تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۷۱۹۴۷
یادداشت ارسالی؛

کمربندی یاسوج اصفهان، قتلگاه مردم، آیا فریاد رسی هست؟

۰
کبنا ؛یادداشت ارسالی: روزی نیست که تصادف دلخراش و سنگینی در کمربندی یاسوج - اصفهان و یا یاسوج - شیراز حدفاصل پل روستای مختار تا روستای موردراز رخ ندهد و خانواده‌ای بخاطر از دست دادن عزیزانش عزادار نشود.
با نگاهی به آمار و گزارش‌های پلیس و تحقیقات مردمی روزانه شاهد تصادف و انحراف خودرو‌ها در این روستا‌ها به ویژه روستای چنارستان هستیم، روستایی که استرس، بخشی از زندگی‌شان شده است، استرس از دست دادن فرزندشان، استرس تصادف خودرویشان با خودرو‌های شوتی و قاچاق بر!
هر صبح بین ساعات ۵ تا ۸ صبح خودرو‌های موسوم به شوتی با سرعتی غیر قابل باور امنیت منطقه و مردم را تهدید کرده و علیرغم پیگیری مردم و دهیاری، هیچ گونه اقدامی نشده است.
در حد فاصل این کمربندی از شهرک صنعتی فرودگاه تا خود پلیس راه یاسوج - شیراز، دریغ از یک سرعت گیر، دریغ از یک مانع برای کاهش سرعت! و حتی دریغ از یک تابلوی هشدار دهنده و یک دوربین کنترل سرعت!
چند سالی است چندین پیمانکار برای دو بانده کردن جاده تعیین شده‌اند که اخیراً یک پیمانکار تا حدودی و البته به صورت لاک پشتی اقداماتی در در جهت ساخت باند دوم جاده انجام داده است که متأسفانه به دلایل کمبود اعتبارات و عدم همکاری مسئولان مربوطه، کار را به صورت نیمه کاره ر‌ها کرده است.
نکته قابل توجه اینکه هیچ تمهیداتی برای ساختن و ایجاد زیرگذر و یا رو گذر برای این کمربندی مرگبار پیش‌بینی نشده است و حتی اگر این باند دوم نیز تمام شود هیچ معبر استاندارد برای تردد خودرو‌ها و عابرین و یا دانش‌آموزان در نظر گرفته نشده است.
از زمان ایجاد کمربندی یاسوج به اصفهان فقط در روستای چنارستان سفلی تاکنون بیش از صد تصادف منجر به فوت و مصدومیت شدید رخ داده است که نمونه بارز آن فوت جوان ۲۱ ساله در هفته گذشته بود که مردم و اهالی روستا را عزادار کرد.
با توجه به اینکه دو مدرسه در روستا وجود دارد ابتدایی در بالا دست و راهنمایی در پایین دست و دانش‌آموزان هر دو مدرسه مجبور به تردد و عبور از جاده کمربندی هستند لذا با توجه به خطر و ترس از عبور جاده مجبور به رفت و آمد از زیر پل غیر استاندارد که مربوط به هدایت سیلاب می‌باشد عبور می‌کنند که هر لحظه امکان مشکلاتی برای دانش‌آموزان ایجاد و احتمال حادثه‌ای که غیر قابل جبران است بوجود آید.
به نظر می‌رسد سالیانی است مردم روستای چنارستان‌های (علیا و سفلی)، مختار، موردراز مورد بی‌مهری مدیران و مسئولان و متولیان امر قرار گرفته‌اند و در ذهن این مردمان نجیب این شبهه که نگاه سیاسی به منطقه باعث این مهم شده است.
اتفاقاً چندین بار اهالی این روستا با حضور در فرمانداری و پیگیری‌های دهیار و بازدید فرماندار محترم، قول تسریع در روند اجرای پروژه و ایجاد زیرگذر داده شد ولی به نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای تکمیل این کمربندی خونین نیست. امید است با درایت و تدبیر مسئولان هرچه زودتر این وضعیت به سرانجام برسد.












نام شما

آدرس ايميل شما

United States
ککا خه و طایفه گری نیریت که برسیم و حل ای مشکلل انتخاب ختونه
میهمان
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنا نیوز رسانه صدای مردم، کمربندی به ویژه روستای چنارستان غیر ایمن و هر روز تصادف منجر به مرگ می شود توسط شوتی ها
Iran, Islamic Republic of
وقتی راستا مدیرکل بشه باید هم منتظر عقب گرد در پروژه های راه و شهرسازی باشیم والله این بنده خدا اینکاره نیست این فقط آرزوش بود مدیرکل بشه ولی از نطر فنی و مدیریتی چیزی در چنته ندارد الان هم شما ول کنید پروژه ها را یه سر بزنید به اداره کل راه و شهرسازی ببین اصلا چیزی سرجای خودش هست و کلا اداره کل بی سر و صاحب شده
نیکنام
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشید.
از تمامی مسئولان دست اندر کار خواهشمندیم به داد مردم چنارستان ها برسین.ما به اقتضای نیاز مجبوریم روزانه چندین مرتبه از صبح تا شب از این مسیر عبور کنیم و اصلا شرایط این جاده با این تردد طوری شده که ما هر کدوم از عزیزانم تا از این جاده بره و بیاد باید ده بار سفارش کنیم بهش که چقدر احتیاط کنه که البته بسیاری از مشکلات این جاده زیاده که هر چقدر هم احتیاط به خرج بدیم کافی نیست چون خواه یا نا خواه در گیر این مشکلات هستیم و باید دلمون همش بلرزه.
واقعا برای یه مرکز استان و مسئولان این شهر زشت نیست که این کمربندی به این شکل هست و سالانه چقدر تلفات جانی و مالی به بار می آورد.
خواهشا یه فکری برای زیر گذر و رو گذر در محل چنارستان ها بکنین.
اصلا فکر کنین خانواده خودتون اونجا زندگی میکنه باز هم حاظرین اینقدر بی تفاوت باشین.
مگه ما باید چند جوون از دست بدیم تا کسی احساس مسئولیت در قبال این جاده پیدا کنه.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1