تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۴۷۳۷۴۳
 سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان، آسیب‌دیدگان و فوتی‌ها را اعلام کرد

تصاویر دلخراش از مجروحان چهارشنبه‌ سوری ۱۴۰۲ / شمار مصدومان از ۱۸۰۰نفر گذشت / ۱۴ فوتی و ۱۴۴ قطع عضو

۰
کبنا ؛"چهارشنبه‌سوری" یکی از جشن‌های باستانی ایران است که در آستانه نوروز برگزار می‌شود اما متأسفانه در سال‌های اخیر، شیوه برگزاری این مراسم سنتی و اصیل، دستخوش تغییرات ناخوشایندی شده و این جشن قدیمی تبدیل به مراسمی برای انفجار مواد آتش‌زا و ترقه و مواد محترقه شده است.
به گزارش کبنا، سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان، آسیب‌دیدگان و فوتی‌های حوادث "چهارشنبه‌سوری" را اعلام کرد.
متأسفانه سالانه تعداد زیادی از افراد در آستانه تعطیلات نوروزی، بر اثر انفجار این مواد دچار آسیب می‌شوند و عید نوروز را به کام خود و خانواده‌هایشان تلخ می‌کنند.
در این گزارش آمار لحظه به لحظه حوادث، مصدومین و فوتی‌های "چهارشنبه‌سوری" ارائه می‌شود:
ساعت ۱۵ ـ ۵۴۲ مصدوم و ۱۲ فوتی
جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: از اول تا بیست و دوم اسفندماه ۵۴۲ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری آسیب دیده‌اند؛ از این تعداد متأسفانه ۱۲ نفر فوت کرده‌اند.
وی افزود: تعداد ۴۱ نفر از مصدومان دچار قطع عضو، ۲۵۸ نفر دچار سوختگی و ۱۶۷ نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده‌اند.
ساعت ۱۶ ـ ۵۵۱ مصدوم و ۱۲ فوتی
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۵۵۱ نفر از ابتدای اسفند تا ساعت ۱۶ روز ۲۲ اسفندماه خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲ نفر فوت کرده‌اند.
بابک یکتاپرست افزود: تعداد ۴۳ نفر دچار قطع عضو، ۲۶۹ نفر دچار سوختگی و ۱۷۷ نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده‌اند.
وی ادامه داد: از این تعداد ۲۰۲ نفر توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند و ۳۱۷ نفر نیز به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، ۲۰ نفر از این مصدومان نیز در محل حادثه درمان شده‌اند.
ساعت ۱۷:۳۰ - افزایش شمار آسیب‌دیدگان به ۶۲۳ نفر
سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش شمار آسیب دیدگان اظهار کرد: تا ساعت ۱۷:۳۰ امروز ۲۲ اسفندماه، ۶۲۳ نفر براثر حوادث چهارشنبه سوری آسیب دیده‌اند؛ از این تعداد ۱۲ نفر فوت کرده‌اند.
یکتاپرست افزود: ۴۳ نفر دچار قطع عضو، ۲۰۰ نفر دچار آسیب چشمی و ۲۸۴ نفر دچار سوختگی شده‌اند.
ساعت ۱۹ در تهران ـ ۲۷ مصدوم و ۲ فوتی
محمداسماعیل توکلی؛ رئیس سازمان اورژانس استان تهران در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌که از ساعت ۸ صبح امروز ۲۲ اسفندماه تا ساعت ۱۹ تعداد ۲۷ نفر در مراسم چهارشنبه‌سوری در استان تهران مصدوم شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد دو نفر جان باخته‌اند و ۱۸ نفر از مصدومان پس از انجام اقدامات اولیه توسط کارشناسان اورژانس استان تهران، به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند؛ ۹ نفر نیز در محل حادثه درمان شده‌اند.
وی افزود: ۱۳ نفر از مصدومان دچار آسیب، ۹ نفر دچار سوختگی و سه نفر دچار قطع عضو شده‌اند، یک نفر نیز زخمی شده است.
رئیس سازمان اورژانس استان تهران ادامه داد: شهروندان حتماً به نکات ایمنی توجه و از روشن کردن آتش در معابر اصلی خودداری کنند.
