تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۴۵۶۸۰۹
با حضور فرماندار لنده و مسوولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

چرخ نهضت ملی مسکن لنده به حرکت در آمد / احتمال خطر در منازل سازمانی (+ تصاویر )

۱
کبنا ؛با حضور مسئولان استانی و شهرستانی نشست نهضت ملی مسکن در سالن جلسات فرمانداری لنده برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز؛ در ابتدای این نشست فرماندار لنده با تاکید بر بازنگری در منازل سازمانی لنده گفت: خیلی از این منازل که زیربنای زیادی دارند و زمینهای زیادی را اشغال کردند. تقریبا عمرشان به سر رسیده که خطرناک هم هست و نیاز هست که مراجع ذیصلاح رسیدگی کنند.
جلال دانش گفت: در بحث مسکن که جز پیشنهادهای اقتصادی است و نهضت ملی مسکن که جز سیاستگذاری های دولت هم هست که اگر اتفاق بیفتد تأثیرات اقتصادی زیادی خواهد داشت. 
وی تاکید کرد: اگر بحث نهضت ملی مسکن در کشور اجرا شود چندین صنعت را هم درگیر خواهد کرد و شرایط اقتصادی و درآمد خوبی را هم برای مشاغل و صنعت ها رقم خواهد زد.

دانش ادامه داد: در این پازلی که در کشور هست لنده هم سهم خودش را داراست و نسبت به کل استان، شهرستان لنده به دلیل شرایط خاص جغرافیایی،تراکم جمعیت و دیگر موارد بیشترین معضل مسکن را دارد.
فرماندار لنده اظهار کرد: در شهرستان لنده به دلیل افزایش جمعیت و کمبود مسکن در این سالها و افزایش تقاضا و کاهش عرضه اجاره بها به شدت افزایش یافت و حتی با کمبود مسکن برای رهن و اجاره روبرو شده است.
وی افزود: در حال حاضر چنین وضعیت کمبود مسکن و افزایش قیمت در لنده وجود دارد،همان طوری که خود بنده پس از چهل روز در لنده خونه پیدا کردم و همچنین جوانانی که در شرف ازدواج و تشکیل خانواده هستند به شدت با چنین مشکلی از جمله کمبود مسکن و گرانی اجاره بها مواجه هستند.
وی با تاکید بر گرانی مسکن گفت: نهضت ملی مسکن همان طور که مورد تاکید استاندار محترم هست یکی از موثر ترین راهها برای مقابله با این کمبود و حتی گرانی مسکن هست که باید روند اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان هر چه زودتر اجرایی شود.
دانش با تاکید به مسئولین استانی افزود: باید روند اجرای این منازل از ابتدا تا انتها مشخص و تقسیم وظایف شود که هر چه سریعتر شهرستان لنده از این بن بست مسکن خارج شود.
 دانش در پایان زمین‌هایی را که شرایط اجرای نهضت ملی مسکن را دارند برای مسئولین استان مشخص کرد و خواستار اجرای هرچه سریعتر این پروژه بزرگ مسکن در شهرستان شد.

در ادامه حجت الاسلام انصاری ضمن مهم خواندن موضوع جلسه گفت: با توجه به اینکه ساعت جلسه هم خیلی مناسب نبود اما به دلیل اهمیت و بزرگی موضوع جلسه باعث شد که همه مسئولین شهرستانی و استانی پای کار باشند و حضور پیدا کنند.
رئیس دادگستری لنده افزود: در شرع ما هم هست که پیغمبر اکرم(ص) فرمودند،مرد خوشبخت کسی است که زن خوب،مرکب خوب و خونه وسیع داشته باشد و این جز منطق دین ما هم هست.
وی افزود: منطق اجتماعی و حاکمی که در کشور ما وجود دارد هم این هست که درد مردم و عذابی که از این نبود مسکن میکشند باید التیام داده شود.
حجت الاسلام انصاری ادامه داد: امیدوارم که شأن مردم لنده در این جلسه حفظ شود و هرچه سریعتر این اقدام مهم نهضت ملی مسکن در شهرستان اجرایی شود.
وی در پایان تاکید کرد: از مدیران شهرستان لنده میخواهیم که با یک انرژی خوب و اهتمام جدی برای این موضوع پای کار بیایند و مجموعه دادگستری و خود بنده در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
در ادامه مسئولان و مدیران استانی از جمله مدیرکل راه و شهرسازی،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،معاون سازمان بهزیستی.معاون راه و شهرسازی،و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی به بیان نظرات، دیدگاه ها در خصوص نهضت ملی مسکن در لنده پرداختند و آمادگی برای این پروژه مهم در لنده را اعلام کردند.

در پایان این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید،دکتر شهامت با تاکید به مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی جهت اجرای هر چه سریعتر نهضت ملی مسکن در لنده خواستار همکاری همه جانبه ادارات متولی شد.
وی در پایان مصوبات این نشست را به شرح زیر اعلام کرد.
شهرداری باید اسناد و مدارک قیر مصرفی را تا پایان دی ماه به راه و شهرسازی اعلام تا سهمیه قیر دوم بازآفرینی تخصیص داده شود.
زمینهایی که توسط دولت به نهضت ملی مسکن اختصاص خواهد یافت،جنب دانشگاه پیام نور به مساحت ۹ هزار متر،جنب آب و فاضلاب ۹ هزار متر،زمین جهاد کشاورزی ۶ هزار متر،زمین امور عشایر ۶ هزار متر و مخابرات هم ۳ هزار متر خواهد بود.
ادارت آب،برق،گاز و مخابرات هم تمهیدات لازم برای خدمات دهی به این مناطق و نهضت ملی مسکن باید اندیشیده شود.
شهرداری موظف است  با توجه به قانون برای پروانه ساخت پنجاه درصد تخفیف را برای متقاضیان نهضت ملی مسکن و افراد تحت پوشش به صورت رایگان را در نظر بگیرد.
وی در پایان گفت: ادارات راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی و بنیاد مسکن،شهرداری و دیگر ادارات خدمت رسان برای نهضت ملی مسکن به طوری جدی پای کار باشند که ان شاء لله به زودی این پروژه در شهرستان لنده آغاز خواهد شد.

-------------------------------------------
خبرنگار/ صابر عظیمی
​​​​​​
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی هر چه اینجا نشسته اند یدونه مسکن نمی توانند بسازند
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1