تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۴۶۲۱۲۱
کبنا گزارش می‌دهد:

برگزاری آیین تجلیل از مربیان و هنرجویان برتر علمی هنرستان هنرهای زیبا/ درخشان: باید به تقویت بنیان‌های هنری در استان بیشتر توجه شود/ فریدونی: مسوولین زیادی از این مدرسه بازدید کردند؛ اما دریغ از تجهیزات آموزشی/ هنرستان ما حیاط ندارد چه برسد به سالن ورزشی و تجهیزات ورزشی!/ عزت‌خواه: لازمه توسعه یافتگی تلفیق علم و مهارت است و جایگاه آن در هنرستان‌هاست

۱
کبنا ؛آیین تجلیل از مربیان و هنرجویان برترعلمی هنرستان دخترانه و پسرانه هنرهای زیبای یاسوج عصر امروز (19 / سه شنبه / 1402) در سالن سینما هنر اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی با حضور امین درخشان_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی_، حسنعلی عرت‌خواه_مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد_ برگزار شد.
امین درخشان_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد_ در آیین تجلیل از مربیان و هنرجویان برترعلمی ضمن تشکر از میهمانان و تبریک بزرگداشت نام و مقام معلم گفت: ما از جایگاه و رسالت هنرستان ها غافلیم و آنجایی که باید به تربیت نیروی متعهد، کارآمد و هنرمندان بپردازیم تا در آینده برای این مملکت تولید و خلق اثر و نقش آفرینی داشته باشند؛ متأسفانه گاهی فراموش می‌کنیم هنرستان‌ها چه ارزش و جایگاهی دارد. 
امین درخشان گفت: استاد فرشچیان و اغلب هنرمندان برجسته ما بزرگ شده و تربیت یافته هنرستان‌ها هستند. به اعتقاد راسخ من باید هنرستان‌ها بیش از گذشته تقویت شود و اگر قرار است اتفاقات خوب و مبارکی برای آینده این نظام مقدس بیفتد باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود. 
وی افزود: در سطح استان هنرمندان خوب و موثری وجود دارد؛ اما کافی نیستند و باید به تقویت بنیان‌های هنری در استان بیشتر توجه شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه تصریح کرد:  هدف از برگزاری این برنامه معرفی کسانی است که در هنرستان‌ها خدمت کردند و دست به خلق آثار زدند وتا مردم بدانند که هنر ارزشمند است و همچنین هنرمندان به اهمیت موضوع آموزشی خود بیش از گذشته توجه کنند تا آینده هنری استان روشن باشد.
علی‌مراد فریدونی_ رئیس هنرستان پسرانه هنرهای زیبای یاسوج_ در این برنامه خطاب به مدیران کل حاضر در جلسه گفت: قدمت وجود هنرستان‌ها را می‌دانیم؛ اما باید در استان به این مساله  پرداخته شود. هنرستان هنرهای زیبا تنها هنرستان این استان است که در برخی از استان ها چنین هنرستانی وجود ندارد؛ این هنرستان به عنوان هنرستان وابسته قلمداد می‌شود در حالی که این هنرستان هنرهای زیبا ویژه بچه‌های استان است. 
وی در ادامه گفت: مسوولین زیادی از این مدرسه بازدید کردند؛ اما دریغ از تجهیزات آموزشی و پرورشی.  اگر ما بخواهیم دانش‌آموزان بیشتر ی را جذب کنیم با این شرایط نمی‌توانیم. 
وی افزود: مدرسان این دبیرستان مجرب و دارای سابقه‌اند؛ اما آموزش و پرورش هیچ خدمتی به این مدرسان نداشته است. حالا که شعارها به سمت رشته های فنی و حرفه‌ای رفته است، هنوز توجه‌ها  به سمت رشته‌های تجربی و نظری است چون رسیدگی به این رشته‌ها بیشتر است و هنوز اولیا متقاعد نشدند فرزندنشان را از رشته‌های نظری به سمت رشته‌های هنری سوق دهند. 
وی افزود: هنرستان ما حیاط ندارد چه برسد به سالن ورزشی و تجهیزات ورزشی! اگر قرار است رونقی به آثار هنرمندان مدارس داده شود باید آموزش و پرورش باید به ظرفیت های هنرستان هنرهای زیبا بیشتر پرداخته شود، بچه‌های ما استعداد درخشیدن را دارند.
حسنعلی عزت خواه_ مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این آیین ضمن تشکر از معلمانان و دانش‌آموزان حاضر در جلسه و اشاره به مقام والای شهید مطهری گفت: هنر دمیدن روح تعهد در انسان‌هاست، یک هنرمند قبل از آنکه متخصص هنر باشد باید متعهد به هنر باشد و هنر تلفیق عقل و عشق است. 

عزت‌خواه در ادامه گفت: عشق زیبایی مس افریند و عقل چراغ راه است و اگر عقل نباشد عشق طغیان مس کند. محصول هنر باید معناگرایی باشد هنرمند نباید خود را از جامعه جدا ببیند بلکه باید در دل جامعه باشد و حرف‌ها و دردهای جامعه را رسا و شیوا بیان کند. 
وی در پایان گفت: هنر جایگاه ویژه‌ای در آموزش و پرورش دارد و اگر هنر نباشد آموزش و پرورش ناقص است،  هنرستان جای هنر و کار است که قابل ستایش‌اند چرا که ایران بیش از هر زمانی به کار و تولید نیاز دارد. 
مهار تورم از طریق تولید و تولید از طریق توجه به هنرستان‌ها انجام خواهد شد لازمه توسعه یافتگی تلفیق علم و مهارت است و جایگاه آن در هنرستان‌هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1