تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۴۴۴۵۶۹
در نهمین روز از دهه فجر انجام گرفت

از افتتاح و کلنگ‌زنی 11 پروژه‌برق‌رسانی دنا تا مرغ‌داری مدرن در روستای چنگلوا کهگیلویه (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛خدمات نظام اسلامی ایران به مناطق محروم مثال‌زدنی است، در دهه فجر امسال پروژه‌های زیادی افتتاح و کلنگ‌زنی شدند که در شهرستان دنا 11 پروژه برق‌رسانی کلنگ‌زنی و افتتاح شد. 
به گزارش کبنا، صیادی مدیر شبکه برق شهرستان دنا اظهار کرد: ۱۱ پروژه برق‌رسانی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در نقاط مختلف شهرستان دنا افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
 وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق دنا به مناسبت ایام الله مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۱ پروژه برق رسانی با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان را در نقاط مختلف شهرستان دنا با حضور روشنفکر نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی عسکری معاون اقتصادی استاندار و درخشان زاده سرپرست فرمانداری دنا، افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.
 صیادی گفت: تعداد ۶ پروژه‌ی افتتاحی با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان و ۵ پروژه کلنگ زنی با اعتبار ۵ میلیارد تومان بود که این پروژه‌ها در ۲۹ روستا و دو نقطه شهری که در زمینه برق رسانی شهری و روستایی، احداث، اصلاح، بهینه سازی، توسعه، کاهش تلفات و روشنایی معابر در نظر گرفته بود.
 مدیر برق دنا اظهار داشت: یکی از پروژه‌ها افتتاح پست تبدیل ولتاژ ۳۳ هزار به ۲۰ هزار ولت روستای دارشاهی با اعتبار ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان که مزایای این پست، جلوگیری از تلفات انرژی به میزان ۱۷۳ هزار کیلو وات ساعت در هر ماه، پایدار نمودن برق بخش پاتاوه و روستاهای همجوار، فراهم کردن امکان مانور بر روی شبکه توزیع نیروی برق، افزایش ۲ مگاولت آمپر با ظرفیت منصوبه این پست به پست قبلی با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی منطقه و اولین پست با قابلیت اتوماسیون در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

  صیادی گفت: پروژه پست تبدیل دارشاهی که ۲ دستگاه ترانس ۳/۵ مگاواتی مجموع ۷ مگاوات که ۲۳ روستای شهرستان دنا و بخش کبگیان را پوشش و خط مانور شهر سی‌سخت و شهر پاتاوه درمواقع بحران را پوشش و پروژه بزرگ روستای بن زرد با اعتبار ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان شامل احداث و توسعه روشنایی معابر اصلاح و بهینه سازی است.
 مدیر برق دنا اظهار داشت: پروژه‌های قابل افتتاح در شهرستان دنا که به علت کمبود وقت در دستور کار افتتاح قرار نگرفته ولی به بهره‌برداری رسیدند.
 ۱_احداث و توسعه پراکندگی شهر سی‌سخت به مبلغ ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان که ۵ دستگاه ترانس، ۳ کیلومتر شبکه فشارمتوسط و ۳ کیلومتر احداث شبکه فشارضعیف کابل خود نگهدار.
۲_شهر پاتاوه خیابان شهید صیاد شیرازی با اعتبار ۷۰۰ صد میلیون تومان
 ۳_نصب ۱ دستگاه ترانس واحداث شبکه با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای پمپ بنزین پاتاوه
 ۴_اصلاح و بهینه سازی روستایی امیرآباد ۲۳۰ میلیون تومان
 ۵_اصلاح و بهینه سازی و توسعه واحداث روستایی به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان در روستاهای معصوم آباد وعباس آباد کریک، شهرک علوی، رودشتی، دشت بز، دزک، وشورای سادات محموی، چم عربی، تمنک، بهرام بیگی، اصلاح و بهینه سازی واحداث شبکه به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان در روستاهای مظفری، علی آباد، چم عربی، دره چنار
 ۶_اصلاح و بهینه سازی شهر سی‌سخت به مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که زیر ساخت شبکه در زلزله ۲۹ بهمن ماه آسیب دیده بود که با این ابر پروژه تحول بزرگی در زیرساخت برق سی سخت به وجود می‌آید که از فلکه الله تا نبش بلوار شهدا، خیابان سلامت جاده کوخدان جاده کمربندی، پروژه انجام می‌گیرد.
 ۷_اصلاح و بهینه سازی و احداث شبکه روستای توتنده، اسلام آباد کریک به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان.
 صیادی گفت: ۲۲ روستای شهرستان دناو شهر سی‌سخت وشهر پاتاوه و پروژه‌های در دست اقدام درسال ۱۴۰۱ پروژه‌های عمرانی وعوارض برق و کاهش تلفات به مبلغ تقریبی ۱۸ میلیارد تومان در حال طراحی وتشکیل پرونده وتامین اعتبار قرار دارد و جا دارد از زحمات معتمدی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان برای تأمین اعتبار این پروژه‌ها برای شهرستان دنا کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.
  
