.بنابر سوابق آقای فروزان در برنامه محوری و تشکیلاتی بودن ایشان و به سبب شناخت کافی از مجموعه بویراحمد و دنا و داشتن ارتباط قوی در کشور خصوصا تهران و همراهی مجموعه اصلاح‌طلبان و معتمدین میتواند نجات دهنده مردم از شرایط موجود باشد
محسن درخش
Iran, Islamic Republic of
جناب حاج فروزان بحق از اندیشمندان و انسانهای عمل گرا و از چهره های علمی و آشنا به سیاست روز که استان و دیار ما به امثال چنین انسانهایی با پیشینه روشن و درخشان که خود را از دیرباز اثبات نموده اند نیاز دارند و انشالا شاهد این باشیم ک چنین انسانهایی زمامدار امور باشند تا شاهد رونق و ترقی این دیار باشیم ٬
یاسوج
Bulgaria
قطعا با ورود حاج قوام فروزان به صحنه انتخابات مردم بویراحمد ودنا بعد از چهار دوره سردرگمی و انتخاب بین بد وبدتر ، ابن بار با آرامش خاطر واطمینان از انتخاب خود به ایشان رای خواهند داد. اصلاح طلبان واقعی و دلسوزان بویراحمد ودنا حامی ایشان خواهند بود. ما که چهار دوره از ترس هدایت خواه به زارعی رای دادیم کاش حاج فروزان یا دکتر غریب پور از خودگذشتگی نشون بدهند و به صحنه انتخابات وارد بشن .
محسن د
Iran, Islamic Republic of
بی شک از انسان های وارسته و به معنی واقعی کلمه عمل کننده ایشان هستند که سوابق علمی و درخشان ایشان در کنار نام نیکی از دیرباز به خود به همراه داشته اند و تعهد و تعصب ایشان به مرز بوم خود میتواند نوبدبخش روزهای خوش باشد استان ما به چنین افراد آشنا به سیاست روز و عمل کننده ای نیاز دارد...
محسن م
Iran, Islamic Republic of
بنده هيچ نسبتي با ايشون ندارم، ولي در تهران براي انجام كاري مراجعه كردم ، به سبب همزباني و همشهري و تعريفي كه از ايشان شنيده بودم بهشون مراجعه كردم، رفتار، منش و اخلاق ايشان و توانايي و قدرتي كه ايشان داشتند مرا شگفت زده كرد، مشكلم را حل كرد، به نظر من در اين چند دوره گذشته تنها شخصي است كه توانايي لازم جهت حل مشكلات شهر و دفاع از غيرت بويراحمد را در تهران و مجلس دارد، شخصا و به همراه خانواده از ايشان حمايت ميكنم
جعفر
Iran, Islamic Republic of
تا الان هر کس به دلایلی به کاندیدایی که از نظر خودش اصلح بوده رای داده و نظرات اشخاص چه کاندیدای مورد نظرشان پیروز شده یا خیر، برای هر انسان منصفی کاملاً قابل احترام است. اما امیدارم این بار دوستان و هم استانی های عزیز با فکر و اندیشه به مقایسه اینکه دوره های قبل کاندیدهای مورد نظرشان در بعد از اتمام رای گیری چه اندازه با شعارها و سیاست های قبل از انتخابات همسو بوده و بعد از انتخاب چه میزان برای عموم مردم این استان فعالیت و کارایی داشته ان ، انتخابی درست و مناسب انجام دهند که برای عمران آبادی و توسعه ی استان کارایی داشته باشه . و نظر شخصی بنده روی صداقت و مردم داری حاج قوام فروزان که قبلا چندین بار با ایشان برخورد داشته ام .ایشان هم دارای اخلاق و علم کافی است و هم شایسته انتخاب مردم
جعفر
Iran, Islamic Republic of
تا الان هر کس به دلایلی به کاندیدایی که از نظر خودش اصلح بوده رای داده و نظرات اشخاص چه کاندیدای مورد نظرشان پیروز شده یا خیر، برای هر انسان منصفی کاملاً قابل احترام است. اما امیدارم این بار دوستان و هم استانی های عزیز با فکر و اندیشه به مقایسه اینکه دوره های قبل کاندیدهای مورد نظرشان در بعد از اتمام رای گیری چه اندازه با شعارها و سیاست های قبل از انتخابات همسو بوده و بعد از انتخاب چه میزان برای عموم مردم این استان فعالیت و کارایی داشته ان ، انتخابی درست و مناسب انجام دهند که برای عمران آبادی و توسعه ی استان کارایی داشته باشه . و نظر شخصی بنده روی صداقت و مردم داری حاج قوام فروزان که قبلا چندین بار با ایشان برخورد داشته ام .ایشان هم دارای اخلاق و علم کافی است و هم شایسته انتخاب مردم
وحید محمدی
United States
از مصاحبه ایشان و تاکید بر تخصص و شایسته سالاری مشخص است که با انتخابات ایشان بویر احمد جان تازه ای به خود می گیرد و نکته اصلی وحدتی است بین اصلاح طلبان که با حضور ایشان اتفاق می افتد با توجه به مقبولیت ایشان بین همه نیروهای شاخص و جوان اصلاحات
بویر احمدی
Iran, Islamic Republic of
اقای فروزان سابقه حتی یک روز فعالیت سیاسی ندارد
ثانیا کلن و بیان ایش.
