تاریخ انتشار
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۴۱۵۹۷۷
کبنا گزارش می‌دهد

نخستین «عهدواره» پیشرفت منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد / مهدوی پرچم دار مطالبه گری در استان ( تصاویر)

۱
کبنا ؛نخستین جشنواره «عهدواره» پیشرفت منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله ملک حسینی، شهرام مهدوی رئیس بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی از مسئولان استانی در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، نخستین عهدواره پیشرفت منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد (پنجشنبه 5 دی ماه 98) در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج با ارائه‌های الگوهای موفق عرصه‌های اجتماعی در حوزه‌های کسب و کار و کارآفرینی، نشاط اجتماعی، گردشگری، آموزش، مطالبه گری، ورزش، سلامت و محیط زیست برگزار شد.
آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: گام برداشتن در مسیر پیشرفت و آبادانی ضروری بوده و اگر انسان بخواهد از رذایل تطهیر و به فضیلت‌ها مزین شود، نوبت به انتخابش برسد، انتخاب آن برتر است.
شهرام مهدوی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین افزود: جوانان انقلابی با ارائه‌ الگوها و مطالبه گری توانستند بخشی از مشکلات موجود این استان را پیگیری و برطرف کنند و در واقع به سمت ترویج این الگو حرکت می‌کنند.
مسئول عملیاتی گام ‌دوم قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) با بیان اینکه این نشست به نوعی افتتاحیه یک نهضت اجتماعی برای جوانان است، گفت: در جریان فرهنگی جبهه انقلاب اتفاق‌های بزرگی از جمله وجود 40 هزار مجموعه فرهنگی و بیش از 400 هزار ناشر در مجمع جوانان انقلاب فعالیت دارند.
هانی ایرانمنش هدف از طرح مسئله آتش به اختیار توسط مقام معظم رهبری را انجام کارهای فرهنگی دانست و ادامه داد: ضروری است صدها هسته خودجوش آتش به اختیار به صورت شبکه در قالب ادبیات، گفت‌وگو و جریان سازی جنبش‌های جوانان تشکیل شود.
وی با اشاره به اینکه با دیدن الگوهای مختلف استانی، کشوری، الگوهای جهان اسلام باید روحیه حرکت و انگیزه ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در صورت وجود عزم و حرکت جمعی شاهد موفقیت‌های در حوزه‌های مختلف از جمله کارآفرینی، گردشگری، صنایع، و مطالبه گری هستیم.
ایرانمنش با اشاره به اینکه هسته‌های پیشرفت شعار نبوده بلکه یک گفتمان، نظم جدید و انقلاب است، افزود: برای جهاد کبیر باید مفاهیم توسعه را شناخت زیرا تقی‌زاده‌هایی در کشور هستند که می‌خواهند کشور را از سر تا پا غربی کنند و این موضوع شامل اصول گرا یا اصلاح طلب نیست زیرا هر دو گروه مفاهیم توسعه‌ای را در ذهن دارند.
به گزارش کبنا، در این «عهدواره ملی پیشرفت» که به همت بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد از برخی نخبگان و همچنین رسانه‌های مطالبه‌گر استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل به عمل آمد.
خبگان مطالبه‌گر استان که در این مراسم حضور داشتند به برخی از مشکلات کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف اشاره کردند که با مطالبه‌گری بسیاری از مشکلات تا اندازه زیادی سر و سامان گرفته است.
از جمله این مشکلات می‌توان به واگذاری‌ها و همچنین اجحاف در حق کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی اشاره کرد که حق و حقوق آن‌ها توسط کارفرمایان ضایع شده است.
حمید آذربو یکی از نخبگان دانشجویی در این آیین با اشاره به مطالبه‌گری خود در زمینه واگذاری دشت سقاوه برای اجرای پتروشیمی به اقدامات خود و دوستانش اشاره کرد که راه سخت و پر خطری را برای مقابله با واگذاری این دشت پیموده بودند.
وی در ادامه با بیان کارشکنی‌هایی که در این راه صورت گرفته بود به برخی زخم زبان‌ها اشاره کرد که عده‌ای از جمله مسوولان از او به عنوان یک فعال دانشجویی خواسته بودند که فعالیتش را تنها در چارچوب برنامه‌ اردوی جهادی و یا اردوهای راهیان نور ادامه دهد.
همچنین در این مراسم نوروز کمایی از سایت خبری تحلیلی کبنا نیوز هم با نشان دادن صفحاتی از شکایت‌هایی که علیه او در سامانه ثنا توسط دستگاه‌ها و برخی افراد به ثبت رسیده بود به برخی از مطالبه‌گری‌های این سایت اشاره کرد و گفت: ما و دوستان دیگرمان از جمله آقای بهنیا مدیر خبرگزاری فارس، آقای نوبهار مدیر خبرگزاری تسنیم و ... در رسانه‌های مختلف هیچ گاه دست از مطالبه‌گری برنداشتیم و در این راه حتی تهدید هم شدیم.
کمایی افزود: در این بین نقش بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس آن دکتر شهرام مهدوی مطلق بسیار برجسته بود چرا که بخش عمده مطالبه‌گری توسط این مجموعه  پی‌گیری می‌شد. و می‌توان آقای مهدوی و همکارانش را پایه گذار مطالبه گری در این استان دانست.
این خبرنگار گفت: رسانه‌‌ها کارکرد اطلاع رسانی و ایجاد فرصت مساوی به همه برای بیان صریح و بی پرده نظرات شان را دارند و ما در کبنا سه مقوله مبارزه با فساد، محرومیت زدایی، و حمایت از سرمایه گذاری و رونق تولید را مدنظر قرار دادیم و می‌دهیم.
وی افزود: با کمک رسانه های این استان در بحث تخلفات اداری، زمین خواری و استخدام فله ای اقدامات خوبی انجام دادیم که نتایج مثبت هم به دست آمد.
بنا بر این گزارش، در سال‌های اخیر بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از اقشار مطالبه‌گر بسیج اقدامات زیادی برای مقابله با بی‌عدالتی‌ها و همچنین تعدی و تجاوز به بیت‌المال در استان انجام داده است.
برای مثال در بحث واگذاری کارخانه قند یاسوج و همچنین زمین‌های پتروشیمی سقاوه و یا پرداخت نکردن حقوق کارگران سد چم‌شیر و یا در زمینه بی‌عدالتی در استخدام‌ها و بکارگیری‌های فله‌ای نیرو در استان بسیح دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در صف اول مطالبه گری قرار داشته است.
در این آیین مدیران خبرگزاری‌های فارس و تسنیم و پایگاه‌های خبری کبنا نیوز و صبح زاگرس همچنین روزنامه عصر انتظار با اهدا تندیس به دلیل مطالبه‌گری در حوزه‌های مختلف تجلیل شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1