تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۴۳۸۳۸۲
باند دوم محور بابامیدان - کمربندی یاسوج – سمیرم و عدم همکاری دستگاه های اجرایی؛

( + فیلم و تصاویر ) پروژه حیاتی کمربندی یاسوج متوقف شد / سنگ بزرگ دستگاه‌های دولتی پای پروژه مرگ‌بار محور بابامیدان - کمربندی یاسوج – سمیرم / سرناظر پروژه: نمی‌دانیم معارض مردمی را رفع کنیم یا کارشکنی برخی ادارات

۲
کبنا ؛
باند دوم  محور بابامیدان - کمربندی یاسوج – سمیرم یا همان جاده مرگ، که سالانه بیش از 30 درصد تصادفات منجر به فوت استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به این محور 12 کیلومتری است. محوری که چهاربانده کردن آن بیش از 10 سال گذشته کلنگ زنی شده و مسئولان استانی و وزارتخانه نیز پیگیر این موضوع هستند ولی معارضات این محور باعث شده پیمکانکاران از کار بر روی این پروژه فراری شوند.
به گزارش کبنا، سرناظر پروژه پروژه می‌گوید چندین پیمانکار تاکنون این پروژه را بدست گرفته و رها کرده‌اند و همگی با مشکل معارضات روبرو هستیم، دستگاه‌های اجرایی متعهد هستند که در خصوص جابجایی معارضات همکاری‌های لازم را داشته باشند ولی وقت عمل، هیچ کس حاضر به همکاری نمی‌شود، وقتی مسئولان دولتی ما که خودشان مسئول پروژه هستند، پروژه مال دولت است، همکاری نمی‌کنند، چه انتظاری از مردم داشته باشیم؟
استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌هایی است که به دلیل توپوگرافی و کوهستانی بودن، یکی از سخت‌ترین مناطق برای جاده سازی است، با این حال، جاده‌های این استان سالیانه تعداد زیادی از هم استانی‌ها و هم وطنان را به کام مرگ می‌کشاند به طوری که در چند سال اخیر رتبه سوم تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داد.
33 درصد تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد در جاده مرگ
درصد بالایی از تصادفات استانی در محور بابامیدان - کمربندی یاسوج – سمیرم رخ می‌دهد و به همین دلیل به جاده مرگ معروف شده است. همچنین مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آمار تصادفات این محور در سال جاری گفته است: «۳۳ درصد تصادفات جاده‌ای استان، در محور بابامیدان- یاسوج و سمیرم رخ می‌دهد و ۱۱.۵ درصد تصادفات نیز منجر به فوت می‌شوند.»، روز گذشته نیز در این 12 کیلومتر تصادفی رخ داد و سرنشینان خودروها را راهی بیمارستان کرد.



هر چند مسئولان استانی به دلیل حجم زیاد پروژه‌ها می گویند کهگیلویه و بویراحمد «کارگاه بزرگ عمرانی و جاده سازی است»، ولی علی اصغر درخشنده سرناظر پروژه پروژه باند دوم بابامیدان - کمربندی یاسوج - سمیرم نظر دیگری دارد.
درخشنده در خصوص معارضات این پروژه گفت: در این پروژه دو نوع معارضات داریم، یکی معارضات محلی و دیگری معارضات دولتی. معارضات دولتی شامل معارضات دستگاه‌های خدمات رسان؛ از جمله خطوط انتقال برق، آبفای روستایی، شرکت گاز، فیبر نوری، راهداری استان، محیط زیست است.
درخشنده به تعطیلی پروژه توسط پیمانکار قبلی اشاره کرده و گفت: پروژه به دلیل عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی توسط پیمانکار قبلی خاتمه داده شد. با توجه به حساسیت این محور که جزو محورهای پرتصادف کشوری است، و تعداد فوتی‌ها 14 نفر برای امسال بوده، دادستان محترم و مسئولان استانی به این موضوع ورود کردند، حتی نمایندگان ویژه‌ای تعیین کردند برای اینکه به مشکلات این محور رسیدگی کنند.
دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود عمل نمی‌کنند
درخشنده افزود: قبل از اینکه این پروژه دوباره به مناقصه برود استعلامات لازم را از دستگاه‌ها کسب کردیم و مجوزاتی هم گرفته شد ولی متاسفانه، عدم همکاری همین دستگاه‌ها باعث شده پروژه متوقف شود. خیلی از این دستگاه‌های خدمات رسان در زمان دادن مجوز تعهد داده‌اند که در کمترین زمان ممکن همکاری کنند و اگر معارضاتی وجود داشته باشد آن را جابجا کنند.
  
سرناظر پروژه گفت: یک ماه است مشغول به کار هستیم، 32 درصد جلوتر از برنامه زمان بندی هستیم. یک تپه در کنار فرودگاه است که می‌خواهیم به عنوان خاکریز استفاده کنیم که فرودگاه به خاطر یک استعلام آن را قفل کرده است. می‌خواهیم سنگ شکن بزنیم که محیط زیست پلمب کرده است. نمی‌دانیم معارضات مردمی را حل کنیم یا معارضات دولتی را.
وی افزود: کارخانه آسفالت سیار را که در گچساران بسته بودیم، می‌خواهیم آن را روی این پروژه بیاوریم ولی نمی‌گذارند. اگر این پروژه فعال شود کمتر از یک سال تمام می‌شود و تحویل مردم داده می‌شود.
کل دستگاه‌های ما متوقف شده است
درخشنده تصریح کرد: با اینکه مسئولان استان پیگیر هستند و وزارتخانه مستقیماً پیگیر این محور است که چرا این جاده هنوز تمام نشده، ولی دستگاه‌های اجرایی همکاری نکرده‌اند و کل دستگاه‌های ما متوقف شده است.
پروژه 12 سال پیش کلنگ زنی شده
وی گفت: زمان کلنگ زنی گفتند که برای معارضات تماماً همکاری می‌شود و ما هم قول دادیم یک ساله کار را تحویل بدهیم. هیچ پیمانکاری برای 12 کیلومتر سنگ شکن نمی‌بندد ولی ما سنگ شکن آورده‌ایم و موقت هم هست، فقط برای این پروژه است. بیشترین نیروی فنی و اجرایی را در این پروژه آورده‌ایم، بخاطر اینکه این پروژه تمام شود. این پروژه 12 سال پیش کلنگ زنی شده است. چندین پیمانکار روی این پروژه آمده ولی همچنان متوقف مانده است.
درخشنده افزود: شرکت برق و آب و گاز تعهد دادند، ولی زمانی که خواستیم تیر برق و لوله گاز را بردارند این کار را نمی‌کنند.
درخشنده در انتها گفت: این پروژه متعلق به همه مردم است، یک پروژه عام المنفعه است، اگر خود دولت برای معارضات همکاری نکند، ما چطور انتظار داشته باشیم مردم با ما همکاری کنند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1