حتی یک جمله روشنگری در متن او .
ثالثا وقتی ایشان فعالیت سیاسی نداشته چطور میتوان او را اصلاح طلب یا اصولگرا خواند
ا.د سواد و دانش سیاسی است
ایشان در حوزه بویر احمد بردی ندارد
ایشان پتانسیل فکری و سیاسی ندارد
ایشان از. با یکسر. غیر قابل دفاع است
رابعا ایشان را حتی فامیل و طایفه.
اصلاح طلب
France
تب اگر دارید به مهتاب بدنگوید جناب بویراحمدی فروزان جز اولین نفراتی بود که کار تشکیلاتی در جبهه اصلاحات را شروع کرد.لطفا بدون مستند حرف نزنید.لااقل بپرس بعد اظهار نظر بفرما اینجوردی کامنت شما فقط مثل یک طنز بدون مخاطب است
پست 1
Iran, Islamic Republic of
ایشان ساکن منطقه پیچاب باشت بوده و ارتباط آن بیشتر با گچساران بوده و می تواند با توانمندی که دارد در این حوزه گامهای بلندی بر دارد .
Iran, Islamic Republic of
مگر هرکس محل تولدش مکان خاصی باشه دلیل برعدم آشنایی وآگاهی از منطقه دیگریست؟همین حالا چندتا ازنماینگان مجلس محل تولشون شایدروستای دورافتاده این استان بوده وحالا نماینده تهرانند ودلیل نداره چون محل تولدشون اینجاست چرا نماینده تهران یا شهردیگریست. ومثال ازاین دست زیاده.لطفا ایقد ذهنتونو محدودوبسته نکنید!
بختیاررضوانی
Iran, Islamic Republic of
بادرود و سپاس از جناب استاد فروزان و قطعا توانمندی ،شجاعت و اخلاق مداری ایشان بر همگان ثابت هست و دراینده بیشتر ثابت خواهد شد ،قطعا استان ما در اینده نماینده ای همچون علی مطهری ،بهرام پارسایی و محمود صادقی و قوام فروزان به خود خواهد دید ،در اینده مقالاتی از جنبه هاو بعدهای شخصیتی ایشان خدمت خوانند.ان ارائه خواهم نمود
محمودقاسمی
Iran, Islamic Republic of
حاج قوام فروزان مرد دانا و با تدبیری است یقین دارم هیچ کس مث ایشان نمی تواند در مجلس از حقوق همه جانبه استان و حق مردم بویر احمد دفاع کند
عیسی
Iran, Islamic Republic of
قابل تحسین است حاج فروزان ، کسی که حاضر نیست به قیمت تخریب دیگران رای بدست آورد یعنی با تکیه بر توانایی خود میتواند پیروز شود و چنین افرادی لیاقت این را دارند که در مجلس باشند و بجای مقصر نشان دادن دیگران در ضعف ها به عمل بپردازند و برای دسیابی این استان به آنچه که حقشان بوده و تحقق پیدا نکرده تلاش کنند و بدست بیاورند.قبلا به کسی رای ندادم اما کسی پیدا شد که شایسته است شرکت کنم و به او رای دهم، پاینده باد فروزان
لطفی
Iran, Islamic Republic of
جناب فروزان آرزوی موفقیت داریم براتون
مردم به وجود شخص کارآمدی مثل شما نیاز دارند
بویر
Iran, Islamic Republic of
. از کسانی هست که توی این چندسال پیدا و پنهان دست به تخریب چهره های نامدار استان میزنه و رقابت رو بصورت ناسالم پیش میبره
بویراحمدی اصیل
United Kingdom
با این تخریب ها ره به جایی نخواهید برد خداروشکر بسیاری از صحب های ایشان در انتخابات چهارسال قبل و حتی الان مشخص است و اخلاق مداری ایشان بسیار مبرهن می باشد
بویراحمدی خطاب به بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
این ادبیات بی سر و ته قطعا ادبیات طرفداران افراطی روشنفکر است.
