تاریخ انتشار
شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۴۷۳۰۰۳
کبنا گزارش می‌دهد

تصاویر| علی مژدهی: هوایی تازه برای آبادانی این سرزمین وزیدن گرفته است / محرومیت افتخار و عزت نیست، ننگ است /این محرومیت ناشی از فقدان منابع انسانی متخصص و منابع طبیعی نیست، بلکه ناشی از سوء مدیریت‌ها، تصمیمات نادرست، عدم وجود نگاه توسعه محور و فقدان نگاه علمی به مشکلات است

۰
کبنا ؛علی مژدهی نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بعد از اعلام حمایت خود از کاندیداتوری حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جمع مردم سرفاریاب اظهار کرد: سادات امام‌زاده علی(ع) با پیشینه تاریخی نقش مؤثری در توسعه فرهنگ دینی و مذهبی این منطقه داشته‌اند به گونه‌ای که بر اساس اظهارات افراد معتمد این دیار، می‌ توان گفت که این منطقه دارای یکی از قدیمی‌ترین مدارس علمیه در استان بوده است که به تربیت طلاب علوم دینی، اهتمام داشته است.
به گزارش کبنا، مژدهی که در نطق انتخاباتی خود در شهرستان چرام سخنرانی می‌کرد، در توصیف وضعیت گذشته این منطقه عنوان کرد: در شرایط فعلی و علی‌رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته از آغاز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی و اقدامات انجام شده، هنوز این بخش از حداقل زیرساخت‌های لازم برای توسعه برخوردار نیست. این محرومیت فرهنگی است؟ آیا این محرومیت ناشی از فقدان منابع انسانی متخصص و منابع طبیعی است؟ به‌یقین نه. بلکه ناشی از سوء مدیریت‌ها، تصمیمات نادرست، عدم وجود نگاه توسعه محور و فقدان نگاه علمی به مشکلات است.
وی افزود: امروز آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، خودکشی و خشونت به سایر معضلات سابق اضافه شده است. جوانان ما که باید موتور محرک توسعه جامعه باشند با درد بیکاری مواجهند.
مژدهی بیان کرد: بیکاری و نبود ظرفیت اشتغال نه تنها باعث مهاجرت نخبگان و متخصصین شده، بلکه کارگران را نیز مجبور به مهاجرت نموده است.
وی با طرح این سؤال که به نظر شما بانیان وضع موجود چه کسانی هستند؟ اظهار کرد: محرومیت افتخار نیست، عزت نیست، ننگ است. این وضعیت نیازمند هوایی تازه است. آنچه امروز با شما در میان خواهم گذاشت مسائل مربوط به حوزه‌های صنعت و معدن، کشاورزی و دامپروری، ظرفیت گردشگری، وضعیت راه‌های ارتباطی، بهداشت و درمان و معضلات اجتماعی است.
نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده افزود: سرفاریاب همانگونه که قدمت و سوابقش نشان می‌دهد زرخیز، خاک حاصلخیز و همچنین بهره‌مند از مواهب بسیار خدادادی و منابع انسانی توانمند است که می‌توان به شکل بسیار بهتری از این منابع استفاده کرد.
وی با اشاره به موقعیت خاص سرفاریاب تصریح کرد: سرفاریاب در قلب جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است و در نتیجه همه مردم استان به راحتی به این منطقه دسترسی دارند و این موقعیت استراتژیک، می‌ تواند به شناخت بیشتر ظرفیت‌های گردشگری، سیاحتی و زیارتی منطقه کمک قابل توجهی کند.
مژدهی ادامه داد: سرفاریاب با داشتن مؤلفه‌های اصلی توسعه شامل نیروی انسانی، اراضی کشاورزی، آب، معادن و منابع طبیعی، می‌ توانست منطقه‌ای توسعه یافته و تأمین‌کننده نیاز‌های همه جانبه در سطح استان باشد اما به دلیل فقدان سرمایه‌گذاری و بی‌توجهی مسئولان در ادوار مختلف همچنان در محرومیت شدید به سر می‌برد.
وی خاطر نشان کرد: در همین راستا جمعی از متخصصین و معتمدین جهت برنامه‌ریزی در تمامی مناطق با در نظر گرفتن اسناد بالادستی تشکیل، و با توجه به منابع موجود، برنامه‌ریزی لازم جهت دستیابی به توسعه را طراحی کرده‌ایم.
این نامزد انتخابات مجلس تصریح کرد: این مشکلات می‌توانست با هزینه‌ای به مراتب کمتر از امروز حل شوند. اما تکیه بر حل مسائل فردی مانع حل مشکلات شد.
مژدهی خاطرنشان کرد: مشکلات و پتانسیل‌ها را گفتم اما باید راهکار‌هایم را نیز بگویم که بدانید من با برنامه آمدم.
به گزارش کبنا، پیگیری اتمام ساخت و تکمیل جاده‌های مواصلاتی بخش سرفاریاب، استفاده از ظرفیت‌های زیارتی، گردشگری و بوم گردی با توجه به وجود اماکن متبرکه و جاذبه‌های قابل توجه گردشگری در این بخش، تکمیل پروژه آبرسانی و گازرسانی به روستا‌های فاقد گاز خانگی، تعیین تیم‌های مشاوره‌ای از جوانان متخصص در هر ناحیه برای ارائه راهکار‌های توسعه با مشورت معتمدین، تفکیک آب آشامیدنی و کشاورزی بخش سرفاریاب، جلوگیری از خام فروشی معادن و منابع این بخش با ایجاد صنایع تبدیلی، حل مسائل مناطق محروم بخش بویژه روستا‌های دور افتاده این بخش، ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی، ایجاد فضا‌های ورزشی برای جوانان به ویژه بانوان و اختصاص ۱۵ درصد به صورت قانونی از فروش منابع معدنی بخش سرفاریاب به این منطقه را مهمترین برنامه‌های خود در شهرستان چرام عنوان کرد.
مژدهی در انتها گفت: مشکلات بالا بار‌ها بیان شد اما راهکاری ارائه نشده بود یا بعد از انتخابات فراموش شدند. اینجانب با توجه به نفوذ و ارتباطات ملی و با استفاده از مشورت نخبگان و معتمدین اطمینان می‌دهم که برای حل مشکلات شما گام بردارم. پیروزی نزدیک است و هوایی تازه برای آبادانی این سرزمین وزیدن گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

حمید
Iran, Islamic Republic of
احسنت ودرودبرشما
Romania
ارواح پدرم ۱۰ هزار رأی نداره
مهمان
Iran, Islamic Republic of
خیلی بالا گفتی
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1