ساعت ۱۹:۳۰ ـ احتمال افزایش حوادث پس از افطار
جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که به نظر می‌رسد بعد از ساعات افطار حوادث چهارشنبه‌سوری بیشتر شود، اظهار کرد: از خانواده‌ها تقاضا داریم که فرزندان خود را مدیریت کنند تا از آسیب‌های جسمی و عوارض ناشی از اصوات انفجار برای زنان باردار و سالمندان و بیماران، جلوگیری شود.
وی درباره آخرین امار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری بیان کرد: از اول اسفند تا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه بیست و دوم اسفندماه تعداد ۸۳۹ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند.
رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: از این تعداد ۱۳ نفر فوت کرده‌اند. ۳۸۱ نفر دچار سوختگی، ۲۸۱ نفر دچار آسیب از ناحیه چشم و ۶۳ نفر دچار قطع عضو شده‌اند.
ساعت ۲۰:۳۰. حمله با مواد محترقه به آمبولانس حامل بیمار تشنجی در تهران!
ماهرخ؛ مدیر روابط عمومی اورژانس استان تهران در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: دقایقی پیش یک دستگاه آمبولانس در تهران که در حال حمل بیمار دچار تشنج بوده، مورد اصابت مواد محترقه و آتش‌زا قرار گرفته و به دلیل رعب و وحشتی که ایجاد شده حال بیمار داخل آمبولانس رو به وخامت رفته است.
وی ادامه داد: افرادی که اقدام به ایجاد اختلال و وقفه در خدمت‌رسانی آمبولانس‌ها می‌کنند توجه داشته باشند که ممکن است خانواده‌ها و آشنایان خودشان نیز در حوادث چهارشنبه سوری آسیب ببینند و نیازمند خدمات درمانی شوند.
مدیر روابط عمومی اورژانس استان تهران افزود: از ساعت ۲۰ امشب تماس‌های تلفنی با اورژانس استان تهران ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
ساعت ۲۱ - شمار مصدومان به ۱۰۰۰ نفر رسید
سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: متاسفانه امار مصدومین افزایش یافته و طبق اخرین آمار ۱۰۰۰ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند.
وی افزود: نسبت به سال گذشته آمار مصدومان ۲۵ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: ۴۳۰ نفر دچار سوختگی، ۳۳۰ نفر دچار آسیب به چشم، ۷۴ نفر دچار قطع عضو شده‌اند و ۱۴ نفر نیز فوت کرده‌اند.
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد زیادی از مصدومان رهگذر بوده‌اند، گفت: خواهش داریم در ساعات پیش رو خانواده‌ها مراقب کودکان باشند.
ساعت ۲۱:۲۴ - شمار مصدومان از ۱۱۰۰ نفر گذشت
بابک یکتاپرست، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه تعداد کل آسیب‌دیدگان حوادث چهارشنبه سوری به ۱۱۸۴ نفر رسید، گفت: از این تعداد متاسفانه ۱۴ نفر فوت کرده‌اند.
وی افزود: ۹۳ نفر دچار قطع عضو، ۴۸۴ نفر دچار سوختگی و ۴۰۵ نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده‌اند. چشم یکی از مصدومان نیز تخلیه شده‌ است.
ساعت ۲۲:۳۰- مصدومیت ۱۸۰۴ نفر؛ تخلیه چشم یک مصدوم
جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به افزایش شمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری گفت: از ابتدای اسفند تا این لحظه ۱۸۰۴ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه دچار آسیب شده‌اند؛ از این تعداد ۱۴ نفر فوت کرده‌اند.
وی افزود: تاکنون ۱۴۴ نفر دچار قطع عضو، ۵۹۴ نفر دچار سوختگی و ۵۷۳ نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده‌اند و چشم یک نفر نیز تخلیه شده است.
وی ادامه داد: ۶۳ درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری زیر ۱۸ سال سن دارند که نشانگر این است که کودکان و نوجوانان بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند به همین دلیل از خانواده‌ها خواستاریم مراقب فرزندان خود باشند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آمارها دروغه میخان این جشن رو حذف کنند
دنا
Iran, Islamic Republic of
ای همه وتو ایگون نریت هالو گوش نیکنیت یو هم سزاتو
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1