وحیداز مارگون
Iran, Islamic Republic of
جای بسیار .است بنده لیدر‌و طرفدار دکتر‌روشنفکر هستم آقای دکتر. رو ببینید تو مارگون و لوداب چگونه ازش استقبال کردن هیچ وقت بخاطرت رفتن به بالای دیگری رو تخریب نکنید قیامت‌تو خراب نکن بخاطر آقای xباy مرور زمان همه چیزرو مشخص میکنه اقای روشنفکر نه کیسه ارد داد نه قول پست به کسیو داد نه حزبی رو خواست ازش حمایت بکنه اقای روشنفکر صدای مردم بود
اسدی پور
France
اقای فروزان از افراد شاخص وناشناخته ایست که حضورش میتواند در قامت یک وکیل با صداقت.،مردم دار،سیاس ،علم محور،واخلاق گرا استان محروم مارا ازبن بستها خارج سازد و خاضعانه از ایشان خواهان حضور درصحنه سیاسی استان میباشیم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خواهشا تا کسی اگاهی کامل نداشته باشه قضاوت نکنه حاج فروزان شخصی بسیار متواضع، دانا به مسايل سیاسی، اجتماعی وفرهنگی هستن نوع زندگی ایشون جوری هست که زمان استراحتشون 3 الی 4 ساعت در شبانه روز هست وتمام وقت پیگیر کارهای مردم هستن در هر حیطه ای که باشه
بویراحمدقدیم
Iran, Islamic Republic of
حاج قوام فروزان تنها راه نجات بویراحمد ودنا است
لر
Germany
اقای فروزان درعملکردضعیف هستندایشون هرچه بوده وهسته برای خودبوده.میشودگامی برای مردم برداردواین . بسیارایشون هست چهره سیاسی هستندامامردمی نیستندجدیداینورواونورمیکنه وتبلیغات به پاکرده که میخوادکاندیدبشه امادردمردم رااقای فروزان آشنانیست ودراین شرایط مردم بوبراحمدچنین ریسکی نخواهندکرد
آریو برزن
Iran, Islamic Republic of
برنده قاطع انتخابات حاج قوام.
محمد
United Kingdom
اقای زارع به درد مردم آشنا هستند؟اطلاعات شما از عملکرد ایشان از کجاست؟مردمی بودن را هم نیازی به پاسخ نیست چون اصلی ترین ویژگی ایشان همین مردمی بودن می باشد
واقع بین
Germany
اقای فروزان مردمی نیست ودردمردم رانمیفهمدایشان درحوزه .ازاوضاع احوال مردم هست یکی بگویدایشان کاری برای این استان یااین مردم کرده است به جزاینکه برای خوددرتکاپوست
یاری نسب
United Kingdom
کمی تحقیق بکنید متوجه مراجعات بسیار زیادی که به ایشان می شود و شده است خواهید شد و اگر دنبال نفع شخصی بودند قطعا خیلی از دورهای قبل ههم می توانستند کاندید شوند که همواره خرد جمعی و منافع مردم را اصل قرار دادند
Iran, Islamic Republic of
اقای واقع بین شما چه اندازه آقای فروزان را میشناسیدکه اینطور قضاوت میکنیند؟لطفا درهرموردی میخوای نظربدی یه شناهت نسبی پیدا کن بعدنظربده وهمیتطوری وبدون اینکه یک درصد آگاهی داشته باشی نظر نده وخودرا الکی بدهکاروگناهکاراون دنیا نکن. شایدطرفدارشخص خاصی باشی واحساسی بخوای دیگری بی جهت وبدون شناخت تخریب کنی درست ومنطقی نیست وامثال شما هم کم نیستندکه بخوان اینطورقضاوت کنند.
منصوری
Iran, Islamic Republic of
واقع بین غیر از همین عنوان که به خودت دادی یه ذره وقع بینی هم در وجودت پیدا نیست ، آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است، آقای فروزان شناخته شده اند از هیچ مساعدتی در حق مردمی که بهش مراجعه کرده اند دریغ نکرده.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1