 کلنگ‌زنی احداث مدرسه ۶ کلاسه پروین اعتصامی سی‌سخت
آیین کلنگ‌زنی احداث مدرسه ۶ کلاسه شهر سی سخت به نمایندگی از ۵ طرح باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان با حضور روشنفکر نماینده مردم در مجلس کلنگ‌زنی و افتتاح شد.
 آیین کلنگ زنی احداث مدرسه ۶ کلاسه شهر سی سخت با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به نمایندگی از ۵ طرح باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان با حضور روشنفکر نماینده مردم در مجلس کلنگ‌زنی و افتتاح شد.
 آیین کلنگ‌زنی احداث مدرسه ۶ کلاسه شهر سی سخت با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداث کتابخانه شهر سی سخت با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون، احداث فرهنگسرای شهر سی سخت با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، بهسازی معابر شهرستان موزاییک کاری اعتبار ۶ میلیارد تومان، لکه گیری و آسفالت معابر شهر با اعتبار ۵ میلیارد تومان جمعاً به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق راه و شهرسازی استان با حضور روشنفکر نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، عسکری معاون اقتصادی استاندار، مصباح نژاد امام جمعه سی سخت، نیک اقبالی مدیر کل راه وشهرسازی، درخشان زاده سرپرست فرمانداری دنا کلنگ‌زنی شد.
 روشنفکر نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک و شاد باش عرض می‌کنم و دهه فجر را بر همه فجر آفرینان، بر مردم و فرهنگ دوست شهرستان دنا و به ویژه شهر سی‌سخت این ایام مبارک باد.
 روشنفکر گفت: سال گذشته حادثه‌ای پیش آمد زلزله‌ای رخ داد و خوب قطعاً در این زلزله آسیب‌های داشتیم اما خوشبختانه امروز مسئولین شهرستان دنا در کنار مردم حضور دارند و با کمال افتخار اعلام می‌کنم با پیگیری‌هایی که مسئولین و دست اندرکاران و با توجه به رسالتی که به عنوان خادم مردم در مجلس داشتم اعتبارات خاص و ویژه‌ای بیش از آن چیزی که مطالبه‌گری مردم بود به این شهرستان افزودم، خوشبختانه توانستم از طریق مجلس تأمین اعتبار کنیم، ما الان شاهدیم که این پروژه‌ها یکی پس از دیگری یا کلنگ‌زنی شده و یا افتتاح می‌شود. 
نیک اقبال مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز گفت: این طرح از جمله فضاهای آموزشی فضاهای فرهنگی و زیر ساخت‌های شهر است که خوشبختانه با پیگیری مسئولان کشوری به شهرستان دنا اختصاص داده شد به خصوص در حوزه راه و شهرسازی، ضمن اینکه زمانی که اسلامی وزیر راه و شهرسازی بودند و به عنوان نماینده ویژه دولت در این شهرستان تشریف آوردند و پیگیری کردند و با سفر معاون وزیر در استان و با پیگیری‌هایی که واقعاً شکل گرفت و شخص نماینده و استاندار و مجموعه ایشان بالاخره تصمیمات خوبی برای این شهرستان گرفته شد.
 وی گفت: از جمله در حوزه باز آفرینی شهری مصوب کردند که امروز ما به نمایندگی از تعدادی از پروژه‌ها انشاالله این کلنگ‌زنی رو که به عنوان مدرسه ۶ کلاسه پروین اعتصامی سی سخت است در محله عباس آباد که متاسفانه فاقد فضای آموزشی است این مدرسه را که حدود سه و نیم میلیارد تومان قراردادش است توسط شرکت سپهر روناک زاگرس انشالله قرار است که به مدت ۱۲ ماه ساخته شود کلنگ‌زنی خواهیم کرد.
 نیک اقبالی گفت: امروز همزمان با این کلنگ‌زنی ما یک کتابخانه است که با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان آن هم به مدت ۱۲ ماه توسط شرکت سپهر روناک زاگرس هم باز پیمانکار این پروژه است آن را هم در جنب مسجد ولیعصر شهر سی سخت کلنگ‌زنی خواهیم کرد، جدول گذاری و موزاییک فرش برای سی سخت به متراژ قرارداد ۵۶ میلیارد تومان کمک بزرگی خواهد شد.
 وی افزود: به شهرداری و اعتباری برای جدول گذاری‌ها و معابر که خراب شده و برای آسفالت معابر شهر سی سخت غیر از جدول گذاری هم اعتباری در نظر گرفته شده است و ۱۳۰ میلیارد تومان از محل بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی انشاالله در این حوزه کمک خواهد شد به اینکه شهرستان دوباره رونق بگیرد.

