تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۴۴۷۸۶۰
صندوق کارآفرینی امید ظرفیت‌ها و مسائل منطقه دیشموک را بررسی کرد؛

مردم طرح بدهند، منابع و اعتبار کافی وجود دارد / نبود ضامن مهمترین سد دریافت تسهیلات / خرید تضمینی جفت بلوط از روستاهای استان/ در دیشموک می‌توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد

۰
کبنا ؛
ناهید کشاورز مشاور امور بانوان مدیرعامل و معاون مدیریت توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: منابع و پول هست؛ اما مهم این است که مردم متوجه شوند چگونه از این منابع استفاده کنند و اگر طرح خوب بیاید ما پاسخگو هستیم و افراد نیازمند را نیز از طریق صندوق‌های خرد محلی حمایت می‌کنیم.
به گزارش کبنا، صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد اقدامات اثرگذاری را در حوزه‌های مختلف اقتصادی با در نظر گرفتن بسترهای فرهنگی و اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد کلید زده است [کلیک کنید]. در راستای همین اقدامات، با حضور جمعی از مدیران کشوری این صندوق، در محل این صندوق در یاسوج، ظرفیت‌ها و مسائل دیشموک مورد بررسی قرار گرفت.
 
بیشتر بخوانید:
 
مسأله دیشموک، فراتر از مسائل اقتصادی است
 
مسئولین صدوق کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی از مدیران و مسئولین کشوری، صندوق با حضور در منطقه دیشموک، علاوه بر بررسی مشکلات موجود در این منطقه، به صورت حضوری نیز با شهروندان گفت‌وگو داشتند.
به گزارش کبنا، در نشستی که در همین خصوص در آموزش و پرورش دیشموک برگزار شد، هوشنگ پیروزی شهردار دیشموک با ارائه دو پیشنهاد گفت: ما درشهرداری دو طرح داریم که نیاز به همکاری از سوی شما را می‌طلبد؛ یکی پارک آبی است که علاوه بر ایجاد منبع درآمد برای شهرداری، می‌تواند موجب اشتغالزایی نیز شود.
شهردار دیشموک در ادامه با اشاره به طرح سنگ شکن گفت: طرح سنگ شکن را نیز داریم که یکی از نیازهای ضروری برای دیشموک است.
ناهید کشاورز مشاور امور بانوان مدیرعامل و معاون مدیریت توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور که ریاست این نشست را بر عهده داشت، در پاسخ به شهردار دیشموک گفت:  تسهیلاتی که صندوق کارآفرینی می‌تواند پرداخت کند، سقف خاصی دارد. اما با این‌حال درخواست را ارئه دهید تا امکان آن بررسی شود.
کشاورز گفت: یکی از دلایل حضور ما ساماندهی همین وضعیت است؛ منابع و پول هست؛ آنچه مهم است، این است که مردم متوجه شوند چگونه از این منابع استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تا دیر نشده مردم باید  از این اعتبارات استفاده کنند، گفت: پول و اعتبار هست؛ اگر طرح خوب بیاید ما پاسخگو هستیم. ضمن اینکه مردم نیازمند را ما از طریق صندوق‌های خرد محلی حمایت کنیم.
کشاورز خطاب به بخشدار دیشموک گفت: لیستی از همه طرح‌ها همراه با مبالغ مورد نیاز و توجیه اقتصادی آن تهیه شود.
عضو شورای شهر و مسئول اصناف دیشموک نیز با بیان اینکه مشکلات شهر ما بسیار زیاد است، گفت: امید داریم این برنامه‌ها عملیاتی باشد.
وی عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی و اصلی این شهر که در آن ساخت و ساز نیز زیاد است، نبود سنگ شکن است. اگر کارخانه سنگ شکن در اینجا زده شود، یکی از مشکلات ما واقعاً حل می‌شود.
کشاورز در پاسخ گفت: صندوق سقف اعتبارات دارد و در حد بضاعت خود می‌تواند در کسب‌وکارهای کوچک و خرد کمک کنیم. اما در زمینه سنگ شکن اگر سرمایه‌گذار پیدا کردید، ما هم می‌توانیم کمک کنیم.
در ادامه این نشست، نوبت به برزگر مسئول نظام مهندسی دیشموک رسید. وی عنوان کرد: اگر قرار است وام و تسهیلات به دیشموک تعلق بگیرد، طوری نظارت شود که زنان هم بتوانند استفاده کنند.چرا که اگر زنان توانمند شوند و در جامعه حضور پیدا کنند، خیلی از مشکلات اتفاق نمی‌افتد.

