تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۴۷۴۳۱۳
کبنا گزارش می‌دهد

500 تماشاگر، دریغ از یک سکو برای نشستن؛ چه کسی پاسخگوست؟ / شور و شوق در دشت‌آزادی

۰
کبنا ؛چمن مصنوعی دشت آزادی این شب‌ها ۲۸۰ فوتسالیست در قالب ۲۸ تیم را پذیرایی می‌کند. جوانانی که علاقه‌ی به ورزش و فوتبال آنان را از نقاط دور و نزدیک بخش چارؤسا و شهرستان‌های اطراف از جمله، لنده، گچساران، برازجان، یاسوج، دهدشت، اهواز و... کنار هم گرد آورده است.
  

به گزارش کبنا، هر کسی که پیگیر خبر‌های ورزشی استان باشد، قطعاً می‌داند که چارؤسا با این همه استعداد از زیرساخت‌های ورزشی، اگر نگوییم بی‌بهره، قطعاً کم بهره است. اگر در اینترنت جستجوی مختصری با کلید واژه «شهر بی‌ورزشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد» داشته باشید، قطعاً پاسخ «شهر قلعه رئیسی در بخش چاروسا» خواهد بود.
پس از افتتاح چمن مصنوعی روستای دشت آزادی در سال ۱۳۹9 ورزش در دهستان جاورده جان دوباره‌ای یافت؛ اگر چه این چمن در روستای دشت آزادی است و متناسب با جمعیت این روستا طراحی و ساخته شد؛ لکن با توجه به نبود فضای ورزشی در بقیه‌ی روستای‌های اطراف، بار ورزش دهستان و تقاضای ورزشکاران بر دوش همین چمن افتاده است.
این شب‌ها که جام رمضان در حال برگزاری است، با دیدن یک تصویر، دو احساس به ببینده دست می‌دهد؛ در نگاه اول، از اینکه این‌همه تماشاگر در سرمای هفت درجه بالای صفر، از ساعت هفت و نیم شب تا ساعت یازده و نیم، سرما را تحمل می‌کنند و نظاره‌گر بازی‌ها هستند، هر انسان ورزش دوستی را به وجد می‌آورد.
اما از زاویه دیگر، نبود سکو برای نشستن این جمعیت، شما را آزرده خواهد کرد.
تماشاگرانی که در سرمای استخوانی این شب‌ها، مجبورند یا سه ساعت سر پا بایستند، یا روی زمین نمناک بنشینند.
آنچه در گفت‌وگوی خبرنگار کبنا با تعدادی از این تماشاگران به وضوح قابل مشاهده بود، مطالباتی بود که با هزینه‌های خیلی کم امکان اجرایی شدنشان فراهم خواهد شد.
محمود ارزن یکی از تماشاگران در میان سایر دوستانش به خبرنگار کبنا گفت: فکر می‌کنم این همه تماشاگر، حتی در کمترین سطح توقعاتشان، حق نشستن دارند. فراهم کردن جای نشستن که هزینه نمی‌خواهد، پشت دروازه که زمین خالی است، همین را سکوی سیمانی بکنند که بشود صد نفر این‌جا بنشینند. خود ما ورزشکاران و ورزش دوستان هم کارگری‌اش را می‌کنیم.
ما نمی‌دانیم حرف‌ها و درد دل‌هایمان را به چه کسی یا چه نهادی بگوییم.
رسول معصومی، دهیار روستای دشت آزادی که مسئول برگزاری این مسابقات است، در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا تعداد تماشاگرانی که هر شب به تماشای مسابقات می‌نشیند را بالغ بر پانصد نفر اعلام کرد و گفت: هرچه به مراحل حذفی نزدیک‌تر می‌شویم تعداد تماشاگران خیلی بالاتر هم می‌رود.
هر کدام از مسئولین از جمله، فرماندار محترم کهگیلویه، بخشدار جوان و پای کار چارؤسا، مدیر کل ورزش و جوانان استان، سرپرست اداره ورزش کهگیلویه می‌توانند یک شب را در کنار اینهمه هوادار سپری کنند تا ضرورت غیرقابل انکار ایجاد سکو را لمس کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1