تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۴۴۲۲۹۵
با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد

(فیلم و تصاویر ) مراسم تشییع و خاکسپاری خبرنگار معروف کهگیلویه و بویراحمد

۳
کبنا ؛مراسم تشییع و خاکسپاری سید حمدالله خواهش‌نیک خبرنگار معروف استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اقشار مختلف مردم در یاسوج مرکز این استان برگزار شد.
    
به گزارش کبنا، صبح امروز (یکشنبه 21 آذر ماه 1400) مراسم تشییع و خاکسپاری سید حمدالله خواهش نیک خبرنگار و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
پیکر آن مرحوم بعد از اینکه در مسیر شیراز - یاسوج مورد استقبال قرار گرفت، در اداره‌کل آموزش و پرورش و صدا و سیمای مرکز استان همکارانش با پیکر خواهش نیک وداع کردند.
پیکر مرحوم خواهش‌نیک پس از تشییع در آرامستان روستای بازرنگ به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید:

پیکر «خواهش نیک» در حرم رضوی طواف داده می‌شود

خواهش‌نیک خبرنگار معروف کهگیلویه و بویراحمد فوت کرد (+ تصاویر )

خواهش‌نیک بدون ادا و اطوار در حوزه رسانه‌ معروف بود

خواهش نیک را به تصویر بکشید

به گزارش کبنا، از پیکر خبرنگار، فرهنگی، بسیجی و معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد زنده یاد سید حمدالله خواهش نیک بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰ از  جلوی پردیس دانشگاه آزاد در روستای «سرآبتاوه»استقبال شد، پس از این در اداره کل آموزش و پرورش و مرکز صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد مراسم وداع برگزار شد و سپس در قبرستان روستای «بازرنگ» شهرستان بویراحمد پس از اقامه نماز میت به امامت نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، بر روی دست مردم از استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی استانهای همجوار بطور باشکوهی تشییع و به خاک سپرده شد.
علی صابرماهانی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در این مراسم  گفت: زنده یاد  سید حمد الله خواهش نیک جلوه ای معلمان بسیجی و مکتب شهید سلیمانی بود. 
وی با اشاره به اخلاق، رفتار و منش این چهره فرهنگی و رسانه ای افزود: به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک می گویم که چنین فرزندی همچون سید حمدالله خواهش نیک را تربیت و تحویل جامعه داده اند. مرحوم خواهش نیک مجری برنامه افتتاحیه و اختتامیه در همایش چند روزه در مشهد مقدس بود که با توانمندی این برنامه ها را اجرا کرد.
صابرماهانی اظهارکرد: ایشان آخرین زیارت خود را در حرم مطره حضرت امام رضا (ع)انجام داد و با عنایت پروردگار پس از طواف پیکر ایشان دور ضریح به این استان اعزام شد.پیکر خبرنگار و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی در یاسوج تشییع و به خاک سپرده شد