پروژه ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری کوه گل سی‌سخت کلنگ‌زنی شد
باحضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استاندار، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و برخی دیگر از مسئولان استانی و کشوری پروژه ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری منطقه کوه گل سی‌سخت کلنگ زنی شد.
 سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در مراسم کلنگ‌زنی پروژه کوه‌گل سی‌سخت گفت: برای اجرای این پروژه مبلغ ۷۰ میلیارد اعتبار اختصاص داده شده است.
  آیین کلنگ زنی عملیات اجرایی زیر ساخت‌های گردشگری محور منطقه گردشگری کوه گل با اعتبار ۷ میلیارد تومان در نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور روشنفکر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عسکری معاون اقتصادی استاندار، مصباح نژاد امام جمعه سی سخت، درخشان زاده سرپرست فرمانداری دنا، طالب پور سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری استان کلنگ زنی شد.
 طالب پور سرپرست گردشگری و صنایع دستی استان گفت: شهرستان دنا به عنوان یکی از قابلیت‌های گردشگری استان و در واقع پایتخت گردشگری در جنوب کشور محسوب می‌شود که انصافاً ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری در استان وجود دارد که شهرستان دنا در واقع گل سرسبد آنهاست و این پروژه که الان می خواد افتتاح شود حدود ۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات زلزله شهرستان دنا هست که ۳/۵ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده و قرارداد تقریباً بسته شده که انتظار داریم روشنفکر نماینده مردم و عسکری معاون اقتصادی استاندار عنایت ویژه‌ای داشته باشند چون در واقع جاده دسترسی به مسیر کوه گل و ورودی حوزه اصلی گردشگری شهرستان است که اعتبارات کامل تأمین شود تا انشالله کار اساسی انجام دهیم. عملیات اجرایی پروژه شامل بهسازی ایجاد و حذف نقاط حادثه خیز و تعریض و دیواره‌ها و بعدش هم که در واقع سنگ فرش کنیم.
 طالب پور اظهار داشت: بحث خطرات جاده‌ای تو این مسیر ما داریم که متاسفانه ممکن است حوادثی پیش بیاد که برای گردشگران ناخوشایند باشد. انتظار داریم چون بحث ادامه تأمین اعتبار را شما پیگیری بفرمایید شهرستان دنا انجام گرفته ودر در حوزه شما بویر احمد وشهرستان مارگون هست که در واقع ظرفیت اصلی در بخش گردشگری استان را دارا هستند و قطعاً با توجه به اینکه ما مشکلاتی در حوزه اقتصاد و روستاها و اشتغال منطقه داریم این ظرفیت می‌تواند در صورتی که مورد توجه قرار گیرد با توجه به خطرات ناشی از این مشکلات را در حوزه اشتغال و هم در حوزه اقتصاد منطقه حل کنیم و از مهاجرت معکوس ای که از روستا به شهرها داریم می‌توانیم بخش زیادی از این طریق حل کنیم. انتظار داریم که در حوزه زیرساختی یه مقدار از اعتبارات که الان سفر رئیس جمهور مجدداً اختصاص دادند تخصیص پیدا کند و این مساله پیگیری شود که بتوانیم برخی از این زیرساخت‌ها را برای بخش خصوصی هم فراهم کنیم دنا باید واقعاً از این وضعیت در بیاد اما اینکه هر وقتی موضـوعی باعث می‌شود از حوزه شهر و شهرستان دنا بگوییم در بحث عمرانی می گویند سهرستان دنا گردشگری است و اجازه ساخت کارخانه‌های صنعتی نمی‌دهند و دوباره در بحث گردشگری هم توجه کمتر به این موضوع هست که انتظار هست به هر حال در واقع این وارد میدان عمل و عملیاتی شود. 

