تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۴۶۴۶۳۶
کبنا گزارش می‌دهد:

برگزاری نشست هفتگی شاهنامه پس از دو هفته تعطیلی/ علیزاده: تعطیلی نشست شاهنامه به دلیلی اشکال در برق سالن بود / چرا مردم این شهر نام گیلویه را بر فرزندان خود نگذاشته‌اند؟!

۱
کبنا ؛نشست هفتگی شاهنامه که دوشنبه هر هفته در سالن شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار می‌شد دو هفته گذشته  به دلیل اشکال فنی در برق سالن تعطیل شده بود. این هفته دوشنبه(19تیرماه1402) به روال گذشته در سالن شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شد.
محمد علیزاده_ نایب رئیس انجمن ادبی شاهنامه یاسوج_ در گفت‌و گو با خبرنگار کبنا گفت: دو هفته اخیر به دلیل مشکل فنی و اتصال در برق سالن نتوانستیم نشست ادبی شاهنامه را برگزار کنیم. اکنون با برطرف شدن نقص فنی جلسه برگزار شد و امیدواریم جلسات آینده بدون وقفه باشد.
در نشست این هفته مانند هفته‌های پیشین ادب دوستان پیر و جوان حضور داشتند و برخی از حاضرین در جلسه به شعرخوانی، شاهنامه‌خوانی، سخرانی، نقد و نقالی پرداختند.
   
 میهمان ویژه نشست این هفته آقای طاهری دادار در این برنامه گفت: هنگام ورود به شهر یاسوج تندیس آریوبرزن را دیدم و بسیار خوش‌حال شدم؛ اما انتظار داشتم به میدان یا چارراه بعدی که رسیدم تندیس گیلویه را هم در این شهر ببینم که متأسفانه گویی مردم نام گیلویه را در این شهر به فراموشی سپرده‌اند در حالی که گیلویه به مردمان این مرز و بوم خدمت زیادی کرده است. چرا مردم این شهر نام گیلویه را بر فرزندان خود نگذاشته‌اند؟!
طاهری داداردر ادامه گفت: نکته دیگری که در این شهر توجه کرا به خود جلب کرد؛ تعدد نانوانی‌های صنعتی در این شهر بود با خود گفتم چرا مردم این شهر نان محلی(تیری) خود را فراموش کرده‌اند و در صف‌های طولانی ایستاده‌اند تا نان ماشینی و صنعتی بخرند.
وی افزود: دیگر چیزی که در این شهر دیدم این بود که از میان زنان این شهر کمتر کسی لباس‌های رنگ رنگ محلی را به تن داشت و با خود گفتم نکند زنان این سرزمین لباس سنتی و زیبای خود را به فراموشی سپره باشند.
 طاهری دادار در پایان گفت: حفظ فرهنگ از اصلی‌ترین وظایف ماست و ما باید بکوشیم فرهنگمان را چون جانمان حفظ کنیم و اجازه ندهیم اندیشه‌های امروزی جای اندیشه‌های عمیق و زیبای نیاکانمان را بگیرد.
    

   
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شما که هر از گاهی عکس این چند نفر را می زنید ، اگر صادق هستید در یک مصاحبه کوتاه ، از این آقایان یا خانم ها سوال کنید چند شعر از شاهنامه فردوسی بزرگ را بلدند یااز حفظ دارند ؟؟؟؟؟
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
همش زر سر بهشتیه😅
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1