تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۴۷۱۶۸۱
منتظریان در جمع مهندسین:

انسان‌هایی که به شکل نامتعارف به این کرسی‌ها می رسند، اول خودشان دچار فساد می‌شوند /  ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که شایستگان بالا بیایند

۲
کبنا ؛فعال شاخص سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که شایستگان بالا بیایند. استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به تغییر دارد و با توجه به سرمایه‌های انسانی که داریم بیش از 50 درصد مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد در درون استان قابل رفع است.
  

به گزارش کبنا، شامگاه دوشنبه (2 بهمن‌ماه 1402) نشست‌ هم‌اندیشی جمعی از جامعه مهندسین استان کهگیلویه و بویراحمد با نادر منتظریان، فعال شاخص سیاسی و اجتماعی استان برگزار شد.
در این نشست عبدالمجید یزدان‌پناه از فعالان سیاسی و اجتماعی بویراحمد به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: باید با همکاری هم و با وحدت دردهای جامعه را کاهش دهیم. این درد به واسطه افراد توانمند، شجاع و کارآمد درمان خواهد شد.
وی افزود: باید گفتمان خدمت بی‌منت را بدون هر گونه رنگ و لباس ترویج دهیم و آن را تبدیل به یک فرهنگ کنیم.
اردوان یزدان‌پناه از فعالین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد و از کارمندان با سابقه اداره‌کل منابع طبیعی نیز به ظرفیت‌های استان  در حوزه منابع طبیعی  اشاره کرد و گفت: 90 درصد استان کهنگیلویه و بویراحمد را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد و 63 درصد مسشاحت استان جنگل است که این 16 درصد جنگل‌های زاکرس است.
وی افزود: بیش از 450 گونه گیاهی و دارویی منحصر به فرد در استان کهگیلویه و بویراحمد رویش دارد.

یزدان‌پناه گفت:  به دلیل سوء مدیریت و نبود برنامه‌ریزی منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد دچار مشکلات و معضلات زیادی شده است. وقوع آتش‌سوزی‌های پی در پی، وجود آفت و امراضی مثل پروانه جوانه‌خوار امروز مشکل اصلی حوزه منابع طبیعی است.
رهام نیک‌خواه، عضو سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد نیز آقای منتظریان را فردی شایسته، شجاع، دارای نفوذ کلام و قدرت بیان، قانون‌مند دانست و گفت: نه به تبعیض و شایسته‌سالاری و ایجاد بویراحمد واحد شعارهای انتخاباتی آقای منتظریان است که تحقق آنها نیاز به فرد عملگرا و صادقی چون آقای منتظریان دارد.
فهیمه نیک‌نام، عضو سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست سخنرانی کرد و گفت: قوانین نظام مهندسی نیاز به اصلاح و بروزرسانی دارد تا بتوانند تمامی مشکلات و معضلات و نقاط ضعف جامعه مهندسان را مرتفع سازد.
وی افزود: با تصویب قوانین درست و کارشناسی شده می‌توان استان را از محرومیت خارج کرد که این موضوع نیاز به وجود افرادی توانمند و شایسته دارد.

نادر منتظریان در جمع بندی این جلسه، اظهار کرد: برای اینکه شاهد رونق اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد باید تولید را رونق دهیم، تولید با حضور سرمایه‌گذاران رونق پیدا می‌کند. سرمایه‌گذاری هم با مدیران کارآمد، متخصص و متعهد امکان‌پذیر است.
وی افزود: باید به داشته‌های استان توجه شود، استان کهگیلویه و بویراحمد قابلیت این را دارد که قطب کاشت گیاهان دارویی و کشاورزی شود، اما صد حیف که بعضی از ادارات ما برنامه ندارند و دچار روزمرگی شده‌اند. این ظرفیت وجود دارد که محصولات استان برندسازی و به کشورهای خاورمیانه صادر شوند. چرا ظرفیتی مانند؛ جام جهانی در کشور قطر باید به سادگی از دست ما برود و نتوانیم داشته‌های این استان را به دنیا معرفی کنیم. دلیل این مشخص است که مدیران و دستگاه‌های ما برنامه ندارند و فقط به گفتاردرمانی روی آورده‌اند. اینگونه نمی‌‌شود، استانمان را بسازیم. ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که شایستگان بالا بیایند. استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به تغییر دارد و با توجه به سرمایه‌های انسانی که داریم بیش از 50 درصد مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد در درون استان قابل رفع است.
وی در ادامه گریزی به تاییدصلاحیت 13 نفر از نامزدهای انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: از شورای نگهبان تقدیر و تشکر می‌کنم که میدان رقابت را باز کرده است. ما نباید از رقابت نگران باشیم.
منتظریان در ادامه گفت: مشکل جامعه ما تبعیض و فساد است. هر کسی که می‌خواهد مسئولیت بر عهده بگیرد باید بداند که چه کاری می‌خواهد انجام بدهد. انسان‌هایی که به شکل نامتعارف به این کرسی‌ها می رسند، اول خودشان دچار فساد می‌شوند. نمی‌توان چهار بخشدار گذاشت و بعد در روند انتخابات انحراف ایجاد و بعد بخواهی در مجلس با فساد مقابله ایجاد کنی. اگر می‌خواهیم در این کشور سربلند باشیم و اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را کمتر کنیم و فرزندان‌مان در لانه‌های فساد پیدا نشوند، باید دست به تغییری بزنیم که تحول و توسعه را در پی داشته باشد.

این فعال سیاسی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد، استانداری ولایت‌مداری است و ما یقین داریم، اگر متوجه مشکل و انحرافی شود، شب نمی‌خوابد تا آنها را رفع کند. اما اینجا مشکلی وجود دارد. از طرفی مقام معظم رهبری و سایر بزرگان کشور بر مشارکت حداکثری و داغ شدن تنور انتخابات تاکید دارند و از مردم می‌خواهند که پای صندوق‌های رأی حاضر شوند. اما از طرف دیگر کارمند، معلم و هر شخص اداری که در وقت آزادش پای حرف کاندیداها می‌نشینند، فردا توسط مدیرکل آن دستگاه عزل یا توبیخ می‌شوند. این چه تفسیری هست که آقایان از گرم شدن تنور انتخابات دارند.
وی افزود: امیدوارم صدای ما به استاندار محترم برسد و اگر گوش شنوایی در استان نبود، به وزیر کشور برسد که بدانند در استان کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است. این نمی‌شود که مردم وقت بگذارند و از آن طرف مدیران تهددید کنند که کسی حق ندارد، در این جلسات شرکت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
این گروه چین لوداب با هرکه باشند خدا بهشون رحم کنه....اینا مانع هستند
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1