حجت الاسلام تقی زاده رئیس شورای شهر سی سخت گفت: می‌خواهم بگویم مدیرانی که من الان می‌بینم جلو نشستند همه از بهترین‌ها هستند و از انسانهای خوب وهمه انتخاب‌های بسیار به جا و شایسته هستند انشالله با این گروه جدید و با رویکرد جدید اتفاقات بزرگی در منطقه ما متحول شود من فقط یک درخواست داشته باشم از طرف مردم سی سخت حضرتعالی اونم اینکه منطقه ما به هر حال جلوه‌های ویژه و جایگاه گردشگری است که اگر عنایت بفرمایید همانطور که عسگری معاون اقتصادی استاندار و طالب پور هم حضور دارند نگاه ویژه‌ای به بحث گردشگری شهرستان دنا داشته باشید و شهرستان دنا را به عنوان منطقه ویژه گردشگری معرفی کنید و ا به سرانجام برسانید که این اتفاق مبارکی است برای منطقه جنوب کشور.
 افتتاح مرغداری مدرن در کهگیلویه/3600 تن به ظرفیت تولید گوشت سفید اضافه شد
با افتتاح مرغداری 20 هزار قطعه‌ای تولید گوشت سفید در کهگیلویه 3600 تن در سال افزایش یافت.
 در نهمین روز از دهه فجر با حضور رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران یک طرح مرغداری در روستای چنگلوا به بهره‌برداری رسید.
 سید عبدالعزیز موسوی در حاشیه افتتاحیه اظهار داشت: طرح مرغداری مدرن و تمام اتوماتیک بوده و ۲۰ هزار قطعه مرغ گوشتی ظرفیت دارد.
 فرماندار کهگیلویه گفت: برای احداث این طرح تولیدی با مساحت ۱۰ هزار متر مربع، ۴۰ هزار میلیارد ریال وبا هزینه شخصی سرمایه‌گذاری شده است.
 وی اضافه کرد: با افتتاح این طرح زمینه اشتغال برای ۶ نفر بصورت مستقیم در منطقه فراهم شده است.

 موسوی تصریح کرد: با بهره‌برداری کامل این واحد تولیدی نیاز ۱۰ تن روزانه و ۳۶۰۰ تن سالانه شهرستان کهگیلویه به گوشت سفید تأمین خواهد شد.
 به گفته موسوی با احتساب میانگین تولید سالانه در ۲۷ واحد مرغداری کهگیلویه تولید مرغ به ۷۲۰۰ تن خواهد رسید که از این میان ۳۶۰۰ تن مازاد در بازار استان است.
 فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه تولید و اشتغال مهمترین مسئله کشور ماست تصریح کرد: رفع مشکلات فعالان اقتصادی و متقاضیان طرح‌های تولیدی در شهرستان از اولویت برنامه‌های کاری دولت در شهرستان است.
 وی تأکید کرد: رفع بروکراسی اداری در جهت تسریع در بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی بیشتر در منطقه به صورت جدی پیگیری خواهد شد.
 
پایگاه جاده‌ای اورژانس باباکلان گچساران افتتاح شد
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گچساران گفت: پایگاه جاده‌ای اورژانس باباکلان در راستای پوشش فوریتهای پزشکی عشایری و بنه پیر، پل زهره و منطقه میشان فارس افتتاح شد.
با حضور فتاح محمدی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اورژانس استان و مسؤولان استانی و شهرستانی به مناسبت دهه فجر پایگاه جاده‌ای باباکلان به بهره‌برداری رسید.
 مرتضی گندمکار گفت: پایگاه جاده‌ای اورژانس باباکلان در راستای پوشش فوریتهای پزشکی عشایری و بنه پیر، پل زهره و منطقه میشان فارس افتتاح شد.

  رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گچساران اظهار کرد: هدف اصلی تأسیس پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار می‌باشد، این کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار مهمترین شاخص عملکرد و ارزیابی در فوریتهای پزشکی است.
 وی بیان کرد: پایگاه جاده‌ای باباکلان جهت پوشش دهی سریعتر به مناطق عشایری باباکلان، بنه پیر، پل زهره و منطقه میشان فارس و مناطق اطراف آن افتتاح شد.
 گندمکار عنوان کرد: قبل از افتتاح این پایگاه اقدامات نجات بخش حیات و خدمات فوریتهای پزشکی به مردم این منطقه بوسیله پایگاه‌های شهری یا پایگاه اورژانس بی بی حکیمه پوشش داده می‌شد، که حداقل زمانی حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشید تا نیروهای اورژانس از شهر یا بی بی حکیمه به منطقه باباکلان برسند ولی با تأسیس این پایگاه برای مردم روستا و عشایر مجاور در عرض چند دقیقه (زیر ۱۰ دقیقه) خدمت رسانی انجام خواهد شد. رئیس مرکز فوریتهای پزشکی گچساران با اشاره به اینکه این پایگاه هم اکنون در مرکز بهداشتی و درمانی شهدای باباکلان و در ساختمانی به مساحت ۸۵ متر مربع مستقرشده است، تصریح کرد: در حال حاضر جهت راه اندازی این پایگاه با تجهیزات پزشکی وآمبولانس حداقل ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
 وی گفت: به علاوه مسیر باباکلان تا روستای بنه پیرو پل زهره و منطقه میشان که جزو استان فارس می‌باشد و جاده چم شیر و مناطق عشایری اطراف بطور کامل تحت پوشش فوریتهای پزشکی قرار خواهند گرفت.
 رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گچساران خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی جاده‌های اصلی منتهی به این شهرستان دارای پوشش فراگیر فوریتهای پزشکی است.

 گندمکاربا اشاره به اینکه پیگیری جهت احداث این پایگاه از سال ۱۳۹۴ شروع شد، بیان کرد: این پایگاه در برنامه چهارم توسعه مصوب شده بود و تا پایان برنامه پنجم توسعه به بهره‌برداری می‌رسید، در واقع این پایگاه جا مانده از برنامه توسعه چهارم بوده است.
 وی افزود: در حال حاضر ۱۰ پایگاه اورژانس در گچساران وجود دارد که از این تعداد 6 پایگاه اورژانس جاده‌ای و 3 پایگاه اورژانس شهری است.
 رئیس مرکز فوریتهای پزشکی گچساران با اشاره به اینکه پایگاه شهری شماره ۲ گچساران واقع در فلکه سه راهی جهت پوشش دهی سریعتر به مناطق سه راهی و کارکنان دولت دایر است، ادامه داد: پایگاه شهری شماره ۳ جهت پوشش دهی سریعتر به مناطق پانصد دستگاه و شهرک جهاد و گلستان و هدایت و خلیج فارس و بهارستان، پایگاه اورژانس جاده‌ای دژسلیمان جهت پوشش دهی سریعتر به مناطق دریلا و بنادر جنوبی و روستای دژسلیمان، پایگاه جاده‌ای دیل جهت پوشش دهی سریعتر به مناطق روستاهای دیل و آرو و مارین و نازمکان و شامبراکان از دیگرپایگاه های این شهرستان است.
 گندمکار اضافه کرد: از دیگر مراکز در گچساران می‌توان به مرکز ارتباطات و پیام فوریتهای پزشکی شهرستان گچساران یا واحد دیسپج جهت ثبت و پوشش دهی سریعتر به تماسهای تلفنی و مشاوره پزشکی شهرستان‌های گچساران و باشت ویک مرکز ارتباطات و پیام فوریتهای پزشکی اشاره کرد.
 وی گفت: پایگاه اورژانس هوایی شهرستان گچساران در سال ۹۶ جهت پوشش مناطق صعب العبورشهرستان و استان راه‌اندازی شد و پس از انجام ۳۰۰ مأموریت اورژانسی در سال ۹۹ بدلیل بدعهدی شرکت هلیکوپتری ایران غیر فعال شد.
 رئیس مرکز فوریتهای پزشکی گچساران تصریح کرد: مهم‌ترین شاخص در ارزیابی و عملکرد خدمات فوریتهای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار است که در حال حاضر در شهرها این خدمات بین ۶ تا ۸ دقیقه و در مناطق روستایی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به همشهریان ارائه خواهد شد که همین زمان شاخص کشوری ارائه خدمات فوریتهای پزشکی نیز است.
 گندمکار بیان کرد: در دهه اخیر شاهد توسعه و گسترش پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای در گچساران بوده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1