تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۲۴۴۷۰
در آستانه سال تحصیلی؛

هنرستان کشاورزی یاسوج صاحب مزرعه شد

۰
کبنا ؛
در آیینی با حضور رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان و معاون آموزش متوسطه شهرستان بویراحمد زمین اختصاص یافته جهت مزرعه آموزشی و تحقیقاتی هنرستان کشاورزی به صورت رسمی تحویل هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی گردید.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین گفت: هنرستان کشاورزی در سال تحصیلی 96-97 با هدف تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی با همکاری اداره کل آموزش وپرورش استان  به صورت شبانه روزی راه اندازی شد.
کاووس کشاورز با بیان اینکه کشاورزی یکی از محورهای توسعه استان و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم دارد گفت: تربیت نیروی انسانی در رشته های مرتبط با بخش کشاورزی جهت تحول وکمک به ارتقاء دانش کشاورزی و بهروی آن یک ضرورت بود.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: یکی از رسالتهای مرکز تحقیقات بحث آموزش برای بهره برداران وکشاورزان و توجه به آموزش عمومی در سطح مدارس است که خوشبختانه راه اندازی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در همین راستا صورت گرفته است
وی با تقدیر وتشکر از تلاشهای دلسوزانه و عالمانه مدیرهنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج در پیگیری مشکلات ونارسایی های آن برای تحقق اهداف آموزشی وتربیتی این هنرستان خاطرنشان کرد: یکی از اولویتهای مرکز تحقیقات کشاورزی توجه به مسائل آموزشی و ارتقاء مهارتهای دانش آموزان در بخش کشاورزی است که با افتتاح این مزرعه آموزشی گام مهمی در راستای فعالیتهای علمی دانش آموزان برداشته خواهد شد.
وی افزود: هنرستان کشاورزی یاسوج موفقیتهای خوبی در سطح ملی داشته است و تلاش می کنیم با تعامل و همدلی با آموزش وپرورش فعالیتهای آموزشی این هنرستان را گسترش داده ، مشکلات این هنرستان را به مرور حل نماییم و در راستای تربیت کشاورز زادگان گامهای موثر تری برداریم.
کشاورز افزود: یک هکتار زمین به هنرستان کشاورزی در  ایستگاه چم خانی مختار جهت کارهای آموزشی وتحقیقاتی اختصاص یافته که در صورت نیاز قابل گسترش خواهد بود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز درآیین افتتاحیه مزرعه هنرستان کشاورزی یاسوج گفت: تاسیس هنرستان کشاورزی یاسوج یکی از کارهای بزرگ وماندگار درسطح استان بود که قریب به 20 سال دانش آموزان استان از تحصیل در رشته های مرتبط با کشاورزی بی بهره بودند.
ایوب رضایی به ظرفیتها و پتانسیلهای استان در بخش کشاورزی اشاره کرد وگفت: با همکاری خوب مرکز تحقیقات و آموزش وپرورش امید می رود این هنرستان نوپا به یکی از قطبهای مهم تربیت نیروی انسانی در کشور تبدیل شود.
وی از مدیریت دلسوز و پرتلاش هنرستان که با دغدغه واحساس مسئولیت مجدانه پیگیر حل مشکلات و ارتقاء آموزشهای مهارتی این هنرستان هستند تشکر وقدردانی کرد وگفت: با افتتاح رسمی مزرعه تحقیقاتی هنرستان کشاورزی در آستانه شروع سال تحصیلی گام مهمی در راستای آموزشهای عملی به دانش آموزان برداشته می شود.
رضایی اظهار امیدواری کرد: با همکاری مرکز تحقیقات و خیرین بتوانیم هنرستانی در خور شان دانش آموزان در ایستگاه چم خانی مختار در کنار این مزرعه برای تحصیل دانش آموزان علاقمند ساخته شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیزدر این آیین با بیان اینکه این هنرستان فرصت ارزشمندی برای دانش آموزان برای مهارت آموزی در رشته های مرتبط با بخش کشاورزی فراهم آورده است گفت: تنها راه کمک به حل مشکل اشتغال و رفع بیکاری تحصیل دررشته های فنی وحرفه ای وکاردانش است.
حمید لقمانی افزود: هنرستان کشاورزی بستر مناسبی برای تربیت نیروی انسانی فراهم آورده است که آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد از همه ظرفیتهای قانونی خویش برای کمک به توسعه و ارتقاء آموزشهای مهارتی دانش آموزان استفاده خواهد کرد.
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج نیز در این آیین با تقدیر وتشکر از همراهی و حمایتهای آموزش وپرورش استان ومرکز تحقیقات کشاورزی برای حل مشکلات این هنرستان گفت : یکی از مهمترین مشکلات هنرستان کشاورزی  مشترک بودن فضای آموزشی آن با دو مجموعه سازمان نظام مهندسی و بسیج مهندسین است که اداره آموزشگاه وفعالیت آموزشی دانش آموزان را با مشکل مواجه کرده است که خوشبختانه با همکاری خوب رئیس سازمان جهاد کشاورزی بزودی فضای این هنرستان مستقل می شود.
سید ولی موسوی داشتن مزرعه آموزشی و تحقیقاتی جهت دانش آموزان رشته گیاهان را از ضروریات این هنرستان دانست وگفت: با پیگیرهای مجدانه و همکاری مرکز تحقیقات این مهم تحقق یافت و امروز شاهد نصب تابلو در زمین اختصاص یافته به این مزرعه هستیم.
وی افزود: در صورت همراهی ومساعدت مسئولان در رفع مشکلات  هنرستان کشاورزی در ایجاد فضای مناسب با توجه به وضعیت آب و هوا و ظرفیت‌های ویژه استان ، می توانیم این هنرستان را به قطب تربیت نیروی انسانی در کشور تبدبل کنیم.
موسوی افزود هم اکنون این هنرستان در دو شیلات و گیاهان دارویی  جهت تحصیل دانش‌آموزان در پایه دهم دانش آموز می پذیرد و در سال تحصیلی ۹۹-۹۸نیز 120 دانش آموز در این رشته ها مشغول تحصیل بودند که اکثریت دانش آموزان از مناطق محروم و روستایی استان هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
درود بسیار عالیه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1