وی گفت: روند وام دادن و اعطای تسهیلات به گونه‌ای باشد که حتی زنان خانه‌دار نیز بتوانند وام بگیرند.
سپس مدیر آموزش و پرورش دیشموک با بیان اینکه این منطقه مستعد دامپروری، کشاورزی و گردشگری است، گفت: مردم این منطقه به مشاوره شغلی نیاز دارند تا طرح‌هایی که متناسب منطقه است به آنها پیشنهاد داده شود.
وی افزود: به دانش آموزانی که فارغ التحصیل هنرستان‌ها هستند نیز متناسب با رشته، به آنها وام داده شود.پوی وی با بیان اینکه مشکل اساسی در پرداخت تسهیلات، بحث ضمانت آن است، اضافه کرد: انتظار ما این است که در مورد ضمانت وام آسان‌گیری شود.
یکی از دهیاران نیز در تأیید گفته‌های مدیر آموزش و پرورش عنوان کرد: مهمترین سد برای دریافت تسهیلات، نداشتن ضامن است.
اما در ادامه اکبری بینا معاونت اشتغال بنیاد علوی با ارائه چند پیشنهاد گفت: پیش از هر چیز باید کمیته اشتغال اقتصادی در این بخش تشکیل شود.
وی افزود: وقتی جرقه طرح کسب و کار زده شود، مهمترین آیتم آن بخش فروش آن است؛ متأسفانه برخی از محصولات در اینجا به فروش نمی‌رسند و بازار فروش برای آن نیست؛ بنابراین قبل از هر چیز باید بازار فروش برای آن در نظر گرفته شود.
شکرایی رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه ما نیازمند این هستیم انسان توسعه‌محور و خودشکوفا بار بیاوریم، گفت: باید آموزش را محور کارمان قرار دهیم.
وی اضافه کرد: باید آموزشِ کسب و کارهای کوچک را در مدل رشد و توسعه فرد قرار دهیم.
در ادامه، راه‌چمنی معاون مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید، با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در دیشموک گفت: عامل این آسیب‌ها نیز به نظر نمی‌رسد تنها ناشی از وضع اقتصادی باشد.
وی گفت: این آسیب‌ها تبدیل به نوعی ویروس در منطقه شده‌اند و نوعی فرهنگ را در منطقه به وجود آورده‌اند.
راه‌چمنی ادامه داد: اما برعکس آن هم ممکن است اتفاق بیفتد. اگر زنی در این منطقه توانمند شود، می‌تواند منشأ خیر باشد و توانمندی او به سار زنان نیز منتقل شود. در واقع ما می‌توانیم این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم.
وحید گرجی مدیرعامل شرکت سینره نیز گفت: ما برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز سینره، به جفت بلوط نیاز داریم. چنانچه ساکنان روستایی آینجا آمادگی داشته باشند جفت را از میوه بلبوط جدا کنند، ما تضمین خرید به آنها می‌دهیم و تمام آن را از آنها خرید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه موارد دیگری هم هست که آنها را خریداری خواهیم کرد، گفت: ما برِ موم مصرف می‌کنیم و منطقه دیشموک هر میزانی که بر موم تولید کند، ما خرید می‌کنیم.
وی افزود: علاوه بر این، موسیر هم در این منطقه به راحتی قابل کشت است، بازار مصرف آن خیلی گسترده است و چنانچه اینجا تولید شود، حتماً به فروش خواهد رفت.
وی در پایان گفت: بازار کرفس کوهی هم بسیار قابل توجه است و ارزش افزوده بالایی دارد.
کشاورز مشاور امور بانوان مدیرعامل و معاون مدیریت توانمندسازی صندوق در ادامه به مطالبات و پیشنهادات مدیران و مسئولین دیشموک پاسخ داد. وی در خصوص مشکل ضمانت‌ها در دریافت تسهیلات گفت: یکی از انواع ضمانت، ضمانت جمعی است که می‌تواند جایگزین ضمانت کارمند شود.
وی در مورد شعبه بانک نیز گفت: وقتی طرح‌ها آماده شد و موارد لازم نیز مشخص شد، میز خدمت در اینجا هر 15 روز یک بار برگزار شود.
وی اضافه کرد: صندوق کارآفرینی در تشخیص کسب و کارها به شدت سخت‌گیرانه عمل می‌کند و تا کاملاً نظارت نکند، وام پرداخت نمی‌کند.
به گزارش کبنا، پس از اتمام نشست، در محل مصلی دیشموک با شهروندان دیشموکی که طرح اشتغالزایی داشتند، گفت‌وگوهایی جهت اجرای طرح و دریافت تسهیلات صورت گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1