کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

کنگره فرهنگی و هنری اسطوره مقاومت ویژه بزرگداشت چهارمین سالگرد سردار سلیمانی

13 دی 1402 ساعت 12:26

دومین کنگره فرهنگی و هنری «اسطوره مقاومت» ویژه بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در یاسوج به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد و سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور جمعی از مسئولان اقشار مختلف مردم برگزار شد.


کنگره فرهنگی و هنری «اسطوره مقاومت» ویژه بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی برگزار و از تولید فرهنگی و هنری در حاشیه این مراسم رونمایی شد.
   
۲۰۰ اثر فاخر با رویکرد جایگاه مردمی شهید سلیمانی تولید شد

به گزارش کبنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دومین کنگره فرهنگی و هنری اسطوره مقاومت در چهارمین سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی ۲۰۰ اثر فاخر هنری با رویکرد جایگاه مردمی شهید سلیمانی در سطح استان تولید شد.
امین درخشان گفت: برگزاری دومین کنگره فرهنگی و هنری اسطوره‌ی مقاومت همزمان با بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی در شهر یاسوج یک افتخار بزرگ برای تببین مکتب سیلمانی و آگاهی بخشی نوجوانان و جوانان دارد.
امین درخشان تصریح کرد: این آثار فاخر با رویکرد جایگاه مردمی شهید سلیمانی در بخش‌های موسیقی، فیلم‌های کوتاه مردمی، هماهنگ، سرود هنر‌های تجسمی و نمایشگاه عکس تولید شد.
وی اظهارداشت: امروز شهید قاسم سلیمانی به عنوان شخصیتی فراگیر در تمام اقشارجامعه به خصوص جوانان محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.
درخشان ادامه داد: با برنامه‌ریزی از این ظرفیت‌ها به نحو احسن برای جهاد تبیین و انتقال ارزش‌های معنوی مکتب سلیمانی استفاده خواهد شد.
ارزش‌های مکتب سلیمانی توسعه و گسترش یابد
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز در این مراسم مقام و جایگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان جنگ را بسیار ارزشمند و والا دانست و گفت: شهادت مقامی بود که خداوند برای حاج قاسم سلیمانی انتخاب کرد.
آیت الله سید نصیر حسینی تصریح کرد: یاد و خاطره شهدا یاد همه ارزش‌های الهی است و نیاز است که ارزش‌های مکتب سلیمانی توسعه و گسترش داده شود.
وی اضافه کرد: امروز جهان غرب، فرهنگ دینی و اسلامی را مورد حمله قرار داده و ثابت شده که از این جنایتکاران هیچ‌وقت صدای حق شنیده نخواهد شد.
حسینی اظهارکرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز دیگری هم داشت که مکتب حاج قاسم بود و این نقطه آغازین پایانی نخواهد داشت.
وی افزود: حاج قاسم به عنوان سردار مقاومت با رشادت طلبی خود راه مقاومت و ایثار را برای جوانان به بهترین شکل ممکن طراحی کرده و امروز با شکل‌گیری مکتب سلیمانی این راه همچنان ادامه خواهد داشت.
تبیین ارزش‌های سلیمانی ادامه دار باشد
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد برگزاری دومین کنگره اسطوره مقاومت در سطح استان را بسیار فاخر و ارزشمند دانست و گفت: امروزه نام و مکتب شهید سلیمایی در سراسر ایران و حتی کشور‌های حوزه خلیج فارس به یک نماد و الگویی خوب بررای جوانان محسوب می‌شود.
سردار حمید خرمدل ادامه داد: مجاهدت ۴۰ ساله سردار دل‌ها در دفاع از ارزش‌های اسلامی و دینی را بسیار مهم و تاریخی است و شهادت هدیه خداوند به حاج قاسم در این راه بوده است.
وی بر برنامه‌ریزی نهاد‌ها در ادامه روند تبیین ارزش‌ها و مکتب حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد و افزود: آگاهی و آمادگی همه نهاد‌ها در این زمینه ضروری است.
خرمدل تصریح کرد: آمادگی و آگاهی همه مسئولان و متولیان در حوزه‌های مختلف با توجه به نقش‌های شوم دشمنان برگ برنده نظام جمهوری اسلامی است.

وی بر حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات تأکید کرد و گفت: همه موظف هستند با ایجاد شور و شوق انتخاباتی در بین مردم با سلطه گری‌های جهان غرب مقابله کنند.

خرمدل اضافه کرد: امروز میدان مبارزه با دشمنان حضور پرشور و انقلابی در صحنه انتخابات است.


کد مطلب: 471015

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/471015/2/کنگره-فرهنگی-هنری-اسطوره-مقاومت-ویژه-بزرگداشت-چهارمین-سالگرد-سردار-سلیمانی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1