خواهش نیک یک گردان تک نفره بود
هادی زارع پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم ضمن برشمردن ویژگیهای نیک و پرشمار این معلم نخبه گفت: در یک کلام بگویم شادروان خواهش نیک یک نفر به اندازه هزار نفر و به تعبیری یک گردان تک نفره بود.
وی با بیان اینکه وی اهل ایمان و عمل صالح بود و کارهای خیر بسیاری انجام داده است که در کلام نمی گنجد، افزود: خیلی ها با خبرهای وی تشویق به اهدای عضو و چند تن از خیران نیز با هدایت و مشورت وی در استان کهگیلویه و بویراحمد مدرسه ساختند.
رئوف، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: سید حمدالله خواهش نیک سالیان سال در عرصه تعلیم و تربیت و فرهنگ و رسانه همواتره در مسیر خدمت به انقلاب اسلامی و مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد فروگذار نکرد.
سید علی خواهش نیک فرزند بزرگ سید حمدالله خواهش نیک نیز در این مراسم با بیان اینکه پدرم بابای من بود و دوست و یار تمام ایل بود، گفت: پدرم سرافرازانه زندگی کرد و سراسر زندگی‌اش نماد صبر، گذشت و وفاداری بود و مردم را دوست داشت و همیشه در کنار مردم بود و با درد و رنج مردم زندگی می کرد و عمر خود را وقف خدمت به مردم کرد تا گره‌ای را از مشکلات مردم باز کند.
وی افزود: سوگی که در زندگی ما سایه انداخت طاقت فرسا بود و و تحملش سخت اما مرگ حق است و ما هم تسلیم رضای خداوند هستیم.
خواهش نیک تصریح کرد: مردم در مراسم تشییع و خکسپاری و بریا عزاداری پدرم سنگ تمام گذاشتند که از همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، فرهنگیان و آموزش و پرورش، صدا و سیما و رسانه ها و سپاه پاسداران تشکر می کنم.
فرزند بزرگ سید حمدالله خواهش نیک بیان کرد: از همه کسانی که با پدرم ارتباط داشتند و اگر رفتاری از او موجب رنجش آنها شده از طرف پدرم حلالیت می طلبم.
همچنین حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری، نماینده اسبق مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم گفت: سید حمد الله خواهش نیک یک خیر به تمام معنا بخصوص در زمینه اهدای عضو، مدرسه سازی و کمک به افراد بی سرپرست بوده است.
وی ضمن تشکر از حضور اقشار مختلف مردم استان در مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم خواهش نیک افزود: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خوب تشخیص می دهند که هر کس صادقانه به مردم خدمت کند و نقشی در فرهنگ مردم داشته و یا معلم، نامدار و هنرمند باشد و از دنیا می رود خودجوش در مراسم تشییع و خاکسپاری آنها سنگ تمام می گذارند.
لازم به ذکر است که حجت الاسلام سید نصیر حیسنی-نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور و علی صابر ماهانی رئیس بسیج فرهنگیان کشور، سردار حمید خرمدل -فرمانده سپاه فتح استان و غلامرضا تاجگردون -نماینده سابق گچساران و باشت و حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری و نمایند اسبق کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده و ستار هدایتخواه نماینده اسبق بویراحمد و دنا و چهره ها و مسئولانی از استانهای همجوار از مهمانان استانی و کشوری این مراسم بودند.

گفتنی است که سید حمدالله خواهش نیک خبرنگار و معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰ در سن ۵۰ سالگی و پس از سالها خدمت در حالی که در مشهد مقدس، پس از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) در حین بازگشت و در فرودگاه دچار سکته مغزی شد و دار فانی را وداع گفت.
سید حمدالله خواهش نیک مسئول سابق روابط عمومی آموزش و پرورش استان و گزارشگر برگزیده صدا و سیمای استان بود. وی که از خبرنگاران برجسته استان کهگیلویه و بویراحمد، متولد ۵ شهریور ماه سال ۱۳۵۰ در منطقه سادات امامزاده علی بود؛ سه فرزند به نام‌های سید علی، سید عرفان و سید احسان دارد.
خواهش نیک در مصاحبه‌ای گفته بود: از کودکی به خبرنگاری و مقاله نویسی علاقه داشتم و در دوره راهنمایی و دبیرستان و تربیت معلم کارهای هنری و مسابقات شرکت می‌کردم، دوران ابتدایی در سادات امامزاده علی و سرفاریاب و راهنمایی در سرفاریاب و همچنین متوسطه را در دبیرستان شهید بهشتی دهدشت در رشته ریاضی و فیزیک گذراندم.
پس از آن وارد تربیت معلم شیراز شدم و به عنوان دبیر در مناطق چاروسا، دهدشت و حومه یاسوج خدمت کردم از تربیت معلم در سال ۷۰ با استاد روحی در خبر جنوب شیراز اولین تجربه خبرنگاری را پیدا کردم و پس از آن حدود سال ۷۷ با نشریه زاگرس در استان و سال ۷۹ و ۸۰ خبرگزاری ایرنا کار کردم و پس از آن وارد صدا و سیما شدم.







































--------------------------------

عکس: بهار بهادران 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روحش شاد یادش تا ابد گرامی...مرد مهربان خوش اخلاق
حسین تانگو
Iran, Islamic Republic of
انسان آسمانی در آسمان مشهد ، شهد زیبای گل باغ فاطمه را می چشد ودر حرم آسمان امامت طواف داده میشود و تمام ارایه های ادبی که در خبر با زبان گویایش گویندگی میکرد، در زمان تشیعش با طعم امام رضا، مورد اطعام قرار گرفت (( حسین تانگو))
Romania
روحت شاد میرزای دلها
Romania
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید
Iran, Islamic Republic of
روحت شاد اقای خواهش نیک بزرگ وخوش اخلاق ان شالله با پیامبر محشور باد
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد و یادش تا ابد گرامی
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1