تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۴۵۳۳۰۷
کبنا گزارش می‌دهد

اقدام متفاوت مدیرکل در منطقه محروم کهگیلویه و بویراحمد ( + فیلم و تصاویر )

۰
کبنا ؛سفر مسوولان به مناطق محروم و از نزدیک پای درد دل مردم نشستن یکی از اقدامات خوب و نیکو مسوولان نظام اسلامی است که سال‌ها است این رویه مردمی در بین مسوولان شکل گرفته است. این سفرها از چند جهت قابل بررسی و ارزیابی است. اولاً در این سفرها مردم از نزدیک مسوولان را رو در رو و بدون واسطه می‌بینند و حرف‌هایشان را می‌زنند و خواسته‌های خود را مطالبه می‌کنند. دوماً؛ مسوولان در این سفر با توجه به شناختی که از وضعیت هر منطقه و روستا پیدا می‌کنند، تصمیمات بهتری اتخاذ می‌کنند و حتی در آمایش سرزمینی و برنامه‌ریزی‌ها به راحتی می‌توانند، تصمیم بگیرند و نظر دهند. سوماً؛ خدمات رسانی به مناطق محروم سبب بالابردن اعتماد مردم به مسوولان و نظام اسلامی می‌شود. چهارماً؛ این سفرها را می‌توان با برخی از اقدامات علاوه بر اینکه سفر عمرانی، خدماتی و اقتصادی باشد، رنگ و بوی دینی و فرهنگی به آن داد. در یکی از این سفرها که با برخی از مسوولان به منطقه محروم پیچاب باشت سفر کردیم. اقدام جالب مدیرکل جوان کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد قابل تحسین بود و می‌توان آن را بسط و گسترش دهد. گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی همواره مورد تاکید بزرگان کشور به ویژه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بوده است.
به گزارش کبنا، مسوولان برای چندمین بار به منطقه پیچاب شهرستان باشت سفر کردند. اما این بار یک در کنار سایر خدمات همانند؛ خدمات پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی، اقدام متفاوت دیگری در این سفر انجام گرفت. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد که جوان و کتابخوان حرفه‌ای است در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کاروان کتاب را راه‌اندازی کرد و ضمن هدیه کتاب به کودکان، نوجوانان و جوانان این روستا با آنها پیرامون اهمیت کتاب سخن گفت.
 
محسن جبارنژاد - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد - هدف از این سفر را ارائه خدمات فرهنگی در حوزه کتاب عنوان کرد و اظهار داشت: کودکان عشایر چیتاب از حداقل‌ترین محصولات فرهنگی به‌ویژه کتاب محروم هستند و امروز با مشارکت کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایندگی آستان قدس رضوی در استان، 700 جلد کتاب به کودکان و نوجوانان این منطقه محروم هدیه شد.
وی اظهار داشت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و جاده های صعب العبور و نبود کتابخانه سیار در استان این فرصت را غنیمت دانستیم و با حضور در بین عشایر  و کودکان برنامه های فرهنگی برگزار نمودیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: امیدوارم مسئولان همت کنند و یک دستگاه خودرو جهت امداد رسانی فرهنگی به ویژه اهداء و توزیع کتاب در روستاها و عشایر فاقد کتابخانه به کتابخانه‌های عمومی استان واگذار کنند.
دراین سفر یک روزه؛ برنامه‌های فرهنگی قصه گویی و شعر خوانی برای کودکان اجرا شد.
به گزارش کبنا، در این سفر گروه‌های جهادی، پزشکان، دندانپزشکان با برنامه‌ریزی و همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در منطقه عشایری پیچاب از توابع شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند و به مردم این منطقه محروم خدمات پزشکی و فرهنگی ارائه کردند.
        
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1